LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet happy met Happy Home!!!!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
lulu48
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 18:59

niet happy met Happy Home!!!!

Ongelezen bericht door lulu48 »

15-1 hebben wij telefonisch bij Happy Home een vacantie geboekt (zomervakantie) voor €653,- voor 14 dagen. De scherpe prijs werd door een medewerkster van Happy Home verklaard met de eenvoud van het huisje.
16-1 ontvingen wij de factuur en maakten direct de eerste aanbetaling over.

31-1 ontvingen wij een mail, dat de prijs van de geboekte vacantie helaas verkeerd in hun systeem en internet stond en nu moet zijn €998,-

Uit coulance bieden hun ons 10% van de originele prijs aan een uiterrrad een kortingsbon van €25,- voor een volgende boeking.

Wij hebben een aangetekende brief gestuurd (7-2) en nakomen van de factuur gevorderd.
21-2 stuurde Happy Home ons een brief met de mededeling dat het bij de prijs van €653,- om een kennelijke fout gaat, omdat:
a) de prijs alleen op internet en hun systeem verkeerd stond, niet in hun brochure (deze heb ik nooit gezien)
b) de prijzen van andere objecten op het geboekte park wel correct vermeld staan
c) de prijs wel erg laag is voor twee weken in de zomervakantie (ik heb hier na gevraagd tijdens de boeking en hun zeiden aan de telefoon ,dat het de eenvoud van het huisje was, waardoor de prijs ontstaat)
d) de prijs verkeerd in hun jaaroverzicht stond (moet ik als consument hun prijslijsten bestuderen??)

Aangezien het volgens ons niet om een kennelijke fout (=op het eerste gezicht duidelijk herkenbare fout) gaat ( anders hadden de medewerksters van Happy Home de fout tijdens boeking al moeten ontdekken ), vragen wij ons af, of de reeds gesloten reseveringsovereenkomst, na 16 dagen (31-1) zomaar gewijzigd mag worden?!!!!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: niet happy met Happy Home!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een duidelijk antwoord betreffende Happy Home.

Het antwoord is namelijk gewoon nee.

U heeft een overeenkomst voor die door u genoemde prijs en dit is bevestigd door de aan u gestuurde factuur.

Wat u echter alleen maar kan doen is (kostenloos) annuleren want de nakoming van de overeenkomst af te gaan dwingen zou via de rechter moeten en dat zal het u niet waard zijn.
Wel zult u al uw reeds betaald geld terug moeten krijgen zonder enige aftrek van kosten die Happy Home wellicht zal gaan vragen.

Happy ????

Ik zou er ook niet happy mee zijn!!

Grootvader

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: niet happy met Happy Home!!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Jullie hadden er in dit geval inderdaad van uit kunnen gaan dat de prijs wel juist was. Bij vakanties is een grote korting voor bv. lang vooraf boeken of gezinnen of wat dan ook niet ongebruikelijk, dus was een korting van 35% (zoals in dit geval) niet heel ongebruikelijk geweest.

Dus ze moeten gewoon jou die reis voor die prijs aanbieden.

Bijkomend punt is dat als je nu opnieuw zou moeten gaan zoeken, dat veel (voordelige) accomodaties al vol zijn en dat veel kortingen nu niet meer geldig zijn. Dus als je toen bv. een tweede keus had voor 750 euro, dan is er grote kans dat die nu al bezet is en je toch op deze duurdere accomodatie uit komt. Dan ben je dus met die 10% korting nog duurder uit.

Bel anders de consumentenbond even of bel happy home dat je niet akkoord bent en anders met de consumentenbond aankomt.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: niet happy met Happy Home!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Happy Home II

Bellen in dit stadium is zeer onverstandig.
Om sterk te staan................

Een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u stelt dat er volgens consumentenrecht er sprake was van een geldige overeenlomst.
Immers, u had niet hoeven en kunnen verwachten dat de aangeboden prijs niet kon kloppen.
Dat Happy Home door het versturen van haar faktuur zelf ook heeft aangegeven dat die oorspronkelijke prijs de juiste was waaruit voortvloeid dat Happy Home verplicht is om dat te leveren heteen is overeengekomen.

Dat het eenzijdig verbreken van deze overeenkomst u voor extra kosten komt te staan die u op Happy Home zult gaan verhalen met de middelen die de wet u daartoe de gelegenheid geeft.

Stel in die brief ook een uiterste datum voor antwoord.

Alleen in deze vorm heeft u later een juridisch handvat voor eventuele vervolgstappen.

Telefonische contacten geeft op geen enkel moment een bewijs.
Zelfs niet als men het gesprek heeft opgenomen!

Grootvader

Gesloten