LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Outdoor activiteiten in Belgische Ardennen vooruit betalen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
operator
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:57

Outdoor activiteiten in Belgische Ardennen vooruit betalen?

Ongelezen bericht door operator »

We hebben voor een weekend in september een mooi huis gehuurd in de Belgische Ardennen.
Tevens willen we allerlei outdoor-activiteiten ondernemen zoals abseilen,tokkelen,quadrijden e.d.
Op internet zijn er heel veel outdoor-organisaties met uitgebreide websites die je van dienst willen zijn.
De meesten houden kantoor ergens in Nederland.
Met een hiervan wilde wij in zee gaan. Onze groep bestaat uit 12 personen en al met al liep het aardig in de papieren.
De outdoor-organisatie regelt ook "diner bezorgt aan huis" en tevens "samen diner maken met hulp van professionele kok".
Heel leuk allemaal, maar voor je het weet staat de teller rond de 2000,- euro.
En nu komt het:
30% vooruit betalen er het restant 4 weken voor vertrek.
Kortom; je hebt alles al betaald en je moet nog vertrekken.
En een garantiefonds van outdoor/survival-organisaties bestaat er volgens mij niet.
Bij wie kan je dan terecht als zo`n organisatie zijn beloftes niet waar kan maken?
Kan dit nog wel anno 2008, alles vooruit betalen en de outdoor-organisatie maar op zijn/haar blauwe ogen geloven?

Heeft u hier misschien een antwoord op?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Outdoor activiteiten in Belgische Ardennen vooruit betalen?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

OUTDOOR-Aktiviteiten.

Hoewel ik tegen dit soort outdooraktiviteiten in de Ardennen ben omdat er veel vernield wordt door dit soort aktiviteiten kan ik mij toch voorstellen dat men een vooruitbetaling wenste te zien.

Immers, op basis hetgeen door u als gewenst opgegeven zal zo'n bureau ook van alles moeten gaan regelen;
Vastleggen van pension-accomodatie, eten inkopen, abseilmateriaal vastleggen en een deel betalen, uw verblijf en aktiviteiten verzekeren, enzovoort.
Besef daarbij wel dat als u die overeenkomst aan bent gegaan en achteraf "dit alles te duur vind" er door die outdoor-organisator zeer waarschijnlijk méér is geinvesteerd dan die 30% aanbetaling.

Als accompagnateur (begeleider) van de Descente d'Ardeche(kanotocht door de Gorges d'Ardeche) liet ik mij ook vooraf betalen als de toeristen op één van de andere campings stond en dat toch terwijl ik met Base Nautique du Pont d'Arc best met minder personen dan opgegeven zou kunnen vertrekken.

Ik was makkelijk vindbaar en de kwaliteit van begeleiding bekend.

Grootvader

Gesloten