Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door PGros »

Als het inderdaad goedkope stroom is en je hebt een elektrische auto kun je hem wel volladen en de stroom 's avonds thuis gebruiken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 sep 2022 09:56
Sterk argument :lol:
Het is ook helemaal geen argument dat dit illegaal zou zijn. Louter een inkijkje waar het toe zou leiden.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door arvandongen »

16again schreef:
22 sep 2022 11:26
Moneyman schreef:
22 sep 2022 09:56
Sterk argument :lol:
Het is ook helemaal geen argument dat dit illegaal zou zijn. Louter een inkijkje waar het toe zou leiden.
En de oplossing zou moeten zijn dat prijsdifferentiatie illegaal moet worden?

Ik zou de gevolgen daarvan nog maar eens goed overdenken. Uniforme prijsvaststelling ‘van bovenaf’ hoeft niet altijd in het voordeel van de consument uit te pakken. Daarnaast zijn er praktische problemen. Bijv. In hoeverre is het ene product exact gelijk aan het andere product?

In de huidige maatschappij wordt die regulerende functie gedaan door concurrentie. Ofwel: Klanten lopen weg bij bedrijven die onredelijke prijzen vragen. Daar waar de marktwerking niet (voldoende) werkt, moet wetgeving ingrijpen.

In het geval van Vattenval, zijn er voldoende alternatieve leveranciers te vinden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door 16again »

arvandongen schreef:
22 sep 2022 11:56
16again schreef:
22 sep 2022 11:26
Het is ook helemaal geen argument dat dit illegaal zou zijn. Louter een inkijkje waar het toe zou leiden.
En de oplossing zou moeten zijn dat prijsdifferentiatie illegaal moet worden?
Beweer ik dat dan? Zeer ongepast vind ik in deze tijd een beter passende term dan illegaal
arvandongen schreef:
22 sep 2022 11:56
Daarnaast zijn er praktische problemen. Bijv. In hoeverre is het ene product exact gelijk aan het andere product?
De kwh aan de laadpaal is niet anders dan de kwh thuis. Sterker, aan de laadpaal zit het vastrecht er bij in, dat is een van de redenen dat de kwh daar altijd duurder geweest is.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door arvandongen »

16again schreef:
22 sep 2022 12:23
Beweer ik dat dan? Zeer ongepast vind ik in deze tijd een beter passende term dan illegaal
Nee, je beweerde dat niet. Ik ben het bovendien volledig eens met de term 'zeer ongepast' in deze situatie.
Maar wat is je oplossing met inachtneming van de vraagstelling van TS ("is het illegaal?")

Het is mijn mening dat jouw toekomstbeeld zich niet zal voordoen, vanwege marktwerking en de piramide van Maslov.
16again schreef:Maar als de mensen thuis in het donker en de kou zitten, terwijl de dure leasebakken op goedkope stroom rijden, dan is een volksopstand niet ver meer weg.
De situatie zal zich vanzelf rechttrekken als oplettende consumenten, zoals jij, TS en leasebakrijders met groot huis en te kleine beurs, besluiten niet meer dure stroom af te nemen.
Niet-oplettende consumenten zullen geen volksopstand starten.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door 16again »

arvandongen schreef:
22 sep 2022 13:28
Het is mijn mening dat jouw toekomstbeeld zich niet zal voordoen, vanwege marktwerking en de piramide van Maslov.
Staat die piramide bij jou op zijn kop? Juist toegang tot betaalbare energie is een basisvoorziening, we hebben het niet over een te duur kaartje voor het museum.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door arvandongen »

16again schreef:
22 sep 2022 14:58
arvandongen schreef:
22 sep 2022 13:28
Het is mijn mening dat jouw toekomstbeeld zich niet zal voordoen, vanwege marktwerking en de piramide van Maslov.
Staat die piramide bij jou op zijn kop? Juist toegang tot betaalbare energie is een basisvoorziening, we hebben het niet over een te duur kaartje voor het museum.
DUS mensen zullen sneller vervanging zoeken voor te duur energie in huis. En Vattenval zal bij verlies aan klanten haar prijzen voor in-huis-energie omlaag moeten brengen.

Ik geef je hieronder het laatste woord. Voor mij is dit item afgesloten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vattenfall berekent lager tarief aan automobilist

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar nogmaals, wie heeft dat contract van Vattenfall met de uitbater van die palen gezien? Als die een goedkoper contract heeft, dan is het toch niet gek dat de prijzen goedkoper zijn dan de huidige variabele prijzen?

Mijn vader heeft ook in maart 2021 een vast contract afgesloten voor de prijzen van toen dat inging in november 2021 en 3 jaar duurt. Die is nog tot november 2024 onder de pannen voor een veel beter tarief dan ik. Als alle andere schoenenzaken de prijzen omhoog moeten gooien vanwege de vaste lasten, kan hij daarvan profiteren.

Plaats reactie