LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
PMK
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2018 11:24

Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door PMK »

een dochter van mij minderjarig heeft op de telefoon van haar zus gespeeld en op de account van haar bij vakantieveilingen per ongeluk een veiling gekocht. heb inmiddels via mails en telefonisch te kennen gegeven dat de koop niet door kan gaan want een minderjarige moet toestemming krijgen voor een koopovereenkomst en de accounteigenarresse heeft ook geen toestemming gegeven. maar ze houden mijn oudste dochter verantwoordelijk voor haar account en zij moet de reis gaan betalen, die haar zusje heeft veroorzaakt. in mijn ogen is het een niet rechtsgeldige situatie, maar ze zijn niet van plan om het nietig te verklaren. wie heeft hier ideeen over.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat is dat toch dat mensen zeggen dat ze een veiling hebben gewonnen. Je moet er gewoon voor betalen hoor. Je wint geen veiling, je hebt het hoogste bod.
Ik denk dat ze geheel in hun recht staan aangezien het bod via een account van uw meerderjarige dochter is gegaan. V.V, kan natuurlijk niet controleren of uw minderjarige dochter het account van haar zus misbruikt.
Voor het plaatsen van een bod zijn volgens mij ook meerdere handelingen nodig (eerst bod ingeven en daarna nog bevestigen) dus per ongeluk bieden kan volgens mij helemaal niet. Ik ben bang dat de veiling gewoon betaald moet worden.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Icasheb »

Vakantieveilingen kan nooit controleren dat uw minderjarige dochter op die veiling heeft geboden. Op die manier kan men overal wel onderuit komen. Heeft blijft ergens een stukje eigen verantwoordelijkheid. Tijdje terug waren er ook topics over Playstation netwerk. Ouders die hun creditcard gegevens invullen of van ideal en de zoon die constant er iets mee koopt. Het valt nooit te controleren dat het kind dit daadwerkelijk heeft gedaan. De ouders lieten nu eenmaal hun gegevens erin staan.

Ben bang dat de reis betaald moet worden.

Lowieze
Berichten: 6600
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit was het antwoord van Vakantieveiling op een soortgelijk geval: " Een bod op onze website is bindend. U beschermt uw account met een wachtwoord. Wat er vervolgens gebeurt onder uw inloggegevens op onze website is dan ook uw verantwoordelijkheid. Het is helaas niet mogelijk om uw veiling te annuleren. Het geplaatste hoogste bod is in dit geval een bindende aankoop geweest."

Hoe kon uw minderjarige dochter op het account van haar zus komen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De zus van uw dochter heeft natuurlijk wel toestemming gegeven, want ze heeft haar mobiel ter beschikking gesteld, waarop blijkbaar inloggegevens vastgezet zijn, zodat iedereen zijn gang kan gaan.

PMK
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2018 11:24

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door PMK »

Ze heeft toestemming gegeven om op haar mobiel te gebruiken. Maar waar het omgaat is, ze heeft op een knop gedrukt , en niet goed gelezen en toen bleek dat ze een reis heeft gekocht. Deze handeling is gelijk bindend en niet terug te draaien volgens hun. Waar het mij omgaat, als je een fout maakt en je legt de situatie uit, en dat het gebeurd is door een minderjarige is het in mijn ogen geen geldige overeenkomst. En er is door haar zus van de mobiel ook geen toestemming gegeven om iets te kopen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door newmikey »

PMK schreef:Ze heeft toestemming gegeven om op haar mobiel te gebruiken.
En daarmee is alles gezegd. Staat ongeveer gelijk aan iemand je pinpas mèt pincode geven en dan later bij de bank klagen dat je bestolen bent - dat gaat hem niet worden.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door juliomariner »

minderjarig of niet op internet moet je altijd goed lezen voor je ergens op drukt. Een dure les voor haar dus

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Als zij toestemming heeft gegeven om haar mobiel te gebruiken, is zij heel waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor wat haar minderjarige zus er op heeft gedaan.
Dat geldt ook als je een auto uitleent aan een minderjarige. Ik vrees dat dit een kwestie is van jammer, maar helaas.

Lowieze
Berichten: 6600
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Lowieze »

PMK schreef:Ze heeft toestemming gegeven om op haar mobiel te gebruiken. Maar waar het omgaat is, ze heeft op een knop gedrukt , en niet goed gelezen en toen bleek dat ze een reis heeft gekocht. Deze handeling is gelijk bindend en niet terug te draaien volgens hun. Waar het mij omgaat, als je een fout maakt en je legt de situatie uit, en dat het gebeurd is door een minderjarige is het in mijn ogen geen geldige overeenkomst. En er is door haar zus van de mobiel ook geen toestemming gegeven om iets te kopen.
Haar zus hoeft geen toestemming te geven iets te kopen, ze heeft al toestemming gegeven haar account te gebruiken.
Met 'ze heeft niet goed gelezen' komt ze niet weg, wat had ze verwacht als ze gaat meebieden?
Maak er het beste van en geniet van de vakantie!

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een spelletje op een telefoon doen is wat anders dan de app van vakantieveilingen openen, in te loggen, veilingen zoeken, bieden en bevestigen. Geen idee hoe oud uw dochter is, maar dat doe je niet per ongeluk. Hopelijk was het bod niet te hoog dat ze het met zakgeld kan terug betalen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PMK schreef:je klinkt als iemand van dat bedrijf
Alle medewerkers van Vakantieveilingen zijn verplicht om minimaal 2 uur per dag te besteden aan het Tros Radar forum, zucht.... Als je een beetje had gekeken had je gezien dat alle reacties afkomstig zijn van verschillende gebruikers, die ook bijna allemaal dagelijks actief zijn op dit forum.

Je hebt gewoon ongelijk. De fout ligt niet bij Vakantieveilingen, maar bij jouw dochter die duidelijk niet in staat is om een telefoon verantwoord te gebruiken. Laat haar het bedrag gewoon terug betalen aan haar zus en geniet van de vakantie. Dit is namelijk iets wat u binnen de familie zal moeten oplossen en waarbij Vakantie veilingen geen partij is.

P.S. Vanaf nu reageren we niet meer, we hebben nu bij Vakantieveilingen de vrijdagmiddag borrel omdat we morgen vrij zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door renewouters »

PMK schreef:Ze heeft toestemming gegeven om op haar mobiel te gebruiken. Maar waar het omgaat is, ze heeft op een knop gedrukt , en niet goed gelezen en toen bleek dat ze een reis heeft gekocht. Deze handeling is gelijk bindend en niet terug te draaien volgens hun. Waar het mij omgaat, als je een fout maakt en je legt de situatie uit, en dat het gebeurd is door een minderjarige is het in mijn ogen geen geldige overeenkomst. En er is door haar zus van de mobiel ook geen toestemming gegeven om iets te kopen.
Dat een bod bindend is, is gebruikelijk bij veilingen. Ook bij "echte" veilingen kan je niet zomaar een bod ongedaan maken.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door alfatrion »

PMK schreef:een dochter van mij minderjarig heeft op de telefoon van haar zus gespeeld en op de account van haar bij vakantieveilingen per ongeluk een veiling gekocht. heb inmiddels via mails en telefonisch te kennen gegeven dat de koop niet door kan gaan want een minderjarige moet toestemming krijgen voor een koopovereenkomst en de accounteigenarresse heeft ook geen toestemming gegeven. maar ze houden mijn oudste dochter verantwoordelijk voor haar account en zij moet de reis gaan betalen, die haar zusje heeft veroorzaakt. in mijn ogen is het een niet rechtsgeldige situatie, maar ze zijn niet van plan om het nietig te verklaren. wie heeft hier ideeen over.
Als eerste, je tekst wordt makkelijker te lezen als je gebruik maakt van alinea's, leestekens en hoofdletters.

Minderjarige kunnen niet zonder toestemming een overeenkomst sluiten. Echter, die toestemming mag soms wel veronderstelt gegeven te zijn. Dit is geregeld in art. 1:234 BW. Van belang is om te weten hoe oud is dochter is en om welk bedrag het gaat.

Daarnaast is de vraag met wie er een overeenkomst is gesloten. Daarvoor is van belang om de omstandigheden te kennen. Moet er een wachtwoord worden op gegeven voordat je de app kon gebruiken of niet?

@René bij de meeste online veilingen heb je een herroepingsrecht.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk plaatsen van offtopic berichten riskeert de plaatser een waarschuwing of verbanning en kan de Moderator overgaan tot sluiting van het topic.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door kuklos »

PMK schreef:Waar het mij omgaat, als je een fout maakt en je legt de situatie uit, en dat het gebeurd is door een minderjarige is het in mijn ogen geen geldige overeenkomst. En er is door haar zus van de mobiel ook geen toestemming gegeven om iets te kopen.
Tsja, dus feitelijk leg je het complete probleem en de schuld bij de verkoper. Dat zuslief, die blijkbaar wel volwassen is, deze optie dusdanig heeft aan staan op haar telefoon dat een minderjarige iets kan kopen is niet iets waar u vragen bij hebt. Dat u niets bewijst, is ook het probleem niet.
Nee, de verkoper, die moet maar voor alles opdraaien.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Voor aankopen via internet die gedaan zijn met de ingelogde account van de volwassene, wordt verondersteld dat de betreffende volwassene zelf de aankoop heeft gedaan of dat deze volwassene toestemming heeft gegeven om de aankoop te doen met zijn/haar account. Dat voor het inloggen door de minderjarige geen extra handelingen nodig waren omdat de volwassene voor de betreffende website of app 'automatisch inloggen' aan had staan, gaat daar niets aan veranderen.

Al met al een dure les voor uw beider dochters (en wellicht ook voor u).

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Minderjarige dochter wint Vakantieveiling

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Hoe oud is oudere zus eigenlijk?

Gesloten