LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Umeter Live device

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
RHJvdBoogaard
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2014 14:02

Umeter Live device

Ongelezen bericht door RHJvdBoogaard »

Hallo,

Ik ben benieuwd hoe de ervaringen van andere consumenten zijn met het bedrijf Umeter.

Dit is een app waarmee je je slimme energiemeter kunt uitlezen, zij het dat je de gegevens met een dag vertraging krijgt. Wil je real-time je energie uitlezen, dan dien je een apparaatje van €99 via Umeter te bestellen en deze op je slimme meter aan te sluiten.

Hoewel de app prima lijkt te werken, lees ik ook diverse slechte ervaringen van consumenten die deze Umeter Live hebben besteld: https://www.energieverbruiksmanagers.nl ... er/?page=2

Ook ik heb vandaag via de app de bestelling gedaan, maar heb nooit een bevestiging van mijn bestelling gekregen. Wie via Mollie (de payment provider) contact zoekt met het 06 nummer, krijgt een mailbox te pakken.

Omdat het een betaling en geen automatische incasso is, kun je het geld via je bank niet laten storneren.

Kortom, er lijkt geen product te volgen en contact lijkt ook niet mogelijk. Geld kwijt?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Umeter Live device

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Deze firma ken ik niet. Wel vergelijkbaar enelogic. Gebruik ik al 7 jaar. Daar kost het Youless kastje € 79. Ik zou nog maar afwachten. Daarna kun je indien nodig actie ondernemen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Umeter Live device

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dat lijkt me inderdaad een wat erg snelle conclusie bij een bestelling die u vandaag heeft gedaan. Eerst maar eens afwachten of de bestelling komt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Umeter Live device

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Via Mollie krijg je nooit contact met een leverancier. Half Europa gebruikt Mollie.

Gesloten