LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
DaveLins
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 22:39

Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door DaveLins »

Beste dames en heren,

Op 15 december 2017 heb ik een Khujo winterjas besteld ter waarde van €230,-

Begin maart merkte mijn vrouw op dat er niet 1, maar 2 identieke scheuren zaten vlakbij de jaszakken aan de zijkant. Ik heb dit telefonisch gemeld bij Zalando waarbij ik het advies kreeg dit per mail te beschrijven. Vervolgens werd er flink op en neer gemaild, helaas zonder acceptabele oplossing.

Samengevat:

Zalando heeft contact opgenomen met hun partner. Deze wijt de genoemde scheuren aan 'normaal slijtage en normaal gebruik', aangezien het volgens hun geen productiefout is. Over de kwaliteit van de jas wordt geen woord gerept. De scheuren zijn kaarsrecht en naast de jaszakken. Wanneer ik ergens achter zou zijn blijven hangen zou het logisch zijn dat je 1 scheur hebt, die bovendien niet zo 'mooi' recht zou zijn als deze. Wanneer ik 150 kilo zou wegen en de jas me krap zou zitten, dan had het heel misschien aan mezelf gelegen. Maar aangezien ik 1,86 meter ben en 83 kilo weeg, is dat ook niet het geval. Tot zover de dooddoener 'normaal gebruik en slijtage'.

Zalando zelf neemt geen enkele verantwoording om een goede klant inzake een terechte klacht schadeloos te stellen en verlegt elke vraag weer richting de eerder gegeven reactie van hun partner. Zalando geeft aan niet meer op mijn klacht te gaan reageren omdat ze geen ander antwoord kunnen en willen geven.

Ik merk aan mezelf dat ik woest ben. Het gaat mij nog niet eens om het geld, maar meer om het principe en de achteloosheid waarmee een 'klantje' wordt weggezet.

Ik heb zelf een eigen bedrijf, dat vele malen kleiner is dan Zalando. Maar als ik op deze wijze met mijn klanten zou omgaan, dan was ik allang failliet geweest. Maar blijkbaar is dat het voordeel van een multinational......
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2018 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter specificering onderwerp

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zalando is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Dien daar een klacht in.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De prijs is nog geen garantie voor kwaliteit.

Een werkjas van Hornbach is steviger en koste maar €59,95.... ik blijf regelmatig ergens haken en geen probleem....
Maar als je koude handen kreeg en ze in de zakken stopte... een rechte naad is dan niet zo stevig bij fout genaaide.

U kocht een mooie dure maar als je dit weet kijk je naar de ingenaaide hoeken....
Daar is het fout gegaan en €230,- in opruiming volgende jaar maar €50,?

Ze hebben voor mooi gekozen dus geen driehoekje ingenaaid....helaas...

DaveLins
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 22:39

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door DaveLins »

Bedankt voor de reactie en tips. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Thuiswinkel Waarborg. Ben zeer nieuwsgierig hoe e.e.a. verder zal verlopen!

7482hetnetnl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 22:09

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door 7482hetnetnl »

Gewoon de koop ongedaan maken, dat mag je als consument en daar kan Zalando niks tegen doen.
Opgelost.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Lowieze »

7482hetnetnl schreef:Gewoon de koop ongedaan maken, dat mag je als consument en daar kan Zalando niks tegen doen.
Opgelost.
Iets te kort door de bocht. Zoals TS schrijft komt Zalando niet met een acceptabele oplossing, dus laat dat 'gewoon' maar weg.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Esceha »

Lady1234 schreef: "Zalando is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Dien daar een klacht in".
Thuiswinkel waarborg is flauwe kul. Deze organisatie doet namelijk NIETS als men daar een klacht deponeert.

Ik spreek uit ervaring en toen ging het om iets simpels als toezending van een verkeerde geheugenkaart waarover ik vóór de bestelling met de verkoper via email contact had gehad "of de zending daadwerkelijk zou bestaan uit de afgebeelde Sandisk kaart, hetgeen is bevestigd.

DaveLins
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 22:39

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door DaveLins »

UPDATE: REACTIE ZALANDO

Goedendag Dave,

Bedankt voor je bericht aan Zalando!

Je geeft aan dat je Khujo winter jas gescheurd is aan de zijkanten. Tevens geef je aan dat je van mening bent dat dit gezien de prijs en leeftijd van de jas nog niet had nog niet had mogen ontstaan. Verder geef je aan dat je een oplossing wilt binnen 20 werkdagen om het probleem op te lossen.

Ik zie in het systeem dat je al meerdere malen contact met ons hebt opgenomen over deze klacht. Helaas is uit de bekijken van de foto`sm die je eerder hebt gestuurd door onze partner Khujo geconcludeerd dat deze vorm van schade doet zich voor bij normaal gebruik of slijtage en er geen sprake is van een productiefout. Daarom kunnen we geen vergoeding voor de jas aanbieden en kan deze ook niet geretourneerd worden. Ik begrijp je teleurstelling, maar vraag hier begrip voor.

We hebben je dit antwoord al meerder malen gegeven en daarom zullen wij dan ook niet meer ingaan op de mails die over dit onderwerp worden gestuurd.

Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Ik wens je een fijne dag.

Met vriendelijke groeten,

[Naam verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2018 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

DaveLins
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 22:39

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door DaveLins »

Ongelooflijk gewoon.....

Ze luisteren/lezen gewoon niet. Mijn hele punt is nu juist dat ik een jas heb die kwalitatief niet goed is, ik spreek helemaal niet over productiefouten of iets dergelijks. Standaard reacties, gehaald uit een vastomlijnd script.

Mocht iemand nog tips hebben over hoe nu verder te gaan, dan verneem ik dat graag!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door kokka »

kan je eens een foto van de scheur uploaden?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door gosewijn »

Van welk materiaal is de jas gemaakt ?.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door witte angora »

DaveLins schreef:\Zalando heeft contact opgenomen met hun partner.
Klopt mijn constatering dat Zalando in feite een soort tussenpersoon is, maar dat 'hun partner' de eigenlijke verkoper/leverancier is?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Student90 »

Zalando erkent dus dat de jas beschadigd is, en dat zwart op wit. Zalando geeft tevens aan dat de schade normaal is, althans ontstaat bij normaal gebruik/sprake is van slijtage. Met andere woorden, jou valt niks te verwijten.

De vraag is dan of het inderdaad normaal is dat een jas binnen 4 maanden sporen van slijtage (lees: scheuren) vertoont. Indien dat niet zo is, heb jij gewoon een non-conform product ontvangen. Zalando is dan zo handig geweest om jou alvast een voorsprong te geven;).

In de mailwisseling staat dat je Zalando 20 dagen de tijd hebt gegeven om het probleem op te lossen. Heb jij daarbij vermeld wat de vervolgstappen zijn die je gaat nemen, indien hier geen gehoor aan wordt gegeven?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door witte angora »

Student90 schreef:binnen 4 maanden
De jas is besteld 15 december (dus mogelijk ook iets later aangekomen) en reeds begin maart zat er een scheur in de jas. Dat is dus na zo'n 2 1/2 maand.

Bij mij gaan jassen doorgaans vele jaren mee, en dan hebben we het echt niet over jassen van 230 euro.

DaveLins
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 22:39

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door DaveLins »

kokka schreef:kan je eens een foto van de scheur uploaden?
kokka schreef:kan je eens een foto van de scheur uploaden?
Ik heb de foto's al geupload, kun je ze niet zien?

DaveLins
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018 22:39

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door DaveLins »

Student90 schreef:Zalando erkent dus dat de jas beschadigd is, en dat zwart op wit. Zalando geeft tevens aan dat de schade normaal is, althans ontstaat bij normaal gebruik/sprake is van slijtage. Met andere woorden, jou valt niks te verwijten.

De vraag is dan of het inderdaad normaal is dat een jas binnen 4 maanden sporen van slijtage (lees: scheuren) vertoont. Indien dat niet zo is, heb jij gewoon een non-conform product ontvangen. Zalando is dan zo handig geweest om jou alvast een voorsprong te geven;).

In de mailwisseling staat dat je Zalando 20 dagen de tijd hebt gegeven om het probleem op te lossen. Heb jij daarbij vermeld wat de vervolgstappen zijn die je gaat nemen, indien hier geen gehoor aan wordt gegeven?
Ik heb dit als tekst opgenomen in de per mail verstuurde brief aan Zalando:

Biedt u geen oplossing?
Is kosteloos herstel of vervanging binnen 20 werkdagen niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is goed om aan te geven dat je een incassobureu zal inschakelen en/of naar de rechter zult gaan. Ik kan je zo al vertellen dat je ban Zalando geen geld terug zal krijgen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door Student90 »

Inderdaad. Zalando geeft duidelijk aan dat ze niet te gaan nakomen, waardoor je de 20 dagen-termijn die je gesteld hebt niet hoeft af te wachten. Ze zijn nu m.i. sowieso in verzuim.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Scheuren in nieuwe jas Zalando 'eigen schuld'

Ongelezen bericht door alfatrion »

Student90 schreef:Inderdaad. Zalando geeft duidelijk aan dat ze niet te gaan nakomen, waardoor je de 20 dagen-termijn die je gesteld hebt niet hoeft af te wachten. Ze zijn nu m.i. sowieso in verzuim.
Ik denk niet dat dit doorwerkt naar de ongedaanmakingsverplichting, die pas ontstaat op het moment van ontbinding. Ik zou nu dus een ontbindingsbrief sturen en daarin een termijn van 14 dagen opnemen. (Met werkdagen kun je jezelf in de voet schieten, bij hele korte termijn zou ik die term overigens wel gebruiken.)

Gesloten