Weigeren retourzending

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Weigeren retourzending

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Linksom of rechtsom blijft het een dropshitter die zich niet aan de wet houd en enkel langs een juridische weg aan te pakken is. TS kan zelf juridische info inwinnen bij een echte jurist die dit kan oppakken en hopelijk oplossen.
Er vanuit gaande dat de KVK gegevens op de site ook echt van de verkoper zijn, er zijn maar weinig malafide dropshitters die hun eigen gegevens gebruiken.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weigeren retourzending

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
04 aug 2023 08:37
Als je jouw redenering zou volgen, zou non-conformiteit in feite niet meer bestaan. Immers, als je iets krijgt wat niet is wat je besteld hebt, dan zeg jij "er is niet geleverd, want dat heb je niet besteld".
Dan heb je mij niet begrepen. Het is prima mogelijk dat je in de winkel onderscheid te maken tussen een doos met paar 39 en een doos met paar 41, en dat je van 10 dozen met paar 39 hebt pas na het openen van de dozen ziet is dat een van de schoenen gescheurd is.

Jij stelt dat de verzendkosten zonder non-conformiteit voor rekening van TS komen. Maar waarom zou dat zo zijn? Gaat in jouw interpretatie het eigendom van alles wat bezorgd is over op de koper, ongeacht wat er is gekocht en bezorgd?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Weigeren retourzending

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zucht . . . . . . . .
Putdiepe zucht . . . . . . .

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Weigeren retourzending

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
04 aug 2023 10:06
Moneyman schreef:
04 aug 2023 08:37
Als je jouw redenering zou volgen, zou non-conformiteit in feite niet meer bestaan. Immers, als je iets krijgt wat niet is wat je besteld hebt, dan zeg jij "er is niet geleverd, want dat heb je niet besteld".
Dan heb je mij niet begrepen. Het is prima mogelijk dat je in de winkel onderscheid te maken tussen een doos met paar 39 en een doos met paar 41, en dat je van 10 dozen met paar 39 hebt pas na het openen van de dozen ziet is dat een van de schoenen gescheurd is.
Ik begrijp je inderdaad niet. Ook deze toelichting maakt het voor mij niet duidelijker en overtuigt niet. Je gaat ook niet in op mijn onderbouwing.
alfatrion schreef:
04 aug 2023 10:06
Jij stelt dat de verzendkosten zonder non-conformiteit voor rekening van TS komen. Maar waarom zou dat zo zijn? Gaat in jouw interpretatie het eigendom van alles wat bezorgd is over op de koper, ongeacht wat er is gekocht en bezorgd?
Er zijn na ontvangst van een product twee logische sporen, als je van het product af wilt.

1) de route van herroeping/ retourrecht (die gebruik je als je je gewoon bedacht hebt). Bij deze route hangt het van de toepasselijke voorwaarden af voor wiens rekening de retourkosten komen.
2) de route van de nonconformiteit (en die gebruik je uiteraard als het afgeleverde product niet conform de overeenkomst is. Bij deze route komen alle kosten, ook de retourkosten, natuurlijk voor rekening van de verkoper.

Optie twee is hier evident aan de hand, want er is een nonconform product geleverd. En dus moet je gewoon die route volgen, om onnodige verwarring en discussie te voorkomen. Webshops hebben immers hun processen en workflows ook verschillend ingericht, het retourrecht wordt anders behandeld dan nonconforme artikelen. En dat is ook nogal logisch.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Weigeren retourzending

Ongelezen bericht door rwolters »

Please, get a room you two.... Ieder onderwerp ontspoort in een theoretische discussie waar de vraagsteller totaal niets aan heeft.

Plaats reactie