LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] droomvakantie!!!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
elfajiet
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 15:13

droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door elfajiet »

3
Hadden onze droomvakantie geboekt m.b.v. lifestyle cruises eerst met zun 6jes( vader,mama, opa en oma en onze twee meiden) naar holiday inn aruba 2 daagjes vandaar uit cruisen vanuit san juan. Wij komen zondagsmorgen 05.00 op de luchtenhaven aan komen we het vliegtuig niet in omdat onze kinderen geen eigen paspoort hebben.staan namelijk wel bij hun moeder in het paspoort maar dat was niet rechtsgeldig.dus daar stonden we dan vakantie van 22.000 euro naar de vervelend. dus daar stonden we dan met zessen op de luchthaven geen bus of taxi te bekennen dus auto moeten huren en hotel moeten pakken en die zij heel duur daar.mijn taak was in ieder geval een noodpaspoort zien te regelen en het was zondags hebben tich maar noodnummer holland international maar geen gehoor dus moest op dat moment maar zien hoe ik aan die noodpaspoorten kwamen.maandag 28 juli zijn wij naar de ambassade gegaan en hun het verhaal verteld maar bleken nog meer problemen te zijn want mijn oudste stiefdochter moest van haar vader toestemming krijgen voor haar noodpaspoort. uiteindelijk door veel gebel en gedoe kon ik die vader te pakken krijgen en die heeft het door gefaxt zodat wij uiteindelijk dinsdag 29 juli de paspoorten konden op halen terwijl het schip al naast het hotel lag (toeval).smiddags zijn ouders en kinderen al het schip te gaan en ben ik alleen achtergebleven voor gesprek met holland internationaal over die 2 dagen die wij daar overnachten all in te boeken want na de cruise zouden wij nog 5 nachten in dit hotel verblijven maar ik moest de volle pond ruim 3000 dollar meteen betalen en in nederland een klacht indienen na 2 dagen cruise was mijn creditcard geblokt dus had niets meer gelukkig mijn ouders nog maar dat was niet de bedoeling dus onze cruise werd financieel belemmerd met leuke uitjes en vanalles door die 2 dagen extra hotelkosten ik had mijn ouders meegenomen voor hun 40 jarig huwelijk maar al met al toch proberen te genieten van die paar daagjes cruise. ik heb inmiddels ook een mailtje gestuurd naar de directie lifestyle cruises en ze willen eventueel tot een oplossing komen. ze vragen dat ik de rekeningen opstuur die ik die 2 dagen gemaakt heb maar het zijn ook 2 betaalde cruisedagen die wij gemist hebben plus vliegreis aruba-san juan (deze reis koste 22000 euro 10 jaar spaargeld dus mag ik toch wel een heel groot deel terug krijgen.alle stress die we er bij hebben gekregen met die paspoorten al met al zijn we weer veilig terug gekomen . tijdens de boeking in nederland hebben we onze copypaspoorten nog opgestuurd want die hadden ze nodig voor het schip en dat was blijkbaar wel allemaal goed gegaan dus dat snap ik ff nietdaar werden de paspoorten wel toegestaan.misschien belangrijk voor later. wat vindt u van deze klacht en hoe zouden jullie dit op gelost willen zien. groetjes Fam krijnen

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je hebt dus duidelijk niet vooraf geïnformeerd hoe het zat met de bepalingen en de visa. Vind je het gek dat je vervolgens in de problemen komt? Het is te hopen voor je dat je iets terug krijgt, maar ik heb er een hard hoofd in.

elfajiet
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 15:13

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door elfajiet »

donna,

de vlucht van aruba naar puerto rico werd ons geweigerd.
wij waren al op aruba vandaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Je moet altijd van tevoren kijken wat de paspoort/visa eisen van je reisbestemmingen zijn. Als je bv. naar de VS gaat (Porto Rico is een met de Verenigde Staten geassocieerde vrijstaat), dan moet iedereen een geldig paspoort hebben. Dus ook de kinderen.

Ik zie niet in waarom de reisorganisatie zou moeten betalen voor het leed dat je hebt geleden, en de kosten die je hebt gemaakt, doordat jij zo onnozel bent geweest om, voor een reis van 22.000 euro, zelf je papieren niet goed hebt geregeld.

elfajiet
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 15:13

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door elfajiet »

De vraag inzake is of de reisagent of reisorganisator verwijt treft.
Het uitgangspunt is dat de reiziger zelf verantwoordelijk is voor het hebben van de juiste documenten (paspoorten en visa etc.). De reisagent of reisorganisator is in beginsel slechts verplicht om algemene op de Nederlandse nationaliteit toegesneden informatie over paspoorten, visa en andere formaliteiten te verstrekken. En de reiziger zal nadere, aanvullende informatie moeten inwinnen.

Wanneer de reisagent of reisorganisator tekort is geschoten is in het hierboven genoemde (de algemene informatie) en u als gevolg daarvan schade door lijdt, dan kunt u hem daarvoor aansprakelijk stellen en schadevergoeding eisen. Ook wanneer u met de reisagent of reisorganisator heeft afgesproken dat die toegesneden op uw situatie, specifieke informatie daarover zou geven, en hij daarin is tekortgeschoten en u daardoor schade heeft geleden, kunt u hem daarvoor aanspreken. U zult uw klacht dan schriftelijk bij de desbetreffende reisagent of reisorganisator moeten neerleggen

de algemene info hebben ze ons niet verteld.
dus kan ik ze aansprakelijk stellen toch.

wendy1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 12:18

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door wendy1 »

Als je naar de wc gaat en je broek vergeet te laten zakken, dan ga je toch ook je natte was niet proberen te verhalen op de toilet fabrikant omdat er in de gebruiksaanwijzing niet staat dat je je broek moet laten zakken?
Sommige dingen ben je gewoon zelf verantwoordenlijk voor.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Tuurlijk niet. Dat moet je verhalen op de broekenfabrikant, domoor!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door sprookje »

Wees blij dat ze al de gemaakte kosten van die twee dagen willen vergoeden,ik zou je aanraden om dat aan te nemen.Heb je je papieren wel gelezen want bij HI krijg je altijd op papier de informatie die je moet hebben wat betreft paspoorten en visums.Dit staat bij de algemene informatie.Indien je je formulieren had gelezen had je alles geweten en waren er geen problemen geweest.Echter veel mensen kijken hun reisdocumentatie niet goed door en zijn dan verontwaardigd als er problemen zijn.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je 22.000 euro aan een vakantie uitgeeft en het eigenlijk niet kan betalen dan kom je hier klagen ! dit is tokkiegedrag. Met mensen die 22.000 euro aan een vakantie uitgeven heb ik geen medelijden. Dit is een investering ! en die moet je niet onvoorbereid aangaan. eigen schuld dikke bult :)

blikje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:55

Re: droomvakantie!!!

Ongelezen bericht door blikje »

hoe vervelend ook, dit is niet de schuld van de reisorganisatie maar van uzelf. U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste en geldige reisdocumenten, niet de reisorganisatie. Dat van die toestemming van de echte vader is mijzelf overigens al jaren bekend.

Ik denk dat u geen recht heeft op welke schadevergoeding dan ook omdat de schade door uzelf en door uw nalaten veroorzaakt is helaas.

Gesloten