LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing LightInTheBox

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ronald57
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2017 01:29

Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door Ronald57 »

Ik wil mensen waarschuwen om met deze firma in zee te gaan.
Ik heb een blouse besteld via LightInTheBox, volgens hun maattabel 97% zeker dat de XL voor mij de juiste maat zou zijn. Toen ik 'm paste, bleek de blouse absurd klein voor een normale XL. Het bleek eerder een maat S, of hooguit een krappe M.

Knopen en knoopsgaten zaten minstens 15 cm verwijderd van elkaar, de mouwen kwamen 5 cm boven mijn pols uit, de schouders en bovenarmen kon ik niet bewegen, bang dat de blouse zou scheuren.
En toen kwam ik erachter dat ik beter had moeten opletten en reviews op Google had moeten bekijken.
Het verweer van dit bedrijf is dat ze zaken doen over de hele wereld en daarom deze maat op deze wijze produceren?

Na mijn klacht werd ik gebombardeerd met (zelfverzonnen) regels en voorschriften over wat ik moest doen. In ieder geval komen de retourkosten voor mijn eigen rekening en ik vrees dat het dan ook afwachten is of je überhaupt je geld terugkrijgt.
Na enig heen en weer gemail, waar ik eerlijk gezegd niet heel vriendelijk heb gereageerd, besloot men dat mijn 'Ticket is opgelost'. Kortom, stuur maar terug (minimale kosten 23 euro), niks tegemoetkoming.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door berndv »

Ronald57 schreef:
11 sep 2020 09:58
Ik wil mensen waarschuwen om met deze firma in zee te gaan.
U bent nummer zoveel die waarschuwt voor deze webshop, en al die andere Chinese webshops. Dank daarvoor. Helaas komt voor velen de waarschuwing te laat. Hoewel we natuurlijk niet weten hoeveel mensen wel eerst gaan onderzoeken wie ze hun geld toevertrouwen, want die hoor je hier niet.
Ronald57 schreef:
11 sep 2020 09:58
En toen kwam ik erachter dat ik beter had moeten opletten en reviews op Google had moeten bekijken.
dure les, maar inderdaad een goed punt.

Het is een gewone Chinese webshop, niet veel anders dan een aliexpress of wish.

sake1987

Re: Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als we nu eens al die mooie webshops die via de sociale media langs komen zouden negeren?

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja als het op Facebook en andere sociale media staat moet het allemaal waar zijn natuurlijk. Uit onderzoek blijkt dat vooral jongeren meer vertrouwen heeft in nieuws dat op de sociale media staat dan wat de reguliere media meldt. Dat zegt lijkt me al genoeg.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door D34M0N »


NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn ook een heleboel tevreden klanten van Light. Namelijk diegene die weten wat je juist wel of net niet in China moet gaan bestellen. Ik blijf er over verbazen dat er dus nog steeds mensen zijn die nooit van de grootste en bekendste Chinese webshops gehoord hebben. Laat staan dat ze van te voren gaan kijken waar ze gaan bestellen. Gewoon met de ogen dicht de eerste de beste winkel binnenstappen, pakken wat je pakken kan en buiten pas kijken wat je gedaan hebt. Wonderlijk.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Waarschuwing LightInTheBox

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kleding is altijd een grote (of in dit geval te kleine) gok bij die Chinese sites. Soms is een XL inderdaad ongeveer een medium, maar dan bestel je de volgende keer een XXL en krijg je een soort dekbed binnen ipv een t-shirt.

Gesloten