LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door kokka »

kan beter vragen of er een echte boef op het forum zit haha

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door sjohie »

Toen wij in Catania waren 2 jaar geleden, vond ik het nou niet echt een groezelige criminele stad met een grimmige sfeer, in ieder geval niet een stad waar ze in 5 minuten even een kofferbak leegjatten. Waar was die B&B precies?

Overigens paste op die reis 1 van onze grote koffers nét in de kofferbak van een grotere Micra (~255 liter kofferbak), maar zelfs in die auto stond de hoedenplank al wat omhoog, dus ook ik ben benieuwd hoe jullie 2 kleine handbagagekoffers en een grote koffer in een ruimte van ~185 liter hebt gekregen. Een handbagagekoffer is meestal ~40 liter (IATA norm voor handbagage), een een grotere samsonite iets van 75 liter. Dat 185 liter volume van de bagageruimte van die Fiat is zeker niet perfect recht, dus even die volumes optellen van de drie koffers zal niet werken.
Laatst gewijzigd door sjohie op 24 nov 2016 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door berndv »

ibreb68j schreef:Mijn vraag is of er een automonteur of politieagent wil reageren op het probleem namelijk: is het mogelijk om een auto c.q. kofferbak te openen zonder sleutel en zonder braakschade??
of een ANWB-wegenwacht. Die kunnen het ook. Ja het kan, of het in 5 minuten kan durf ik niet te zeggen, maar ja, het kan bij de meeste auto's. Maar dan zit je over het algemeen voor in de auto, en niet bij iedere auto is daarna de kofferbak te openen, om nog maar te zwijgen over een eventueel alarm dat nog uitgeschakeld moet worden, indien aanwezig, maar volgensmij heeft de 500 met afstandsbediening ook een alarm.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door kokka »

berndv schreef:
ibreb68j schreef:Mijn vraag is of er een automonteur of politieagent wil reageren op het probleem namelijk: is het mogelijk om een auto c.q. kofferbak te openen zonder sleutel en zonder braakschade??
of een ANWB-wegenwacht. Die kunnen het ook. Ja het kan, of het in 5 minuten kan durf ik niet te zeggen, maar ja, het kan bij de meeste auto's. Maar dan zit je over het algemeen voor in de auto, en niet bij iedere auto is daarna de kofferbak te openen, om nog maar te zwijgen over een eventueel alarm dat nog uitgeschakeld moet worden, indien aanwezig, maar volgensmij heeft de 500 met afstandsbediening ook een alarm.
mijn broer heeft een aantal jaar geleden de achterklep van zijn volkswagen golf dicht gegooid met de sleutels erin en de deuren op slot. hij was op dat moment voor zijn werk in frankrijk. Het advies wat hij van de dealer in Nederland kreeg: met twee sterke raamzuignappen aan je zijraam gaan hangen.
dan breekt het mechanisme af aan de binnenkant( dit was het goedkoopst te repareren), of een raam inslaan. de wegenwacht in frankrijk hebben dit toen voor hem gedaan, zij kregen hem anders ook niet open

stofzuigertje

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na het relatief makkelijk openen deur kwam de kofferklep ook los.

Ik ga hier geen instructie plaatsen hoe open je een Fiat 500, maar het was niet eens een cabrio.
Wel weet ik dat niet elke wegenwacht of Politie agent het kan maar vele slopers wel.

Als je weet hoe het Alarm en de opener werken is het redelijk te doen.
Zelf zou ik voor een beter slot zijn maar dan word de auto duurder en de ramen zullen dan sneuvelen dus nog meer kosten.
Helaas, het kan dus erg snel en zonder schade, wel heb ik erg veel ervaring in sloop en restauratie van diverse merken en daarom voor mij iets makkelijker dan gemiddelde Nederlander.

Je hoeft geen Crimineel te zijn om dit te weten maar de grote garages weten ook vaak wel iemand in de regio die er ervaring mee heeft.
Wel geef ik geen garantie op krasjes want hoewel ik mij best doe, vooral stugge ramen met dikke lijsten als mijn eigen auto, dan heb ook ik er moeite mee.
Ook moet je wel eens een raam openen en de stijl weer iets bijbuigen om fluitende ramen te voorkomen bij hogere snelheden.

Verder zeg ik niets hierover.

Bobby2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2016 18:51

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Bobby2014 »

Misschien had het auto verhuurbedrijf de reservesleutel? Vandaar geen braakschade?

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door absent »

stofzuigertje schreef:Na het relatief makkelijk openen deur kwam de kofferklep ook los.

Ik ga hier geen instructie plaatsen hoe open je een Fiat 500, maar het was niet eens een cabrio.
Wel weet ik dat niet elke wegenwacht of Politie agent het kan maar vele slopers wel.

Als je weet hoe het Alarm en de opener werken is het redelijk te doen.
Zelf zou ik voor een beter slot zijn maar dan word de auto duurder en de ramen zullen dan sneuvelen dus nog meer kosten.
Helaas, het kan dus erg snel en zonder schade, wel heb ik erg veel ervaring in sloop en restauratie van diverse merken en daarom voor mij iets makkelijker dan gemiddelde Nederlander.

Je hoeft geen Crimineel te zijn om dit te weten maar de grote garages weten ook vaak wel iemand in de regio die er ervaring mee heeft.
Wel geef ik geen garantie op krasjes want hoewel ik mij best doe, vooral stugge ramen met dikke lijsten als mijn eigen auto, dan heb ook ik er moeite mee.
Ook moet je wel eens een raam openen en de stijl weer iets bijbuigen om fluitende ramen te voorkomen bij hogere snelheden.

Verder zeg ik niets hierover.
Je gaat erg ver offtopic. En wat je schrijft is complete nonsense. Sorry, maar zonder duidelijke onderbouwing blijft het fantasie.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Het kan wel heel snel en zonder braakschade of electronische hulpmiddelen....

https://www.youtube.com/watch?v=rf6qFrcqNl0

v.d.Heyden

stofzuigertje

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik had deze link hierboven liever niet gezien, daarom mijn iets wazige verhaal.... kan snel open maar vertel liever niet hoe.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:Ik had deze link hierboven liever niet gezien, daarom mijn iets wazige verhaal.... kan snel open maar vertel liever niet hoe.
Gewoon openbare link, dus niet bijzonder. Wel bijzonder hoe makkelijk het kan.

Ik dacht al, zou onze stofzuiger dit al meegemaakt hebben :D ?
Handig om te weten als ik de auto weer eens met sleutels erin heb dichtgegooit.

Het leuke is dat iedereen er maar van uitgaat dat de auto echt afgesloten was in die korte periode, maar juist daar voor is geen enkel bewijs.

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

[quote="sjohie"]Toen wij in Catania waren 2 jaar geleden, vond ik het nou niet echt een groezelige criminele stad met een grimmige sfeer, in ieder geval niet een stad waar ze in 5 minuten even een kofferbak leegjatten. Waar was die B&B precies?

wij vonden het wel een grimmige stad, de b&b was sveva, via reitano zo heette de staat. Maar de b&b viel al tegen. Waren hele apparte mensen, we waren aan het inchecken en de eigenaresse was ondertussen haar kindje borstvoeding aan het geven. En heel rommelig enzo. we hadden dit als tussenstop gedaan dus we wilde niet teveel geld uitgeven aan onze slaapplaats, want het maakt ons nooit zoveel uit waar we slapen. Maar zo is de beleving voor iedereen anders natuurlijk, we kwamen daar ook pas savonds aan, begon al een beetje donker te worden. Wij vonden daar in tegen taormina helemaal geweldig, en de vrouw dieons daar aan het helpen was met de aangifte die vond taormina niet leuk en catania juist weer wel dusja.

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

v.d.Heyden schreef:Het kan wel heel snel en zonder braakschade of electronische hulpmiddelen....

https://www.youtube.com/watch?v=rf6qFrcqNl0

v.d.Heyden
Dankje voor deze link! Zo snel gaat het dus! :cry:
Echt niet normaal!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar dan moet je wel de bumper eraf hebben....lijkt het!

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Frantic2 schreef:maar dan moet je wel de bumper eraf hebben....lijkt het!
Dat lijkt maar zo omdat er geen kentekenplaat op zit.

v.d.Heyden

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door k2p »

v.d.Heyden schreef:Het kan wel heel snel en zonder braakschade of electronische hulpmiddelen....

https://www.youtube.com/watch?v=rf6qFrcqNl0

v.d.Heyden
:lol: :lol: :lol:
Daar staan jullie dan allemaal met jullie high-tech mumbo-jumbo over repeaters, signaal vervormers, frequency jammers en alle andere ongein :mrgreen:

Die tool #129 is een veredelde en verbogen kleerhanger.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door BL2 »

En het mooi is dan, op deze manier heb je dus wel schade aan de auto, want de kentekenplaat verlichting ligt eruit.
Of plaatsen ze deze in rubbers gevatte verlichting ook nog even netjes terug, wat overigens iets moeilijker gaat dan eruit wippen !
Bij het terugplaatsen hebben de dieven helemaal geen enkel belang, dus dat wordt zeker niet als extra sevice gedaan door de criminelen.

stofzuigertje

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit filmpje klopt niet, je moet eerst een dagje overdag een auto huren en oefenen!
Dan heb je een op maat gebogen klerenhanger en dan pas kun je in donker zonder lampje dit doen.

Wel verdien je door heel veel zelfde huurauto's deze klerenhanger + autohuur weer terug.
En die nummerplaat en lampje, lampje kan zowel geklikt als met schroef zijn en is ook zo weer terug gedrukt.
Ik weet niet welke in de Fiat 500 zit maar om te voorkomen dat verhuurder er Purschuim of zo in doet ter beveiliging!

Eigenaren van Fiat 500 hebben dus aan 1 spuitbus pur voldoende voor deze methode te voorkomen!

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door BL2 »

Je gaat toch als crimineel geen auto huren om te oefenen !
Vakmanschap leer je juist goed en snel in de praktijk, dat is bij vele beroepen zo.
Drie keer dit trucje doen en je weet hoe het moet, kleerhangertje buigen zou ik niet doen, is veel te slap.
Dus voor de TS, hing je lampje eruit ?

ChrisDG
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2017 11:50

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door ChrisDG »

Speciaal voor dit topic heb ik mij geregistreerd. Ik ben namelijk de dupe van waarschijnlijk dezelfde boeven.
Ongeveer 3 weken terug ook in Catania geweest, en ja, ook met een gehuurde Fiat 500. Nog geen uurtje weggeweest en alle 3 onze (handbagage) koffers uit de kofferbak verdwenen zonder enkele schade. Wij weten 100% dat de auto op slot was.
Wij hebben ongeveer 1500 euro schade per persoon, die wij waarschijnlijk niet vergoed krijgen omdat de verzekering maximaal 500 euro vergoed bij diefstal uit auto.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door kokka »

v.d.Heyden schreef:Het kan wel heel snel en zonder braakschade of electronische hulpmiddelen....

https://www.youtube.com/watch?v=rf6qFrcqNl0

v.d.Heyden
In de USA hebben alle auto's een handmatige ontgrendeling in de kofferbak, dat is verplicht (tegen kidnapping) ik weet niet of dat op de italiaanse uitvoering er ook op zit

Gesloten