Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De Europese wetgever heeft welbewust overwogen dat lidstaten andere, ook strengere maatregelen moet kunnen vaststellen (overweging 31 consumentenrichtlijn). En Nederland heeft er voor gekozen om de richtlijn te kopiëren in de wet. In de Wet op kansspelen en bijbehorende regelingen kom ik niets tegen over informatieplichten. Gemiste kans.

Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Opzeggen van de VriendenLoterij en ook de pcl is zo eenvoudig. Ja je hebt wel een account nodig.

BartJan1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2023 02:40

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door BartJan1967 »

Ik heb hetzelfde probleem gehad, oplossing is simpel. Gewoon de betaling terugboeken, 3 x,dan wordt je vanzelf uitgeschreven

Grey nomads
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2020 09:10

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door Grey nomads »

Ik had dezelfde ervaring. Er in getrapt bij een museum bezoek. Online opgezegd en afgeschreven maandbedrag terug laten boeken. Niets meer gehoord .

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door adkoster »

Vriendenloterij en Postcodeloterij zijn van de zelfde club.
Starten met de loten kost geen moeite, maar er af komen......
Enkele jaren geleden was ik er in getuind om Postcodeloten te kopen. Uiteraard in 2 of 3 jaar niks gewonnen.
Toen ik wilde stoppen, bleek dat een ware hel te worden.
Telefonisch nam men opzeggingen niet aan, dus een aangetekende brief gestuurd.
Helaas hielp dit ook niet en bleef men gewoon geld afboeken.
Daarna een 2e aangetekende brief gestuurd, maar ook daarna werd weer geld afgeschreven van. mijn rekening.
Uiteindelijk heb ik de ING opdracht gegeven om afschrijvingen van deze club te blokkeren.
Dat was succesvol, maar daarna kreeg ik steeds brieven van die club met verzoeken om toch maar weer mee te gaan spelen.
Gelukkig bestaat de site Postfilter.nl en via die site heb ik dat spammen uiteindelijk kunnen stoppen.
Dus mijn advies is dan ook om niet met deze club in zee te gaan.
Overigens sponsoren ze ook nog eens behoorlijk veel "criminele" organisaties, maar dat terzijde.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kan ook bij voorbaat NEE zeggen tegen het aanbod.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

adkoster schreef:
06 nov 2023 13:30
Vriendenloterij en Postcodeloterij zijn van de zelfde club.
Starten met de loten kost geen moeite, maar er af komen......
Enkele jaren geleden was ik er in getuind om Postcodeloten te kopen. Uiteraard in 2 of 3 jaar niks gewonnen.
Toen ik wilde stoppen, bleek dat een ware hel te worden.
Telefonisch nam men opzeggingen niet aan, dus een aangetekende brief gestuurd.
Helaas hielp dit ook niet en bleef men gewoon geld afboeken.
Daarna een 2e aangetekende brief gestuurd, maar ook daarna werd weer geld afgeschreven van. mijn rekening.
Uiteindelijk heb ik de ING opdracht gegeven om afschrijvingen van deze club te blokkeren.
Dat was succesvol, maar daarna kreeg ik steeds brieven van die club met verzoeken om toch maar weer mee te gaan spelen.
Gelukkig bestaat de site Postfilter.nl en via die site heb ik dat spammen uiteindelijk kunnen stoppen.
Dus mijn advies is dan ook om niet met deze club in zee te gaan.
Overigens sponsoren ze ook nog eens behoorlijk veel "criminele" organisaties, maar dat terzijde.
Wat een flauwekul. Via je account kun je heel makkelijk opzeggen en in je account kun je ook vinkjes aan/uit zetten op welke manier ze je nog mogen benaderen. Dus je kunt ook aangeven als je op geen enkele manier nog wat van ze wil ontvangen.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door bupaul »

Ook ik heb mij laten verleiden om mee te doen. Eigenlijk alleen voor de VIP museum kaarten.
Het bedrag van de loten zou ik terug krijgen en wanneer ik wilde uitschrijven kon dat op 3 manieren, hierboven al geschreven. Hoe ik mij kon uitschrijven werd ik het gesprek drie keer uitgebreid verteld en ik moest na afloop van het gesprek dat nog eens te herhalen.
Ik heb na het verkrijgen van de loten gezien dat de VIP loten minder lang kon gebruiken als ik dacht en heb telefonisch opgezegd. Duurde niet langer dan 5 minuten. En ook mijn geld is gestort.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@adkoster

Over welke criminele organisaties hebt u het?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

De vriendenloterij heeft best voordelen. De kans dat je wint is niet heel groot. Maar met je VIP kaart krijg je wel veel voordeeltjes en aanbiedingen. Je €15,-- maandelijks kun je vaak heel of gedeeltelijk terug verdienen.

En zij steunen goede doelen. Vooral in de sport. Reden voor mij om niet op te zeggen. Wat overigens niet moeilijk is. En je kan ook storneren zoals iemand eerder schreef.

IR74
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2024 19:19

Re: Vriendenloterij, opzeggen is moeilijker dan meedoen

Ongelezen bericht door IR74 »

Vriendenloterij zegt dat 4-6 weken nodig zijn om een terugbetaling te kunnen doen. Ze zeggen gratis loten te geven, maar schrijven geld voor de loten af. De opdracht hiervoor doen ze binnen een dag en kunnen ze niet terugdraaien. Op de terugboeking moet je 4-6 weken wachten. Schandalig! Wat een oplichterij.

Plaats reactie