LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VidaXL tenten zo lek als een mandje!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
efontijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2012 15:00

VidaXL tenten zo lek als een mandje!

Ongelezen bericht door efontijn »

Afgelopen maand had ik een VidaXL tweepersoonstent gekocht.
De tent was opblaasbaar en zag er goed uit. Ik ging 5 dagen kamperen in het buitenland.
Op de 2e dag tijdens een kleine regenbui bleek dat de tent zo lek als een mandje was. Het water liep door het door naar binnen en al mijn spullen en slaapzak zeiknat. Uit nood een rol vuilniszakken gekocht en deze met ducktape over mijn tent geplakt, maar het water bleef naar binnen lopen.

Net via de klantenservice van VidaXL begrepen dat ik de nieuwe aangeschafte tent van te voren had moeten insprayen met een waterafstotend goedje om lekkages bij zware regenbuien te voorkomen. Ik heb echter een lichte bui meegemaakt en de tent was gewoon overal lek. Mijn geld krijg ik niet terug en de doorweekte tent heb ik maar achter gelaten op de camping en heb de laatste dagen via een airbnb huisje doorgebracht.

Je koopt toch een tent om droog te kunnen slapen? Mijn vakantie is letterlijk in het water gevallen. Wie heeft er nog meer van de lekkende tenten van het merk VidaXL? Voor mij nooit meer VidaXL.


Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VidaXL tenten zo lek als een mandje!

Ongelezen bericht door Moneyman »

efontijn schreef:
10 jul 2020 14:13
Voor mij nooit meer VidaXL.
Welkom bij de club, zou ik (helaas) zeggen...

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: VidaXL tenten zo lek als een mandje!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wat voor tent is het? Van wat voor materiaal?

Stonden er spullen tegen het tentzeil aan?
Stonden alle scheerlijnen strak?

Bij onjuist gebruik zal zelfs een splinternieuwe DeWaard bij een klein regenbuitje al doorlekken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VidaXL tenten zo lek als een mandje!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De tuintent is gemaakt van ademende polyester stof met een PA-coating, waardoor hij uv- en waterbestendig is.
Let op: wij adviseren om de tent te behandelen met een waterdichtmakende spray als hij wordt blootgesteld aan zware regenval.
Bron: https://www.vidaxl.nl/e/8718475700203/v ... lauw-groen

Tja, wat is een klein buitje en wat is zware regenval? Er zit een hoop tussen.

Polyester is van nature niet waterdicht. Normaal wordt er aan de binnenkant een waterdichte coating op het doek gespoten, maar daardoor is het doek niet meer ademend. Aangezien hier wordt gesproken over een ademende stof is er iets vreemds aan de hand. PA-coating wordt meestal in kleding gebruikt om beperkt transpiratievocht te voorkomen. Bij een hoge inspanning werkt deze coating al niet meer.

De tent an sich is niet duur te noemen. Er zijn goedkope materialen gebruikt om tot deze prijs te kunnen komen. Dat is tent dus niet waterdicht is is een producteigenschap. Maar vreemd genoeg staat er wel in de tekst dat deze waterbestendig is. Op dat punt zou u een kans kunnen maken. Maar dan blijft de vraag of u blind bent afgegaan op deze regel, of dat u van te voren bekeken heeft welke tentdoek het beste bij uw wensen zou passen en wat de eigenschappen zijn van deze doeken.

Gesloten