LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetboekingen voor gehandicapten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rosa05
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2007 14:25

internetboekingen voor gehandicapten

Ongelezen bericht door rosa05 »

Tegenwoordig kan men via internet bijna alles boeken zoals vakanties, hotelovernachtigingen, kaartjes voor schouwburgen enz. tenminste indien men niet gehandicapt is en daardoor wat extra voorzieningen wil hebben.
Als ik een aangepaste hotelkamer wil boeken voor één of meerdere nachten of een vakantie wil boeken met gebruik van een aangepaste kamer dan is dat niet mogelijk via internet, ook niet als het hotel via de website aangeeft dat men de beschikking heeft over aangepaste kamers. Men kan allerlei kamers boeken en deze worden uitgebreid beschreven wat er zoal aanwezig is maar een aangepaste kamer staat niet bij de mogelijkheden om deze te boeken. Mijn vraag is: waarom is dit niet mogelijk? Men kan op de site toch aangeven waaruit de voorzieningen bestaan van de aangepaste kamer en als dit voldoende is dan zou ik deze toch normaal via internet moeten kunnen boeken. Ik weet dan ook gelijk of de kamer nog vrij is. Zijn de voorzieningen onvoldoende dan kan ik altijd nog telefonisch of via de E-mail informeren of men aan mijn wensen kan voldoen.
Hetzelfde geldt voor schouwburg kaartjes. Indien ik een rolstoel plaats wil boeken kan dit alleen maar telefonisch. De plaats is nog vrij of deze is al uitverkocht, zo moeilijk is het toch niet. Ook hier geldt weer, als ik andere wensen heb dan kan ik altijd nog contact opnemen.
Waarom kunnen gehandicapten vaak alleen maar via een dure telefoonlijn iets boeken of reserveren en niet via het gemak van internet.
Is er iemand die hier een aannemelijke verklaring voor heeft of is het nu éénmaal zo geregeld?

Nieuwsgierig wacht ik op reacties

Rosa05

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: internetboekingen voor gehandicapten

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Mensen met een beperking (aan vraagsteller(ster).

Met een beetje googlen komt men veel te weten zoals op;

gehandicapten.startpagina.nl
of;
http://www.rolstoelvakantie.com

Verder weet ik dat een alternatief voor niet al te dure reizen (georganiseerde gehandicaptenreizen zijn vaak hardstikke -extra- duur!!)
u eens bij het NIVON naar mogelijkheden kunt vragen.

Succes!

Grootvader

rosa05
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2007 14:25

Re: internetboekingen voor gehandicapten

Ongelezen bericht door rosa05 »

Mijn vraag is niet hoe ik via bepaalde sites vakanties kan boeken want dat is mij ook wel bekend.
Mijn vraag is waarom ik niet via de normale sites vakanties cq kaartjes kan boeken/bestellen. Ik wil nl alleen maar een aangepaste kamer of een rolstoelplaats en verder niets. Een kamer is toch een kamer en een kaartje is toch een kaartje. Waarom het één wel kunnen boeken en het andere niet.

rosa05

Gesloten