Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
22 aug 2023 20:38
Kijk bij 'actieve topics'. Daar zie je het aantal bijdragen. Mijne was de 100e. :D

Kunnen de juristen van alles van vinden, maar het was toch echt zo. :wink:
Ik ben geen jurist, maar wel logisch nadenkend. Op het moment dat ik dit typ, zijn er namelijk 6 pagina's en 120 berichten. Ik ga er dus vanuit dat ik 121 ben en op pagina 7 bovenaan kom. Dat betekent dat iedere pagina er 20 heeft en de laatste op pagina 5 is dan reactie 99 en bericht 100. Die reactie van jou viel op pagina 6 als eerste, dat is reactie 100 en bericht 101. Het eerste bericht is namelijk geen reactie maar de openingspost.

Moneyman
Berichten: 30116
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
23 aug 2023 08:25
Ik ben geen jurist, maar wel logisch nadenkend. Op het moment dat ik dit typ, zijn er namelijk 6 pagina's en 120 berichten. Ik ga er dus vanuit dat ik 121 ben en op pagina 7 bovenaan kom. Dat betekent dat iedere pagina er 20 heeft en de laatste op pagina 5 is dan reactie 99 en bericht 100.
Tsja, logisch denken... :wink: je laat hiermee één belangrijke factor buiten beschouwing, en dat is de vraag of de lengte van de posts nog invloed heeft op het aantal posts per pagina.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ook in ellenlange reacties, waarin ook nog eens wordt gequote, staan 20 berichten. Dat maakt dus niets uit.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door BL2 »

BL2 schreef:
22 aug 2023 19:06
Zo, we zijn er. Dit is bericht 100 in dit topic.....
Toen ik dit bericht typte stond er bovenaan dat er 99 berichten waren, toen ik geplaatst had gaf de teller 100 aan dus dan is het toch het honderdste bericht.......?
Heb ik nou voor niets gebak zitten eten ?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
23 aug 2023 09:15


Toen ik dit bericht typte stond er bovenaan dat er 99 berichten waren, toen ik geplaatst had gaf de teller 100 aan dus dan is het toch het honderdste bericht.......?
Heb ik nou voor niets gebak zitten eten ?
Gebak smaakt toch altijd goed?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
23 aug 2023 09:15
BL2 schreef:
22 aug 2023 19:06
Zo, we zijn er. Dit is bericht 100 in dit topic.....
Toen ik dit bericht typte stond er bovenaan dat er 99 berichten waren, toen ik geplaatst had gaf de teller 100 aan dus dan is het toch het honderdste bericht.......?
Heb ik nou voor niets gebak zitten eten ?
Dat had ik nou precies hetzelfde. Behalve het gebak dan, ik probeer nog steeds amechtig af te vallen. Meer als een kop thee (deze keer echt goede uit een speciaalzaak) zat er dus niet in.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Was je niet gewoon aan het typen toen BL de post plaatste?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope. Deze is de 127e reactie. Denk dat daar inderdaad het verschil in zit: het aantal reacties is het aantal berichten -1. Dus beide kunnen kloppen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ron5300 schreef:
21 aug 2023 17:49
De volgende vraag, kies ik voor deken of een dekbed en als ik voor een dekbed ga moet er dan ook een bijpassend dekbedhoes bij gekocht worden en zo ja welke zou dan passen.
O ja nog een vraag aan hoofdeinde van het bed liggen twee aparte kussens moeten daar ook hoezen over want ik zie bij de dekbedhoes wel twee extra stukken stof en vraag me af of die bedoelt zijn om de dekbedhoes in te bewaren of voor die kussens bedoeld zijn.
@ dagkoers dat je een beetje vreemd bent weet ik maar ik raad je wel aan om eens zelf beslissingen te gaan nemen want je weet de maat van het matras en wellicht is er een lokale Zeeman of andere textiel winkel in de buurt die voor een tientje of iets dergelijks alles verkoopt wat je nodig hebt.
Wat is er nu leuker dan er zelf op uit gaan voor bijvoorbeeld een hoeslaken te kopen en als die dan niet past weet u voor de volgende keer welke wel past.
Alle begin is moeilijk dat is begrijpelijk maar ik zo graag een bericht willen lezen dat u eindelijk geheel zelfstandig het benodigde in een winkel heeft gekocht want geloof het of niet het winkelpersoneel kan u met raad en daad adviseren daar heeft u dit forum niet voor nodig.
Wees niet bang voor een eventuele miskoop want dat overkomt ons allemaal wel eens en hoort bij het leven.
Deken zou ik niet doen. Neem een dekbed en koop een leuke dekbedhoes in dezelfde maat als je dekbed. Als het een 2persoons dekbedhoes is zitten daar uiteraard 2 slopen bij, anders 1. Die moeten uiteraard over je kussen(s) want zonder sloop om je kussen slapen is niet echt hygiënisch! Kies een leuke kleur/dessin en neem er minstens 2 want er zal toch ook gewassen moeten worden! De dekbedhoezen vouw je na het wassen netjes op en leg je in de kast. Hoeven niet in een soort zak bewaard te worden hoor.
Heb je geen familie/vriendinnen/vrienden die je kunnen adviseren over dit soort huishoudelijke zaken?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Aygulf schreef:
23 aug 2023 11:04
Heb je geen familie/vriendinnen/vrienden die je kunnen adviseren over dit soort huishoudelijke zaken?
Op dit forum zijn we een grote familie en adviseren we elkaar als vrienden

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
23 aug 2023 11:20
Aygulf schreef:
23 aug 2023 11:04
Heb je geen familie/vriendinnen/vrienden die je kunnen adviseren over dit soort huishoudelijke zaken?
Op dit forum zijn we een grote familie en adviseren we elkaar als vrienden
En af en toe vechten we elkaar de tent uit. Het kan niet altijd leuk en gezellig zijn. :roll:

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik wil graag een nieuw bed kopen en daar mijn man en minnaar meenemen zonder dat ze elkaar tegen hoeven te komen. Hoe groot moet ik mijn bed kopen? “ vraag het voor een vriendin”😏

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

WeerIemandanders schreef:
23 aug 2023 15:05
Ik wil graag een nieuw bed kopen en daar mijn man en minnaar meenemen zonder dat ze elkaar tegen hoeven te komen. Hoe groot moet ik mijn bed kopen? “ vraag het voor een vriendin”😏
Wat aardig van je dat je voor een vriendin een groot bed wilt kopen zodat ze met jouw man en minnaar kan w*ppen.

Blinddoeken en pak vette watten kopen, is overigens een stuk goedkoper; lekker spannend ook met een blinddoek. :mrgreen:

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

ZeerPrivé schreef:
23 aug 2023 15:27
WeerIemandanders schreef:
23 aug 2023 15:05
Ik wil graag een nieuw bed kopen en daar mijn man en minnaar meenemen zonder dat ze elkaar tegen hoeven te komen. Hoe groot moet ik mijn bed kopen? “ vraag het voor een vriendin”😏
Wat aardig van je dat je voor een vriendin een groot bed wilt kopen zodat ze met jouw man en minnaar kan w*ppen.

Blinddoeken en pak vette watten kopen, is overigens een stuk goedkoper; lekker spannend ook met een blinddoek. :mrgreen:
Ik heb ook mijn goede kanten😏

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Wat dat betreft verdient Dagkoers wel een pluim want die stelt vragen waarvan ik wel eens denk hoe verzin je ze maar gaan gelukkig niet over ernstige dingen.
Een hoeslaken uitkiezen is gebleken nog helemaal niet zo makkelijk want de lengte en breedte maat weet Dagkoers die een bij de vorige vraag een bed zocht met de maat van 1,40 bij 2 meter zocht ook wel.
Ga je dan op internet zoeken naar zo'n hoes is die zo gevonden maar dan kun je ook nog eens kiezen uit verschillende matras diktes en zie daar maar eens achter te komen als het matras op het bed ligt.
Goede raad is dan welkom vooral als je dikte van het matras niet kunt schatten maar daar is ook weer iets voor uitgevonden en die kennen we allemaal, en voor Dagkoers dat is meetlint of rolmaat met een centimeter verdeling die kost bijna na niets en je hebt er als je hem niet kwijt raakt jaren plezier van.
Wat in een huishouden ook niet mag ontbreken is basisgereedschap een schaar, een hamer, een set schroevendraaiers, een combinatie tang en voor de onhandigen een verbanddoos of in ieder geval een rol met pleisters want een verwonding is zo opgelopen en dan is die schaar weer nodig om de pleister op maat te knippen wel in de breedte niet in de lengte.
Dagkoers wordt al wat handiger omdat hij zelf een bed in elkaar gezet heeft en wie weet wordt hij met onze hulp nog eens een ervaren klusser wordt.
De laatste uitdaging voor het basis klusser diploma wordt wel een uitdaging zonder vloeken een Ikea kast in elkaar zetten en ook te bewijzen dat die kast een hele week overeind gebleven is.
Een bijna onmogelijke opgave die maar weinigen tot een goed einde kunnen brengen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ron5300 schreef:
23 aug 2023 15:39
.
De laatste uitdaging voor het basis klusser diploma wordt wel een uitdaging zonder vloeken een Ikea kast in elkaar zetten en ook te bewijzen dat die kast een hele week overeind gebleven is.
Een bijna onmogelijke opgave die maar weinigen tot een goed einde kunnen brengen.
Dat valt allemaal best wel mee. Zolang je de deuren niet open doet en er niks in legt blijft die kast heus wel staan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die Ikea handleidingen zijn heel duidelijk. Spul is prima te monteren. Heb ik zelfs gedaan

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ben jij een van de weinigen. Als wij bij een woningontruiming die dingen zien staan beginnen we al te zuchten. Laatste tijd brengen we ze direct al naar de stort. Uit elkaar halen lukt haast niet zonder schade, vervolgens in de winkel weer in elkaar zetten, als ze verkocht worden weer uit elkaar, en de gewaardeerde klant kan dan zonder handleiding die dingen weer in elkaar zetten. Daar worden dat soort kasten nooit zo blij van.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
23 aug 2023 16:35
Die Ikea handleidingen zijn heel duidelijk. Spul is prima te monteren. Heb ik zelfs gedaan
Nou, wij vonden een grote pax kast met schuifdeuren wel een flinke uitdaging hoor. Ook nog te weinig onderdelen erbij en een kapotte spiegeldeur. We zijn er toch wel een aantal uren mee zoet geweest.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
23 aug 2023 17:16
Lady1234 schreef:
23 aug 2023 16:35
Die Ikea handleidingen zijn heel duidelijk. Spul is prima te monteren. Heb ik zelfs gedaan
Nou, wij vonden een grote pax kast met schuifdeuren wel een flinke uitdaging hoor. Ook nog te weinig onderdelen erbij en een kapotte spiegeldeur. We zijn er toch wel een aantal uren mee zoet geweest.
Ik vermoed dat de lady het niet over een linnenkast heeft. :wink: Hoe handig je ook bent, daar heb je toch echt een paar extra handen voor nodig.

Heb zelf ook al jaren een Pax kast, ideaal. Is ook zonder problemen met de verhuizing mee gegaan, dus ik herken wat WA schrijft helemaal niet. Waardeloos dat je bepaalde onderdelen miste, dat schiet niet op.

Plaats reactie