Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
zomer1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2022 09:03

Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door zomer1962 »

Goedemorgen,

Mijn moeder heeft (middels een vriendin) een Sevva slimme infrarood paneelverwarming besteld en inmiddels ontvangen.
Nu staat in er in de handleiding het navolgende:

LET OP: Zorg ervoor dat de afstand tussen de onderkant van de heather en de vloer minimaal 20 cm. bedraagt wanneer de heather is geïnstalleerd.

Nadat ze de "voeten" onder het infrarood paneel heeft bevestigd komt ze tot de conclusie dat de afstand tussen het paneel en de grond maar 8 cm. is!!!
Mag dit dan verkocht worden als dit deel van de handleiding en de werkelijkheid niet klopt?
Mijn moeder is nu huiverig om deze infrarood verwarming aan te zetten.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet dat ding gewoon aan en voel na een half uurtje aan de grond onder dat paneel. Dat zal beslist niet warm zijn.. ik heb ook een infraroodpaneel, zit ook geen acht centimeter tussen.

Niet op een hoogpolig tapijt plaatsen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door BL2 »

En hou de elektriciteitsmeter goed in de gaten, elk uur bij 2000 watt zo'n E 0.45.......
Dat telt lekker aan in een paar wintermaanden.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door rwolters »

Gezien het vermogen van 2000W vraag ik me af dit wel een echte infrarood paneelverwarming is. Het lijkt eerder gewoon een straalkachel. Infraroodpanelen voor redelijke ruimtes zijn rond de 600 Watt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft het niet over 2000 Watt.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door jonis »

BL2 schreef:
27 nov 2023 10:28
En hou de elektriciteitsmeter goed in de gaten, elk uur bij 2000 watt zo'n E 0.45.......
Dat telt lekker aan in een paar wintermaanden.
Je dacht even googlen?
SEVVA Slimme Paneel Verwarming 2000W
Maar zie je ook infrarood staan?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

TS heeft het over dit ding https://www.voordeelvanger.nl/sevva-inf ... zwart.html Daar staat de tekst 'Let op: Zorg ervoor dat de afstand tussen de onderkant van de heater en de vloer minimaal 20 cm bedraagt wanneer de heater is geïnstalleerd.'
https://www.voordeelvanger.nl/media/wys ... arming.pdf

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Erthanax »

jonis schreef:
27 nov 2023 12:07
BL2 schreef:
27 nov 2023 10:28
En hou de elektriciteitsmeter goed in de gaten, elk uur bij 2000 watt zo'n E 0.45.......
Dat telt lekker aan in een paar wintermaanden.
Je dacht even googlen?
SEVVA Slimme Paneel Verwarming 2000W
Maar zie je ook infrarood staan?
Er staat wel infrarood, maar dat zegt niet zo veel. Papier is geduldig, een beeldscherm ook. Denk bv aan de kinetisch moleculaire verwarming die elders op het forum aan de orde komt.
Heeft u gezien dat deze website ook bliksem verkoopt? Erg betrouwbaar vind ik het er allemaal niet uitzien, eerlijk gezegd.

Ik zou dit ding van 2000 W nooit kopen. TS kan hem het best op een gladde, vlakke vloer zetten en kijken hoe warm hij na 15 of 30 voelt. Als hij echt heet wordt, zou ik er heel voorzichtig mee zijn. Erg stevig lijkt hij niet te kunnen staan op twee smalle voetjes. Denk er een snoer over de vloer bij, en omvallen en schroeischade of zelfs brandgevaar ligt op de loer.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

jonis schreef:
27 nov 2023 12:07
BL2 schreef:
27 nov 2023 10:28
En hou de elektriciteitsmeter goed in de gaten, elk uur bij 2000 watt zo'n E 0.45.......
Dat telt lekker aan in een paar wintermaanden.
Je dacht even googlen?
SEVVA Slimme Paneel Verwarming 2000W
Maar zie je ook infrarood staan?
BL2 heeft het inderdaad over een andere verwarming (zie link), slecht gegoogeld. https://www.voordeelvanger.nl/sevva-panel-heater.html

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 12:08
TS heeft het over dit ding https://www.voordeelvanger.nl/sevva-inf ... zwart.html Daar staat de tekst 'Let op: Zorg ervoor dat de afstand tussen de onderkant van de heater en de vloer minimaal 20 cm bedraagt wanneer de heater is geïnstalleerd.'
https://www.voordeelvanger.nl/media/wys ... arming.pdf
Nu zelfs 60% korting en natuurlijk alleen vandaag!

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
27 nov 2023 12:32
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 12:08
TS heeft het over dit ding https://www.voordeelvanger.nl/sevva-inf ... zwart.html Daar staat de tekst 'Let op: Zorg ervoor dat de afstand tussen de onderkant van de heater en de vloer minimaal 20 cm bedraagt wanneer de heater is geïnstalleerd.'
https://www.voordeelvanger.nl/media/wys ... arming.pdf
Nu zelfs 60% korting en natuurlijk alleen vandaag!
En ergens in december (kan ook zomaar februari worden) gaat dat ding geleverd worden. Hurry, hurry je hebt nog maar 11 uurtjes. :mrgreen:

Ik houd het maar bij mijn warmtepomp.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door jonis »

Erthanax schreef:
27 nov 2023 12:26
jonis schreef:
27 nov 2023 12:07
BL2 schreef:
27 nov 2023 10:28
En hou de elektriciteitsmeter goed in de gaten, elk uur bij 2000 watt zo'n E 0.45.......
Dat telt lekker aan in een paar wintermaanden.
Je dacht even googlen?
SEVVA Slimme Paneel Verwarming 2000W
Maar zie je ook infrarood staan?
Er staat wel infrarood, maar dat zegt niet zo veel. Papier is geduldig, een beeldscherm ook. Denk bv aan de kinetisch moleculaire verwarming die elders op het forum aan de orde komt.
Heeft u gezien dat deze website ook bliksem verkoopt? Erg betrouwbaar vind ik het er allemaal niet uitzien, eerlijk gezegd.

Ik zou dit ding van 2000 W nooit kopen. TS kan hem het best op een gladde, vlakke vloer zetten en kijken hoe warm hij na 15 of 30 voelt. Als hij echt heet wordt, zou ik er heel voorzichtig mee zijn. Erg stevig lijkt hij niet te kunnen staan op twee smalle voetjes. Denk er een snoer over de vloer bij, en omvallen en schroeischade of zelfs brandgevaar ligt op de loer.
Ook jij kijkt niet goed: het is geen infrarood, infrarood sevva xl doet 480W

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 12:36
Lowieze schreef:
27 nov 2023 12:32
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 12:08
TS heeft het over dit ding https://www.voordeelvanger.nl/sevva-inf ... zwart.html Daar staat de tekst 'Let op: Zorg ervoor dat de afstand tussen de onderkant van de heater en de vloer minimaal 20 cm bedraagt wanneer de heater is geïnstalleerd.'
https://www.voordeelvanger.nl/media/wys ... arming.pdf
Nu zelfs 60% korting en natuurlijk alleen vandaag!
En ergens in december (kan ook zomaar februari worden) gaat dat ding geleverd worden. Hurry, hurry je hebt nog maar 11 uurtjes. :mrgreen:

Ik houd het maar bij mijn warmtepomp.
Het ding is al ontvangen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@de lady: is bekend. Ik reageer dan ook op Lowieze.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Erthanax »

jonis schreef:
27 nov 2023 12:43
Ook jij kijkt niet goed: het is geen infrarood, infrarood sevva xl doet 480W
Als ik niet goed gekeken heb, dan heb ik niet goed opgelet, waarvoor dan uiteraard mijn excuses.
Het blijft opmerkelijk dat Sevva ook bliksem zegt te verkopen. Die keuze staat immers wel degelijk in het topmenu.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Lees de handleiding nog maar eens!

Die 20 cm van de vloer geldt als je hem tegen /aan de muur monteert.
Zet je hem gewoon los in de ruimte, dan gebruik je de pootjes.

Kijk in de engelse tekst versie. In de nederlandse versie is dit stuk tekst waarschijnlijk op de verkeerde plek gedrukt.

Nb. Zit er wel een C E keur op? Zo niet, dan zou ik het zelf niet gebruiken.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door BL2 »

Als ie 480 watt is, daar kan je net je handen of voeten mee verwarmen, zeker geen ruimte.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Infrarood verwarming is voor gerichte verwarming.

wombarg1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2018 20:06

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door wombarg1 »

Het ergste is nog de misleiding met dit paneel.
Op hun website staat dat het geschikt is voor Google home maar blijkt het alleen met Alexa te werken.
Heb je twee van die dingen van 300 euro in huis gehaald met compatible met Google home als eis en dan werkt het niet.
Ze weten het en adverteren er nog steeds mee op hun website.

En nee het is geen gebruikersfout, ik gebruik de tuya app, gebruik de juiste wifi 2.4Ghz standaard, zicht bij de router enz enz
Laatst gewijzigd door wombarg1 op 12 mar 2024 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sevva slimme infrarood paneelverwarming

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moest heel goed zoeken waar dat "ze adverteren ermee" dan uit bestaat, want volgens mij is dat uitsluitend het logootje op één van de foto's. In de advertentie zelf zeggen ze niets over Google Home, en de handleiding geeft dat evenmin aan.

Ze geven wél expliciet in de advertentie aan hoe de kachel bediend kan worden:
Eenvoudige bediening via App, Afstandsbediening en Led-display
Je kunt deze verwarming op drie verschillende manieren bedienen: via het uitschuifbare scherm op het apparaat zelf, met de bijgeleverde afstandsbediening, of via je smartphone of tablet. Dankzij de gratis te downloaden Tuya App kun je zelfs de temperatuur regelen terwijl je bezig bent met andere taken op je mobiele apparaat. Deze slimme verwarming zorgt ervoor dat je deze winter op een intelligente manier warmte ervaart.
Het enkele feit dat daar niet ook gesproken wordt over Google Home zou, als dat een cruciale eis is, al reden moeten zijn om verder te kijken. Maar goed, ondanks dat is die foto op zich wel misleidend.

Maar eh... je hebt het over 2x 300 euro... maar ik mag toch hopen dat je dat bij lange na niet hebt betaald, want anders ben je wel héél erg een dief van je eigen portemonnee...

Plaats reactie