Vanish Oxi Action (voor kleur) bleekt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Willem1717
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007 15:51

Vanish Oxi Action (voor kleur) bleekt

Ongelezen bericht door Willem1717 »

Ik heb Vanish Oxi Action 1 keer toegevoegd aan het wasmiddel en toen zijn een heleboel handdoeken daardoor verpest. Er kwamen allemaal bleekvlekken in. Het was de Vanish voor de GEKLEURDE was en ik heb die precies volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt. Het ging om handdoeken die ik daarvoor al tientallen keren had gewassen en die egaal van kleur waren. Ik ben blij dat ik het niet bij kleding gebruikt heb.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vanish Oxi Action (voor kleur) bleekt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zaten er dan zoveel vlekken in die handdoeken? Gebruik de volgende keer een flinke hand soda en was op 60 graden. Beter resultaat dan met die dure rotzooi van Vanish.

Justmeagain
Berichten: 545
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Vanish Oxi Action (voor kleur) bleekt

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ook mijn moeder waste met wat Soda als de vlek teveel leek voor het gebruikte wasmiddel. Dit is ook beter voor het milieu als die veel te dure producten die net niet doen wat ze beloven.
Bij wite was ging trouwens een dopje dunne bleek. Perfect.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vanish Oxi Action (voor kleur) bleekt

Ongelezen bericht door witte angora »

Over welke soda hebben we het? Gewone soda of zuiveringszout/baking soda?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vanish Oxi Action (voor kleur) bleekt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon soda, een kilo voor ca. € 0,85 of € 0,90. Dezelfde soda waarin vroeger de witte was in werd geweekt, vóórdat die gewassen werd.

Doe een flinke hand vol bij je witte was. Geen vlek meer te bekennen en ook geen kalk in je machine. En schaden doet het niets.

Plaats reactie