LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverhuurbedrijf Solmar en Autoeurope

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
markdewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2016 12:33

Autoverhuurbedrijf Solmar en Autoeurope

Ongelezen bericht door markdewit »

Ik ben van 2 mei t/m 5 mei naar Spanje op vakantie geweest. Ik had een auto gehuurd via autoeurope.nl bij het verhuurbedrijf Solmar. Ik vloog vanaf Zaventem naar Barcelona. Door de aanslagen moest ik vlak voor vertrek mijn vlucht omboeken en dus de ophaaltijd van mijn huurauto ook omboeken. Bij het omboeken van de huurauto moest ik de boeking opnieuw maken en iemand aan de telefoon bij Autoeurope vertelde mij dat ik goedkoper uitkwam met een betere verzekering, namelijk de Supercover verzekering waarbij alles verzekerd was.
Eenmaal in Spanje bleek dat ik bij het ophalen nog eens 60 euro moest bij betalen. Daar vertelde ze mij dat ik een basisverzekering had en geen Superverzekering. Ik had de keuze om 60 euro bij te betalen als ik een superverzekering wilde, en als ik een basisverzekering wilde moest ik 100 euro bijbetalen. Ik heb de 60 euro bijbetaald omdat ik anders de huurauto niet meekreeg.
Bij thuiskomst heb ik de voucher erbij gepakt en hierop stond dat ik een basisverzekering had, terwijl ik 100% zeker ben dat ik een superverzekering had aangeklikt op de website, en de medewerker bevestigde dat ook toen ik hem voor de vakantie aan de telefoon had. Ik heb nergens in de Algemene voorwaarden of op de website kunnen lezen dat ik extra moest betalen in Spanje.
Ik heb zojuist met Autoeurope gebeld en ik kreeg een Engelstalige vrouw aan de telefoon, wat natuurlijk al moeilijker wordt om het uit te leggen. Wat ik van haar begreep is dat Autoeurope en Solmar niet van elkaar weten of er een verzekering is afgesloten en dat ik daarom extra moest betalen. In feite komt het er op neer dat Autoeurope mij dus laat barsten omdat "ze niet verantwoordelijk zijn" voor het autoverhuurbedrijf Solmar in Spanje.


Ik zit nu met de vraag wat ik hieraan kan doen. Moet ik bepaalde instanties inschakelen?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Mark de Wit
Bijlagen
ae.jpg
(3.37 KiB) 3159 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mei 2016 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, ongefundeerde bewering verwijderd

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Autoverhuurbedrijf Solmar en Autoeurope

Ongelezen bericht door Sira »

Ben bang dat je nu nog hier weinig tegen kunt doen. Vorig jaar is er een uitzending aan besteed, weet niet meer of dit Radar of Kassa was, het was in ieder geval schandalig. Denk dat het enige dat je nu nog kunt doen, in een review jouw klachten te uiten. Als je op internet gaat zoeken onder autoverhuurbedrijven Barcelona dan zijn er vaak verschillende sites waar je een review kunt plaatsen.

Vorig jaar heb ik ook voor een week een auto in Spanje gehuurd en heb toen, na vele reviews over diverse bedrijven gelezen te hebben, uiteindelijk voor Drivalia gekozen. Ik heb de auto rechtstreeks bij hun vestiging Alicante op de site geboekt, dus niet via één of andere boekingsite.
Omdat ik de uitzending had gezien met al die klachten over de verzekering (met bijbetalingen), had ik op voorhand wel al het besluit genomen, dat mocht het bij mij net zo gaan als in de uitzending, ik de wagen zou weigeren en dan een taxi zou bellen, ondanks de rit van 1,5 uur. Liever meer betalen aan een taxi dan me opgelicht voelen bij een verhuurbedrijf.
Uiteindelijk bleek dat ik een goede keuze had gedaan. Ik ben uitermate tevreden over Drivalia, zowel tijdens de boeking als bij het ophalen van de auto. Voor de boeking heb ik nog een aantal vragen per mail verstuurd, waarop ik keurig en snel antwoord kreeg. Al met al een zeer nette afhandeling èn een auto waar nog geen 500 km op de teller stond. Ik zal zeker deze verhuurder de volgende keer weer kiezen en ik raad hem anderen ook aan. Alleen geloof ik dat ze uitsluitend in Alicante en Mallorca zitten. Maar misschien ga je de volgende keer die kant uit.

Mocht je in de toekomst weer een auto gaan huren, adviseer ik je op internet een zelfstandige verhuurder op de betreffende luchthaven van aankomst te zoeken, ga dan op die naam googlen en lees de reviews. Stuur ze eventueel, net als ik, tevoren eerst een mailtje met wat vragen en kijk hoe ze dit afhandelen. En uiteindelijk, boek dan rechtstreeks bij deze verhuurder (zonder tussenkomst van anderen).

markdewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2016 12:33

Re: Autoverhuurbedrijf Solmar en Autoeurope

Ongelezen bericht door markdewit »

Hoi @Sira,
Dank voor je reactie, Ik vermoed ook dat ik mijn geld niet terug ga krijgen, een zure manier om mijn lesje te leren door inderdaad niet meer via een boekingssite te boeken. Volgende keer zal ik ook rechtstreeks via een website van een verhuurbedrijf boeken. Ik zal zeker jouw advies overwegen om via Drivalia te boeken, mocht ik die kant weer op gaan.
Nogmaals bedankt voor je reactie!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Autoverhuurbedrijf Solmar en Autoeurope

Ongelezen bericht door Sira »

Graag gedaan Mark,

Het is heel zuur zo'n ervaring en daarom zeg ik al, strooi wat negatieve reviews rond. Het lucht jezelf op en je waarschuwt tevens anderen.
Er staat me zelfs bij dat Auto-Europe ook in de uitzending werd genoemd. Waarschijnlijk kun je de uitzending op internet nog wel vinden.

Succes de volgende keer, je bent nu een gewaarschuwd mens, dus tel je voor twee.

Vriendelijke groet,
Sira

Gesloten