LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slimme meter van Stedin

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door bprosman »

en niet de degelijke oude meters die al heel wat jaren zonder problemen als deze in gebruik zijn.
Die oude meters hebben wel degelijk problemen daarom worden ze ook afgekeurd en vervangen.
Geloof me die lijst is een stukje langer dan die paar slimme meters :
https://www.agentschaptelecom.nl/sites/ ... meters.pdf

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door 16again »

Als ik die lijst bekijk dan zie ik bij de oude meters tientallen jaren verschil tussen bouwjaar/revisiejaar en uiteindelijke afkeurdatum.
Dat kun je duurzaam noemen.

De lijst bevat ook nieuwere meters , bijvoorbeeld ZMD310AT . Bouwjaar 2010 afkeurjaar 2014. En dat is geen ouderwetse draaischijf meter , maar een moderne electronische.
5 jaar! ipv duurzaam zou ik dat troep willen noemen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door bprosman »

Het ging me meer om deze opmerking :
niet de degelijke oude meters die al heel wat jaren zonder problemen als deze in gebruik zijn.
Zo "zonder problemen" zijn die oude meters niet, zie lijst.

petra.maxwell
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2017 20:49
Contacteer:

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door petra.maxwell »

Ook ik heb sinds 12 Januari 2017 een Slimme meter. Vandaag heb ik gebeld met Essent wat onze energieleverancier is ivm de jaarnota. Zou ik in Februari maar 118 euro bij moeten betalen ( dit is bijgehouden met de verbruiksmanager van essent) moet ik nu in een keer 250 euro bij betalen. Gek want ik ben maar met mijn man en mijzelf en verbruiken bijna niets. Ook betaal ik een vrij hoog bedrag in de maand voor energie en gas. Kreeg te horen dat ik maar contact op moest nemen met Enexis onze netbeheerder. Tros Radar kunnen jullie mij helpen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door thecure »

MichielFRL schreef:
Waarom iemand überhaupt al tegen een digitale meter kan zijn snap ik niet.
Dezelfde categorie doet de was nog met de hand, reageert niet op dit forum want heeft geen internet en ga zo maar verder.

Een nieuwe meter weigeren zou strafbaar moeten worden. Het is gewoon koppigheid en kost de maatschappij onnodig geld.
Die laatste zin mag u mij wel even uitleggen. Als ze bij mij komen dan weiger ik de meter ook. er zijn nu teveel geruchten dat de meter niet goed werkt, zie ook de uitzending van Radar deze avond.
Tevens denk ik aan zonnepanelen, en inderdaad is het nog niet duidelijk wat er na 2020 gaat gebeuren met de salderingsregeling. Met de draaischijfmeter kun je blijven salderen :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door bprosman »

er zijn nu teveel geruchten dat de meter niet goed werkt, zie ook de uitzending van Radar deze avond.
Heb de uitzending gezien en heb die mevrouw van de netbeheerders horen zeggen dat "de situatie van de laboratoriumtest in de praktijk nog niet tegengekomen zijn" , ik hoorde haar ook een handvol oorzaken noemen die ze WEL in de praktijk aangetroffen hebben en daar zat de slimme meter niet tussen.
Ook de "elektricien" die zelf onderzoek aan het doen was had ook alleen maar vermoedens. Als je er een 2e meter tussen hangt moet je na een weekje echt wel verschil zien als de slimme meter structureel teveel aangeeft.

Maar misschien heb jij andere dingen gehoort dan ik.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door thecure »

ja hè hè, die preekt voor eigen parochie. natuurlijk haalt die voorbeelden aan dat het niet aan de meter ligt. die zal niet zeggen: Natuuuurlijk zijn onze meters niet goed, we starten meteen een grootschalig onderzoek.
Waar rook is, is vuur. Er zijn nu nog teveel onduidelijkheden. tot die tijd wacht ik af en laat lekker mijn oude meter hangen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door bprosman »

Waar rook is, is vuur.
Was het dan niet de taak geweest van Radar om het vuur aan te tonen ?
Als ik programmamaker was geweest had ik uit die 500 "klachten" een paar ijkingen gesubsidieert en die mevrouw met de resultaten om de oren geslagen. Maar ook Radar doet alleen maar aan stemmingmakerij (wat aardig lukt overigens) maar komt niet met 1 concreet voorbeeld op de proppen.
Natuuuurlijk zijn onze meters niet goed, we starten meteen een grootschalig onderzoek.
Je vergeet voor het gemak even de rol van de (onafhankelijk) toezichthouder, het ministerie.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Zo "zonder problemen" zijn die oude meters niet, zie lijst.
Dan is mijn interpretatie van die lijst toch anders.
Afkeurdatum klinkt eng, maar betreft meters die vaak al een half mensenleven mee is gegaan .
De afkeurdatum vergelijk ik meer als een soort uiterste houdbaarheidsdatum op producten in de supermarkt. Menig product is daarna ook nog gewoon goed.
En menig slimme meter is vanaf dag 1 nooit goed geweest

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

GJS schreef:Hoe wil jij je actuele verbruik zien als je zonnepanelen aan het terugleveren zijn?
Als je zonnepanelen 2000 Watt opwekken en je hebt verbruikers aan staan die 2000 Watt verbruiken zie je als actueel verbruik 0.

En het kan ook allemaal zonder slimme meter om wat je allemaal opnoemt te kunnen zien.
Je kunt bij Eneco en ik denk alle leveranciers wel, prima op internet je verbruik en teruglevering in kWh zien. dat kan elke dag en over elke periode die jij wilt.
bij een analoge meter kan dat zeker niet. Zelfs niet bij je eindnota. Die geeft alleen te totaal van verbruik -/- teruglevering.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: slimme meter van Stedin

Ongelezen bericht door berndv »

petra.maxwell schreef:Kreeg te horen dat ik maar contact op moest nemen met Enexis onze netbeheerder. Tros Radar kunnen jullie mij helpen?
Vast wel, hier zijn de contactgegevens van enexis:
Bel ons nu
09007808700
(35ct. per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten)

Gesloten