Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
23 aug 2023 16:47
Dan ben jij een van de weinigen. Als wij bij een woningontruiming die dingen zien staan beginnen we al te zuchten. Laatste tijd brengen we ze direct al naar de stort. Uit elkaar halen lukt haast niet zonder schade, vervolgens in de winkel weer in elkaar zetten, als ze verkocht worden weer uit elkaar, en de gewaardeerde klant kan dan zonder handleiding die dingen weer in elkaar zetten. Daar worden dat soort kasten nooit zo blij van.
Maar misschien ligt het aan de mensen die hem uit elkaar halen, dat ze beschadigen. Ikea kasten kun je prima uit elkaar halen en later weer in elkaar zetten. Als zo'n kast nog steeds verkocht wordt, is er een handleiding online te vinden. Anders gewoon even wat foto's maken.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
23 aug 2023 17:26
Maar misschien ligt het aan de mensen die hem uit elkaar halen, dat ze beschadigen. Ikea kasten kun je prima uit elkaar halen en later weer in elkaar zetten. Als zo'n kast nog steeds verkocht wordt, is er een handleiding online te vinden. Anders gewoon even wat foto's maken.
Het probleem zit hem in de achterwand. Die is doorgaans met spijkertjes vast gezet. Dat krijg je zelden zonder schade los.

Pax kasten voldoen over het algemeen inderdaad beter.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, het waren twee kleine kastjes. Jaar of 20 geleden voor mijn moeder. Ging probleemloos en kwam ook niets te kort.

Hier bij mij zelf heeft zoon de spullen in elkaar gezet. Alles aanwezig en zonder problemen.

Heeft ook allemaal al een verhuizing zonder schade overleefd.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
23 aug 2023 16:47
Als wij bij een woningontruiming die dingen zien staan beginnen we al te zuchten. Laatste tijd brengen we ze direct al naar de stort.
U bent assistent geworden van moneyman?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
23 aug 2023 17:28
ZeerPrivé schreef:
23 aug 2023 17:26
Maar misschien ligt het aan de mensen die hem uit elkaar halen, dat ze beschadigen. Ikea kasten kun je prima uit elkaar halen en later weer in elkaar zetten. Als zo'n kast nog steeds verkocht wordt, is er een handleiding online te vinden. Anders gewoon even wat foto's maken.
Het probleem zit hem in de achterwand. Die is doorgaans met spijkertjes vast gezet. Dat krijg je zelden zonder schade los.

Pax kasten voldoen over het algemeen inderdaad beter.
Achterwand had ik even niet aan gedacht. Dat is inderdaad een secuur en vervelend werkje dat tijd kost. Ik weet niet hoe ze in de winkel weer opgebouwd worden, maar de achterwand weer helemaal vastzetten en weer verwijderen als hij naar de koper moet, en dan nog een keer bij de koper thuis alles vastzetten, is niet handig. De kans op schade neemt dan inderdaad toe.
Misschien kan in de winkel iets anders bedacht worden omdat het toch maar tijdelijk is.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
23 aug 2023 17:54
Misschien kan in de winkel iets anders bedacht worden omdat het toch maar tijdelijk is.
Dat is dus precies het probleem. Je kan de kast zonder achterwand neerzetten, maar dan staat het niet bepaald stevig. Je kan er ook voor kiezen de losse delen neer te zetten, maar dan kunnen mensen niet zien wat er te koop staat.

Maar we zijn de enigen niet die soms keuzes moeten maken. In mijn vorige woonplaats heb ik bij een woningontruiming een gratis wandmeubeltje op kunnen halen, uit de woning in kwestie. Dat was slecht verkoopbaar, dus bood de ontruimer het op die manier aan. Werd het niet opgehaald, dan naar de stort. Wordt het wel opgehaald, scheelt het alleen maar werk.
Laatst gewijzigd door witte angora op 23 aug 2023 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
23 aug 2023 17:40
witte angora schreef:
23 aug 2023 16:47
Als wij bij een woningontruiming die dingen zien staan beginnen we al te zuchten. Laatste tijd brengen we ze direct al naar de stort.
U bent assistent geworden van moneyman?
Ik heb Moneyman tot op heden niet ontmoet. Maar mocht ik zijn assistent worden, dan zullen de clientele er niets mee opschieten. Wij betalen namelijk niks voor de spullen die we ophalen. Nu hebben (gerechts)deurwaarders hier en daar toch al een bepaalde naam, dus dat gaat het niet worden.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

We zitten overigens al bijna aan de 150 berichten. Dat had Ragkoers waarschijnlijk niet verwacht, toen we nog bij de 75 waren. Hij blij.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Okay, dus je gaat tegenwoordig spullen bij mensen ophalen. In het verleden ging je nog wel eens naar mensen om ze de juiste weg te wijzen. Die activiteit schiet er dan bij in of is dat verwatert nu je het verschil ook kunt benoemen tussen whisky en whiskey?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat, behoudens de schrijfwijze, het verschil is tussen whisky en whiskey. Ik drink het zelf niet, er is me op dat gebied veel te veel te koop. Tegen dat ik weet wat ik lekker zou kunnen vinden, bestaat dat spul niet eens meer. Ik hou het wel bij de Vieux en Ketel1. Net zoiets volgens mij, maar dan anders.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
23 aug 2023 18:03
ZeerPrivé schreef:
23 aug 2023 17:54
Misschien kan in de winkel iets anders bedacht worden omdat het toch maar tijdelijk is.
Dat is dus precies het probleem. Je kan de kast zonder achterwand neerzetten, maar dan staat het niet bepaald stevig. Je kan er ook voor kiezen de losse delen neer te zetten, maar dan kunnen mensen niet zien wat er te koop staat.

Maar we zijn de enigen niet die soms keuzes moeten maken. In mijn vorige woonplaats heb ik bij een woningontruiming een gratis wandmeubeltje op kunnen halen, uit de woning in kwestie. Dat was slecht verkoopbaar, dus bood de ontruimer het op die manier aan. Werd het niet opgehaald, dan naar de stort. Wordt het wel opgehaald, scheelt het alleen maar werk.
Misschien is het een optie om bij de klant een paar goede, informatieve (dus niet alleen de buitenkant) foto's te maken en die dan bevestigen aan de losse onderdelen? Scheelt jullie een hoop werk en minder kans op beschadigen.
Ik zou het toch eens voorstellen aan de teamleider. Je zou kunnen beginnen met deze manier van aanbieden bij max. 3 kasten en kijken hoe het gaat met de verkoop.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
23 aug 2023 18:18
Misschien is het een optie om bij de klant een paar goede, informatieve (dus niet alleen de buitenkant) foto's te maken en die dan bevestigen aan de losse onderdelen? Scheelt jullie een hoop werk en minder kans op beschadigen.
Ik zou het toch eens voorstellen aan de teamleider. Je zou kunnen beginnen met deze manier van aanbieden bij max. 3 kasten en kijken hoe het gaat met de verkoop.
Ja en nee. Een andere uitdaging is dat er gestolen wordt als de raven. Laatst liep er een onder mijn toeziend oog bijna naar buiten met een schilderij, dat was dan een kadootje voor iemand anders, zei hij. En waar de kassa was wist hij ook niet. We hebben op die manier al heel wat proletariërs de winkel uit moeten kijken. Zo gauw ze weten dat we ze doorhebben zie je ze niet meer. Klokken: we leggen de gewichten en ornamenten achter neer. Sleutels van kasten: bij de kassa. Enzovoorts enzovoorts.

Losse plankdragers en dat spul meer, dat ben je zo kwijt. En je kan niet overal bovenop zitten. Maar op het moment dat je die plankdragers kwijt bent, kan je de kast ook niet aanbieden.

Maar eerlijk is eerlijk: kasten leveren doorgaans ook niet zoveel op dat al dat werk realistisch is. Plus dat ze vaak lang blijven staan.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verbaast me dat er zoveel gepikt wordt gezien de minimale prijzen. Maar ja, ook op mijn werk staat zo langzamerhand alles achter slot en grendel, want werknemers (van hoog tot laag) verdwenen met ladingen toiletpapier, thee, koffie, suiker, kopieerpapier enz. enz. richting de uitgang.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, we hadden laatst een klant die een los deksel 'gevonden' had, hoeveel dat moest kosten, want misschien paste het wel op haar theepot, maar ze was niet zeker. Even naar boven, en jawel - dat deksel hoorde bij een suikerpot. Suikerpot inclusief deksel was 1 euro. Je hebt ze erbij hoor....

Maar ook de mensen die menen dat ze dingen wel gratis kunnen krijgen, want wij hebben het ook gratis gekregen, en de vrijwilligers worden ook niet betaald... dat er nog een pand is dat betaald moet worden plus heel veel andere zaken dat zien ze even gauw over het hoofd. Maar dat was voornamelijk in het vorige dorp waar ik woonde. Hier is dat weer wat minder.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
23 aug 2023 18:17
Geen idee wat, behoudens de schrijfwijze, het verschil is tussen whisky en whiskey.
Whiskey is de Ierse spelling, die de Amerikanen met veel Ierse roots natuurlijk hebben overgenomen. De Ieren hebben dit gedaan omdat ze verschil wilden maken met de Schotse whisky, daar ze vonden dat hun whiskey kwalitatief beter was en ze een duidelijk onderscheid wilden maken. Wicky is dan weer een Nederlands merk dat voornamelijk vruchtensap in pakjes produceert.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
23 aug 2023 18:09
We zitten overigens al bijna aan de 150 berichten. Dat had Ragkoers waarschijnlijk niet verwacht, toen we nog bij de 75 waren. Hij blij.
En dat niet alleen ; het is een gezellige 2e huiskamer geworden :D .
We gaan van een hoeslaken naar whisky -- en van een Kringloop naar Ikea-- :lol: .

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Verkopen ze bij Ikea eigenlijk whisky/whiskey glazen? Wij zijn er min of meer mee gestopt, tweedehands loopt dat nauwelijks. Al het glaswerk eigenlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
23 aug 2023 19:30
Verkopen ze bij Ikea eigenlijk whisky/whiskey glazen? Wij zijn er min of meer mee gestopt, tweedehands loopt dat nauwelijks. Al het glaswerk eigenlijk.
Ja hoor https://www.ikea.com/nl/nl/cat/whiskey- ... zen-22663/

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
23 aug 2023 19:27
het is een gezellige 2e huiskamer geworden :D .
We gaan van een hoeslaken naar whisky -- en van een Kringloop naar Ikea-- :lol: .
De 1e huiskamer is intussen stukken serieuzer geworden...

Naja, komt ook wel weer goed. Dit topic zal eerdaags wel weer bij het grof vuil worden gezet, vermoed ik zo.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb ruime ervaring met allerhande Ikea meubels en ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat er iets niet paste of ontbrak. Je moet wel de gebruiksaanwijzing volgen en heel goed op de tekeningen letten.

Demontage bij verhuizing of verkoop is ook nog nooit een probleem geweest. Prima spul.

Plaats reactie