LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
QQ
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 11:39

Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door QQ »

Hallo Allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Na thuiskomst van onze vakantie gister vind ik in mijn mailbox een mail van Peter langhout reizen met een bevestiging van een busreis boeking bij hun.
Deze boeking heb ik niet bij hun gemaakt (heb overigens nog nooit bij deze maatschappij geboekt) en ik heb hier ook niet voor getekend of iets dergelijks.
Ik dus direkt vanochtend het nummer gebeld wat bij de boeking stond de juffrouw die ik aan de telefoon kreeg vond het allemaal maar raar er stond toch echt mijn naam bij de boeking dus er was toch echt geboekt definitief.
Als ik wilde annuleren moest ik maar 45 euro per persoon betalen...waarop ik erg kwaad ben geworden ik heb deze boeking immers helemaal niet gemaakt...heb toen gevraagd of er bewijs was da ik dit geboekt had...nee dat was er niet maar mijn gegevens waren opgegeven en in hun voorwaarde staat dat zodra de bevestiging is versuurd de boeking definitief is....ik nog tegen haar maar ik heb geen voorwaarde gelezen want ik heb niets bij jullie geboekt.
Ze kon me niet verder helpen en adviseerde me om gewoon te betalen en een annullering te sturen naar [email protected].
Ik heb idd de annulering verzonden met mijn verhaal erbij en niet betaald. Nu lees ik hier op het forum dat er veelal niet gereageerd word door Peterlanghout op e-mails...
Heeft iemand dit ook wel eens gehad (een boeking die jij niet gedaan hebt moeten vetalen)? of heeft iemand tips voor mij??
Dit moet toch niet mogen dit zou betekenen dat iedere rare gek zomaar voor de 'lól' onder een andere naam zou kunnen boeken en de ander ervoor op laten draaien.....

Graag hoor ik van jullie!!!

Groeten Jade

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Niet betalen en aangetekend PL informeren dat je deze boeking niet hebt gemaakt en dus nooit zal betalen. Verder PL vragen om binnen 14 dagen te bevestigen dat zij de boeking hebben geannuleerd en zo niet dat zij bewijzen dat U wel degelijk de boeking heeft gemaakt (wellicht door verstrekking ip-adres).

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door sprookje »

Inderdaad pl kan nagaan via welk ip adres de boeking gedaan is,niet altijd bewijs als boeking via familie is gebeurd.Is het een buitenstaander kan je klacht neerleggen bij de policie tegen deze persoon en kan je wettelijk anuleren zonder kosten of de kosten verhalen op bedrieger.
Wil pl niet helpen rechtstreeks klacht neerleggen bij policie dan zoeken zij het voor je uit.DOEN!
Succes in ieder geval.

MichelvH
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 13:16

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door MichelvH »

Ik kan mij de reactie ook wel begrijpen van Peter Langhout (hoe krom dat ook klinkt..). Ik heb zelf jaren bij een online reisbureau gewerkt en je wil niet weten hoeveel mensen onder een boeking uit proberen te komen. Ze gebruiken echt de meest creatieve manieren.

De tip van het IP adres is wel een goeie. Als het goed is heeft PL wel gegevens over het ip adres en andere browser data van de boeker.

Als u echt deze boeking niet gemaakt heeft dan moet u natuurlijk niet betalen. Als het goed is heeft PL een boekingsbevestiging (ik neem aan dat dat onderdeel is van hun boekingsproces), laat ze daar maar eens een copy van sturen.

Daarna is er de wet koop op afstand. De belangrijkste onderdelen daarvan zijn een informatieplicht en een recht van ontbinding binnen zeven werkdagen (maar die zijn al voorbij ben ik bang..)

roelie24
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008 16:58

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door roelie24 »

Een goede touroperator zend altijd een mail naar het opgegeven e-mail adres van de boeker en vraagt deze te bevestigen door een mail terug te sturen. Sterker nog, eigenlijk is er een handtekening nodig van de opdrachtgever of een aanbetaling. Gewoon vriendelijk een e-mail terugsturen met leesbevestiging. Verder is het hun zaak om e.e.a. te bewijzen. consiliari.nl

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Mail met leesbevestiging is (helaas) achterhaald. Dit kan je softwarematig al uitschakelen en anders krijgt de ontvanger wel de vraag of er een leesbevestiging terug moet worden gestuurd.

Highlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 20:58

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door Highlander »

@ MichelvH:
De wet Kopen Op Afstand is niet relevant.

Zie voor meer informatie de website van de Jurofoon: www.jurofoon.nl

"In enkele gevallen is de Wet koop op afstand in het geheel niet van toepassing. De belangrijkste uitzonderingen zijn:

reisovereenkomsten;
koop van onroerend goed;
financiële diensten;
internetveilingen"

Groet,
Highlander

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door Shareena »

Er zijn toch reizigersgegevens bekend bij PL? Je moet je legitimeren bij aanmelding volgens mij, dus dan is de dader snel bekend...

jokesk
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:30

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door jokesk »

Heeft niet iemand anders in je huis die boeking gemaakt of grappig willen zijn? Iemand die in je huis kon om o.a. planten water te geven?

Ben wel heel benieuwd hoe het af loopt. Het is wel een heel raar verhaal.
Dus ben ik nu echt aagje geworden.

Succes

jokesk
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:30

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door jokesk »

Als je een reis per internet boekt of per telefoon hoef je een legitimatie te laten zien.
Wij boeken ook een reis via internet en hebben ook nog nooit eerst een identificatiebewijs hoeven op te sturen

kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door kjongj »

Bij Peter Langhout kan je mailen en bellen wat je wil ze trekken hier zich niets van aan.
Ik heb ooit een optieboeking gedaan en dit ook duidelijk vermeld maar PL heeft er een definitieve boeking van gemaakt en ik kreeg alleen maar een agressieve mevrouw voor de telefoon en tig dreigbrieven met incassokosten en deurwaardersburo's. Uiteindelijk maar onder druk iets van 120 euro betaald om van de ellende af te zijn. Ik heb destijds nog mijn rechtsbijstandsverzekering hierbij betrokken en ook op hun brieven kregen ze geen antwoord.
Ik vind het dan ook heel vreemd dat een internetboeking definitief kan zijn want als ik dan kwaad wil ga ik naar een internetcafe en boek voor iemand die ik niet moot een 5sterren reis naar een of ander bedrieglijk duur resort. Probeer daar dan maar eens onderuit te komen.

jokesk
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:30

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door jokesk »

PJ moet je met je ip code, die ze via jou gemaakte boeking van je pc binnen hebben gekregen, moeten kunnen aantonen.
Kunnen ze dat niet dan hebben zij een probleem.
Verder, als jij vol houdt en niet betaald kunnen ze niets met je boeking aanvangen.dreigen ze met een incassoburau.... laat weten dat je het dan maar voor het recht wil uitvechten. Als jij wint moeten zij alle kosten betalen en dat is een aardige onkostenpost die ze niet graag maken.
Misschien dat ze dan terug zullen krabbelen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door Shareena »

Als je een reis per internet boekt of per telefoon hoef je een legitimatie te laten zien.
Wij boeken ook een reis via internet en hebben ook nog nooit eerst een identificatiebewijs hoeven op te sturen Ik bedoel te zeggen dat je je gegeven ... tcode etc?

stefan0084
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2009 07:14

Re: Boeking maar niet gedaan door mij...HELP!!!

Ongelezen bericht door stefan0084 »

Ik bedoel te zeggen dat je je gegevens in moet vullen.. Geboortedatum etc.. Die persoon moet dan wel veel van je weten!
Zoveel informatie is dat niet... Van mijn gemiddelde kennissenkring weet ik deze informatie wel en zelfs van collegae is de informatie te achterhalen... Als iemand een 'geintje' zou willen uithalen is dat snel gebeurd...

Feit blijft inderdaad dat PL moet kunnen aantonen dat de overeenkomst daadwerkelijk is afgesloten met de contractant zelf en niet met een derde partij; dit betekent in feite dus dat de bewijslast bij PL ligt en niet bij de 'klant'. Als PL dit niet kan aantonen (bv. door middel van het eerder genoemde IP adres) dan zijn zij feitelijk tekort geschoten en zou ik inderdaad geen cent betalen (eigenlijk sowieso al niet) en ze inderdaad aangetekend aanschrijven met verzoek tot reactie.

Gesloten