Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Arnold05 schreef:
13 jul 2023 16:38
Klopt helemaal dat is ook het probleem maar nooit iets van hun ontvangen.
Lees nog maar eens de berichten van mij wellicht dat het duidelijkheid geeft .
Ze proberen me aan het lijntje te houden .
Het is teveel om hier op het forum te delen.
Booking.com is een erg groot bedrijf. Met duizenden klanten en aangesloten bedrijven.

Zou er per ongeluk iets misgegaan zijn misschien?

Je schrijft dat zij het bedrag teruggeboekt hebben. Ik neem aan dat je gevraagd hebt naar welke rekening?

En klopt dat met jou rekeningnummer? Zo ja dan is misschien iets fout gegaan bij jou of hun bank? Zo nee dan is er ander probleem.

Maar je maakt wel een heleboel stampij voor € 106,92 waar toch niet echt sprake is van oplichting in mijn ogen. En Booking lijkt van goede wil.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hoe kan iets nou op 18 juni terugbetaald zijn, terwijl u begin juli in die kamer zonder airco was?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
13 jul 2023 18:45
Maar hoe kan iets nou op 18 juni terugbetaald zijn, terwijl u begin juli in die kamer zonder airco was?
@Arnold05 probeert ons en Booking.com in de maling te nemen denk ik.

Ik vermoed dat hij eerder voor hij was gearriveerd in het hotel al had geannuleerd omdat tussentijds het hotel hem een beter bod had gedaan. Dat doen hotels wel vaker om onder de commissie van 20 tot 30 procent voor bol.com uit te komen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is geen touw aan vast te knopen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat vreemd...
Je gaat 2 nachten naar een hotel, en je boekt de twee nachten apart van elkaar ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door Jablan »

Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 20:24
Ik vermoed dat hij eerder voor hij was gearriveerd in het hotel al had geannuleerd omdat tussentijds het hotel hem een beter bod had gedaan. Dat doen hotels wel vaker om onder de commissie van 20 tot 30 procent voor bol.com uit te komen.
Wil je niet overdrijven?
Reguliere commissie is maximaal 15% en alleen bij acties kan (hoeft dus niet) worden gekozen voor een hogere commissie in ruil voor extra zichtbaarheid op de site, meelopen in extra mailingen naar klanten, enz.

Verder heeft Booking fors bezuinigd op de backoffice, waardoor herstel-/terugbetalingen veel langer duren dan in 2019 en 2020 (en waardoor 'nieuwe' accommodaties nu minder scherp worden gecontroleerd voordat ze online gaan).

lordi
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door lordi »

In het Financieel Dagblad van afgelopen vrijdag stond een artikel dat verhuurders boos zijn op Booking.com omdat ze al weken op hun geld moeten wachten omdat Booking een nieuw Financieel systeem heeft geïmplementeerd:
Booking kondigde de verhuurders in de mail van 12 juni aan onderhoud uit te gaan voeren aan ‘het financiële systeem’. De werkzaamheden zouden van 1 tot 11 juli duren. Betalingen zouden daarom stil komen te liggen voor gasten die vanaf 28 juni uitchecken en al het geld zou op 24 juli in een keer overgemaakt worden. Doorgaans duurt het tot tien dagen na uitchecken voordat het geld binnen is, afhankelijk van de gebruikte bank.

Vanaf 27 juli zou 'naar verwachting' alles weer als voorheen draaien, maar tot in augustus 'kan mogelijk het afhandelen van commissies, facturen, terugbetalingen en verrekeningen vertraagd zijn', schrijft Booking aan de verhuurders.
Zou mij niets verbazen dat dat de reden is dat u uw geld nog niet heeft ontvangen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit is toch onacceptabel?
"Wij gaan onze systemen updaten, dus jullie wachten maar even op je geld"

En dat bij een bedrijf waar de CEO miljoenen verdient.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Maar hoe zit het dan als je boekt en moet betalen? Mag de betaling dan ook pas op 24 juli? Of zijn er voor binnenkomende betalingen geen storingen?

Arnold05
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:00

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door Arnold05 »

door Lady1234 » 13 jul 2023 18:45
Maar hoe kan iets nou op 18 juni terugbetaald zijn, terwijl u begin juli in die kamer zonder airco was?


Ter verduidelijking op 18 juni (1e overnachting) heb ik de overnachting van Inchecken: ma 3 jul 2023 - Uitchecken: di 4 jul 2023 geannuleerd. en ook bevestigt gekregen dat deze is geannuleerd.
Maar oké het is inmiddels 10.08.2023 en ondanks diverse beloftes en smoesjes nog geen cent terug gezien. Steeds komen ze met het verhaal dat het terug is betaald, dan weer, het gaat terug betaald worden, ook krijg ik geen enkel bewijs van hun dat aantoont dat er betaald is.
Als ze het betaald zouden hebben dan is het toch een kleine moeite om hiervan een bewijs te laten zien.
Ik troost me er maar mee dat ik niet de enigen ben, op internet staan op veel fora dezelfde klachten van mensen met nog veel hogere bedragen.
Wel hoop ik dat hier snel iets aan gedaan gaat worden.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Jablan schreef:
18 jul 2023 21:08
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 20:24
Ik vermoed dat hij eerder voor hij was gearriveerd in het hotel al had geannuleerd omdat tussentijds het hotel hem een beter bod had gedaan. Dat doen hotels wel vaker om onder de commissie van 20 tot 30 procent voor bol.com uit te komen.
Wil je niet overdrijven?
Reguliere commissie is maximaal 15% en alleen bij acties kan (hoeft dus niet) worden gekozen voor een hogere commissie in ruil voor extra zichtbaarheid op de site, meelopen in extra mailingen naar klanten, enz.

Verder heeft Booking fors bezuinigd op de backoffice, waardoor herstel-/terugbetalingen veel langer duren dan in 2019 en 2020 (en waardoor 'nieuwe' accommodaties nu minder scherp worden gecontroleerd voordat ze online gaan).
Een paar jaar geleden zochten wij een onderkomen en zagen een mogelijkheid bij Booking. Omdat we vlakbij waren, reden we er naartoe i.p.v. via booking een reservering doen. Wie schetst onze verbazing: ze hadden alleen een duurdere kamer. Toen we zeiden dan maar een kamer te nemen via Booking, kregen we opeens dezelfde prijs als bij Booking stond aangegeven. Het kwam over als goochelen met prijzen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door rwolters »

HandigeHarrie schreef:
10 aug 2023 17:49
Jablan schreef:
18 jul 2023 21:08
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 20:24
Ik vermoed dat hij eerder voor hij was gearriveerd in het hotel al had geannuleerd omdat tussentijds het hotel hem een beter bod had gedaan. Dat doen hotels wel vaker om onder de commissie van 20 tot 30 procent voor bol.com uit te komen.
Wil je niet overdrijven?
Reguliere commissie is maximaal 15% en alleen bij acties kan (hoeft dus niet) worden gekozen voor een hogere commissie in ruil voor extra zichtbaarheid op de site, meelopen in extra mailingen naar klanten, enz.

Verder heeft Booking fors bezuinigd op de backoffice, waardoor herstel-/terugbetalingen veel langer duren dan in 2019 en 2020 (en waardoor 'nieuwe' accommodaties nu minder scherp worden gecontroleerd voordat ze online gaan).
Een paar jaar geleden zochten wij een onderkomen en zagen een mogelijkheid bij Booking. Omdat we vlakbij waren, reden we er naartoe i.p.v. via booking een reservering doen. Wie schetst onze verbazing: ze hadden alleen een duurdere kamer. Toen we zeiden dan maar een kamer te nemen via Booking, kregen we opeens dezelfde prijs als bij Booking stond aangegeven. Het kwam over als goochelen met prijzen.
Dat is weer niet zi raar. Ze kunnen met booking een afspraak hebben dat booking altijd de laagste prjjs heeft, maar wel voor een beperkt aantal kamrrs. Je ziet vaak genoeg op booking.com dat het via hun is uitverkocht maar dat je bij het hotel zelf nog wel kunt boeken. Dat is gewoon hoe ze werken. En eigenlijk helemaal niet vreemd. Reisorganisaties doen dat al zolang ze bestaan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Arnold05 schreef:
10 aug 2023 11:48
Wel hoop ik dat hier snel iets aan gedaan gaat worden.
Maar wie gaat dat regelen? U?
Overigens hoop ik dat dit jaar nog bij mij de postcodeloterij superkanjer valt.
Laten we vooral veel energie steken in HOPEN, misschien werkt dat.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Ongelezen bericht door riddert »

J. Deltoer schreef:
10 aug 2023 23:04
Arnold05 schreef:
10 aug 2023 11:48
Wel hoop ik dat hier snel iets aan gedaan gaat worden.
Maar wie gaat dat regelen? U?
Overigens hoop ik dat dit jaar nog bij mij de postcodeloterij superkanjer valt.
Laten we vooral veel energie steken in HOPEN, misschien werkt dat.
Hoop is uitgestelde teleurstelling.....

Plaats reactie