LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen autohuur AVIS

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
huurauto
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 23:12

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door huurauto »

Hi,

Ook ik ben erin getuind met de [ongefundeerde passage verwijderd] praktijken van Avis.
Dacht via Cardelmar een auto te huren in Portugal, inclusief all risk verzekering.
Betaalde extra voor een Avis auto want dacht dat is een gerenommeerd bedrijf.
Vervolgens kom ik daar aan en wordt me door slecht sprekende staff (snap achteraf waarom) alsnog een verzekering aangesmeerd.
Die werd nog wel verrekend aan het eind en hoefde me niet druk te maken.
Bij inleveren van de auto meteen contact gezocht bij de desk, maar die vond dat ik contact moest opnemen met customer center.
Die geven ondanks herhaaldelijk emailen niet thuis.
Onvoorstelbaar dat Avis hiermee wegkomt.
Vakantie is flink verpest en met name om foto's met huurauto erop.

Ik weet niet wat ik moet doen, wie kan me helpen.

Groet, Cynt
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

ml.creusen
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2014 12:11

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door ml.creusen »

Hallo Cynt.
Ik heb mijn geld terug van AVIS.
Heb bij hen documenten moeten overleggen dat ik mijn auto huur + all inn verzekering in Nederland al geregeld en betaald had.
[Ongefundeerde passage verwijderd]
Binnen de kortste tijd had ik een bevestiging dat mijn geld retour gestort zou worden en dat is ook gebeurd.
Vooral in FARO blijkt dit te gebeuren !

groet Marianne.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

ml.creusen
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2014 12:11

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door ml.creusen »

P.S. Cynt.
Laat je mooie vakantie niet bederven door de foto's waar de auto op staat, denk maar aan de leuke uitstapjes die je ermee gemaakt hebt, die nemen ze niet meer van je af.
groet Marianne.

joopkeizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2014 09:17

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door joopkeizer »

Van 22 tot 25 Augustus j.l. bij Avis Shiphol een auto gehuurd en alle eigen risico afgekocht.
Auto volgetankt en zonder schade terug gebracht en duidelijkheid over de rest bedrag dat ik met mijn credit kaart heb betaald.
Op 12 September ontvang ik in het buitenland een brief van het justitieel incasso bureau voor een bekeuring van 30 euro die ik direct betaal.
Op 16 September zie ik op mijn telefoon dat Avis 42.35 euro van mijn credit kaart haalt.

Avis vertelde mij dat dit de administratie kosten zijn voor het afhandelen van de bekeuring.
Bij het ontvangst nemen van de auto is mij hier niets hierover verteld ondanks ik expliciet heb gevraagd of er geen andere financiële risico's zijn.

Buitendien denk ik dat deze administratie ondertussen geautomatiseerd (gelinkt) zou zijn en herinner mij dat in het verleden de bekeuringen aan Avis werden betaald en dat je daar netjes bericht over ontving.

Je zou verwachten dat Avis een professionele firma is met een transparant beleid, maar als de deze klachten lees blijkt dit niet het geval.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door newmikey »

joopkeizer schreef: Op 12 September ontvang ik in het buitenland een brief van het justitieel incasso bureau voor een bekeuring van 30 euro die ik direct betaal.
Op 16 September zie ik op mijn telefoon dat Avis 42.35 euro van mijn credit kaart haalt.

Avis vertelde mij dat dit de administratie kosten zijn voor het afhandelen van de bekeuring.
Bij het ontvangst nemen van de auto is mij hier niets hierover verteld ondanks ik expliciet heb gevraagd of er geen andere financiële risico's zijn.
Elke verhuurder, in- en buiten Nederland berekent een administratie fee voor het verwerken van snelheidsovertredingen. Zij moeten eerst betalen en vervolgens werk verrichten om de kosten op u te verhalen. Er zal ook altijd een klein percentage mensen zijn waar het niet meer te verhalen valt omdat de credit card is vervallen, rekening opgeheven, persoon overleden etc. Dat is een commercieel risico wat verhuurbedrijven maogen en kunnen afdekken. Het staat altijd in de algemene voorwaarden en is geenszins onredelijk bezwarend.

Hertz doet het, Avis, Budget, Thrifty, kortom u had dit kunnen en moeten weten en dit is uiteraard niet iets wat men u als "financieel risico" apart moet mededelen als u een auto huurt. U heeft de overtreding toch ook begaan? Een zelfde administratie fee is soms van toepassing op het gebruik van tolwegen - zelfde laken een pak.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door berndv »

joopkeizer schreef:Je zou verwachten dat Avis een professionele firma is met een transparant beleid, maar als de deze klachten lees blijkt dit niet het geval.
En volgens de algemene voorwaarden zijn ze dat ook
3.2. Huurder is aansprakelijk voor alle kosten, boetes en andere maatregelen die verband houden met overtreding van enige wetgeving, vermeerderd met een bijdrage van EUR 35,-- in de administratiekosten van Avis of derden (tegen de door deze derden gehanteerde tarieven).
Tel hier de btw bij et voila.
joopkeizer schreef: Bij het ontvangst nemen van de auto is mij hier niets hierover verteld ondanks ik expliciet heb gevraagd of er geen andere financiële risico's zijn.
Men gaat er ook niet standaard van uit dat je de wet gaat overtreden. Men gaat er wel van uit dat je weet waar je akkoord mee gaat, als je een handtekening zet onder een overeenkomst waarmee je ook akkoord gaat met de voorwaarden.

Mathijs59
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2014 19:32

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door Mathijs59 »

Ook een staaltje van [Ongefundeerde passage verwijderd] door AVIS, op Glasgow Intl airport een auto gehuurd, alle verzekeringen afgekocht. Week mee gereden, tank bijna leeg. Auto ingeleverd en laten checken, geen probleem. Wel vergeten om een bewijs van correct inleveren te vragen (altijd doen dus). Auto volgetankt ingeleverd conform regels. Eindafrekening: 69,6 liter diesel voor 196,76 GBP. Wegens niet volgetankt ingeleverd.
Ik ga nu maar aantonen dat ik op dezelfde dag, voor het inleveren nog getankt heb voor GBP 66, zijnde zo'n 50 liter, bij een tankstation op 3 mile. Hopelijk lukt dat obv mn creditcard afschrijving.

Jammer dat een verhuurbedrijf zulke trucs uithaalt. Best wel zo hier en daar een auto gehuurd. Tot dit geval altijd netjes gegaan. Helaas deze keer niet.

Nooit meer AVIS.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

strandloper
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2014 12:53

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door strandloper »

Heb begin december een auto gehuurd via rentalcars.com op Fuerteventura.Zou bij Budget balie moeten zijn .Blijkbaar werken ze samen met Avis want daar kreeg ik de auto van mee.
Ik weet niet of het nieuw is maar ze vertelden mij daar dat bij het contract van rentalcars.com hoort dat je de tank vol meekrijgt en leeg moet terugbrengen .
Voor de volle tank moest ik €70 betalen terwijl de benzineprijs daar momenteel €1 p/l was. Ik heb gecheckt wat de tankinhoud van de gehuurde scoda citygo was : 35 liter dus zou een tank €35 moeten kosten.
Mooie manier om weer meer geld van de huurder af te troggelen.
Ook levert niemand de auto met een helemaal lege tank in lijkt mij.Ik heb het in ieder geval wel geprobeerd want ik gun ze nog geen ml.
Waarom niet gewoon vol meekrijgen en vol inleveren > is duidelijk en voor de huurder veel plezieriger.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door sjohie »

strandloper schreef:Heb begin december een auto gehuurd via rentalcars.com op Fuerteventura.Zou bij Budget balie moeten zijn .Blijkbaar werken ze samen met Avis want daar kreeg ik de auto van mee.
Ik weet niet of het nieuw is maar ze vertelden mij daar dat bij het contract van rentalcars.com hoort dat je de tank vol meekrijgt en leeg moet terugbrengen .
Voor de volle tank moest ik €70 betalen terwijl de benzineprijs daar momenteel €1 p/l was. Ik heb gecheckt wat de tankinhoud van de gehuurde scoda citygo was : 35 liter dus zou een tank €35 moeten kosten.
Mooie manier om weer meer geld van de huurder af te troggelen.
Ook levert niemand de auto met een helemaal lege tank in lijkt mij.Ik heb het in ieder geval wel geprobeerd want ik gun ze nog geen ml.
Waarom niet gewoon vol meekrijgen en vol inleveren > is duidelijk en voor de huurder veel plezieriger.
Die tank wordt natuurlijk niet vanzelf gevuld, daarvoor moet een mens van vlees en bloed met die auto naar een pomp, deze voltanken, en weer mee terugnemen naar de betreffende vestiging. Of dat 35 euro moet kosten is een andere vraag, maar met sec die benzineprijs even x de tankinhoud doen, ben je er niet.

strandloper
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2014 12:53

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door strandloper »

Mooi om je mensen aan het werk te houden ! Voor die €35 rij ik zelf wel even naar het tankstation ( 1 km verder).

ejberkhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2015 12:36

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door ejberkhout »

Had ik dit forum maar eerder gelezen... :cry: :cry: Mijn eerste opmerking: HUUR IN 2015 NOG STEEDS NIET BIJ AVIS

Naar amerika geweest. Een half jaar voor de vakantie al de auto gehuurd en betaald via internet. Auto all-inclusive gehuurd bij Avis. In amerika de auto opgehaald. Daarbij aangegeven dat we geen GPS wilde, geen upgrade naar 4x4. De man achter de balie zou het allemaal regelen. We vroegen de man nog of we alles betaald hadden en of het zo in orde was. De man gaf aan dat we Good to go waren. We moesten nog even tekenen (op een elektronisch scherm) voor het afhalen van de auto en klaar is kees. Bij terugkomst in Nederland bleek er 514 euro EXTRA afgeschreven te zijn door....je raadt het al....AVIS.

Ik heb direct Avis Nederland gebeld. (28 mei) Ik kreeg ene [persoonsgegevens verwijderd] aan de lijn. (achternamen geven ze niet) Hij vertelde dat dit een bekend probleem was!! Hij zou het een en ander uitzoeken maar waarschijnlijk hadden we extra verzekeringen genomen en daar ook voor getekend. De praktijken binnen de eigen organisatie zijn kennelijk bekend maar men doet er niets aan!! Hij zou zo snel mogelijk terugbellen.

Net AVIS zelf maar weer gebeld. (12 juni) Deze keer kreeg ik [persoonsgegevens verwijderd] aan de lijn. (Achternamen geven ze niet) Zij kon het systeem niet veel terugvinden van mijn verhaal van vorige keer. Men had wel het huurcontract opgevraagd. En ja hoor, ik schijn getekend te hebben voor DRIE extra verzekeringen ter waarde van 514 EURO!!

[persoonsgegevens verwijderd] vertelde niets voor me te kunnen betekenen. Uiteindelijk na lang doorzeuren heb ik gevraagd hoe ik een klacht moet indienen. Ze vertelde me dat het makkelijkst was als ik direct met AVIS amerika contact zou opnemen via [email protected]..... Ik vertelde haar dat het misschien makkelijk zou zijn al zij dat zouden doen. Ik huur tenslotte een auto bij avis Nederland. Uiteindelijk zo afgesproken dat we beide contact gaan opnemen met Avis Amerika.

Vervolgens de Rabo gebeld. Het verhaal uitgelegd. Via hen krijg ik een betwisting formulier opgestuurd. Op deze manier kijken of we ons geld terug kunnen krijgen. Als dat ook niet werkt zal ik overwegen om in Nederland en/of Amerika aangifte te doen van oplichting. Het kan toch niet zo zijn dat je zonder daar iets over te zeggen mensen ongevraagd verzekeringen in de maag splitst. Avis zou zich moeten schamen als je jezelf als serieus bedrijf in de wereld wil neerzetten. Wordt vervolgt..
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2015 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd, persoonsgegevens verwijderd

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door Dayaji »

N.a.v. het consumentenprogramma "TROS Radar" van gisterenavond.
[Ongefundeerde passage verwijderd] v.w.b. autohuur heb ik eveneens ervaren maar dan wel in New Jersey, USA, airport Liberty (AVIS, Car Rental Hertz e.a). Alle jaren dat wij gebruik maakten v/e huurauto, ging het goed. Totdat ik een keer alleen reisde men ook misbruik heeft gemaakt v/d situatie. Kennelijk wordt er misbruik gemaakt als men alleen reist. Terug in NL heb ik dit onmiddellijk gemeld aan het reisbureau waar ik mijn reis had geboekt. In die periode was er iemand v/h verhuurbedrijf USA, in NL, op het reisbureau. Deze zaak is aldaar besproken en uiteindelijk kreeg ik te horen dat het reisbur. niets voor mij kon doen. Inderdaad, let goed op wat je afspreekt, lees het papiertje wat je hebt ondertekend en vergeet vooral niet een kopie te maken. Last but not least, maak een complete foto v/d auto. Neem een reisverzekering, evt. een met dekking Europa/wereldwijd (wat bij je past). In wat voor een wereld leven wij mensen. Leuk is anders.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

ricovanos
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2015 21:21

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door ricovanos »

Avis 360 geboekt in Nederland met als autoklasse "C" (Renault Clio of gelijkwaardig). In Italie (Vliegveld Verona) aangekomen blijkt een Fiat Panda volgens de medewerkster ook een autoklasse "C" te zijn, terwijl dit echt autoklasse "B" is!! Wij konden voor €16,- per dag ex. tax upgraden en zijn hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Gevraagd of we kosteloos konden annuleren en dat kon. Plots is er op een vreemde datum en tijd een bedrag van € 50,- van onze credit-card afgeschreven met de tekst "no show".
Aangetekende brief naar Avis Nederland gestuurd en inmiddels de €50,- teruggestort gekregen.

Dit is de laatste keer dat we bij Avis een auto gehuurd hebben!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ricovanos schreef:Avis 360 geboekt in Nederland met als autoklasse "C" (Renault Clio of gelijkwaardig). In Italie (Vliegveld Verona) aangekomen blijkt een Fiat Panda volgens de medewerkster ook een autoklasse "C" te zijn, terwijl dit echt autoklasse "B" is!!
Zowel de Clio als de Panda staan als "Piccole" op de Avis website, dus voor hun is het kennelijk dezelfde categorie:

http://www.avisautonoleggio.it/Fleet.as ... awdnumber=

cppost
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015 22:45

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door cppost »

[Ongefundeerde passage verwijderd]

Tijdens onze vakantie in Andalusië via Avis een auto (van te voren gehuurd) bij het vliegveld in Malaga. Ingevolge de vakantiesite zou alles betaald zijn...nee hoor volgens het personeel moest er nog extra betaald worden voor de verzekering....en de gegevens van de creditcard werden genoteerd.
Bij thuiskomt na enkele weken helaas een verkeersboete voor te hard rijden..90 ipv 80 km/u. Kosten 100 euro..maar bij tijdige belaling werd de boete gehalveerd....vervelend, maar ja..eigen schuld.
Twee dagen later..rekening van 42,50 euro van Avis ivm het doorgeven aan de politie van de administratieve gegevens van onze huurovereenkomst. Met daarbij de mededeling dat dit geld automatisch van de creditcard werd afgeschreven...blijkt dat dit ook ergens in de onbegrijpelijke in de huurovereenkomst staat.....
[Ongefundeerde passage verwijderd] nooit meer een auto bij huren.....
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

cppost
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015 22:45

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door cppost »

Wat een simpele reactie. In het huurcontract staat nergens dat zij voor iedere administratieve handeling 42 euro rekenen......

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door hidr »

Blijkbaar ben je vogelvrij als je een auto gaat huren. Altijd wel een mogelijkheid om achteraf extra kosten in rekening te brengen. Maar ga maar eens al die kleine lettertjes doorlezen aan de verhuurbalie - vaak ook in een andere taal en je moet bijna juist zijn om de tekst begrijpelijk te lezen. Welk autoverhuurbedrijf pakt de handschoen op om wel transparant en eerlijk te gaan verhuren?

cppost
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015 22:45

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door cppost »

Verschillende malen ook een mail gezonden naar Avis met het verzoek om reactie of toelichting....men reageert geeneens.....

jan.theunissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016 05:53

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door jan.theunissen »

PAS OP met AVIS ze kunnen blijkbaar geld van je credit card afschrijven zonder opdracht en zonder toelichting waar voor ze afschrijven

Onderstaande heb ik donderdag 23 juni 2016 12:28 aan Avis gestuurd tot op heden geen antwoord. Als ik het Forum lees zal ik ook nooit geen antwoord van hun krijgen. Afgelopen week een mail naar de credit maatschappij gedaan voor onderzoek ben benieuwd ? Heb daar de vraag gesteld hoe het mogelijk is dat ze zonder code en of opdracht af hebben mogen schrijven.

Ik heb een klacht aan u en een fraudemelding gedaan aan mijn creditcardmaatschappij over u oneigenlijke incasso op mijn creditcard door AVIS

Er is tweemaal een bedrag van 42,35 euro op 16-6-2016 van mijn creditcard afgeschreven zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Ik heb ook geen auto bij jullie gehuurd maar bij Car Del Mar dus als er iemand iets af zou mogen schrijven dan waren hun het. Echter aangezien ik alles netjes betaald heb ook de dure benzine bijna 100 euro voor een kwart tank daar ik met een vermoeide baby reisde en vergeten was te tanken. En nu dit weer. Ik heb niet eens een idee waar voor dit nu weer zou moeten zijn daar er zonder rekening afgeschreven is wat volgens mij in Nederland verboden is. Ik heb graag dat jullie het per direct terugstorten en zo niet laat ik het door de creditmaatschappij terug halen. En als ik weet waar voor jullie 42,35 in rekening brengen zal ik het niet nalaten om het internet vol te zetten met mijn negatieve ervaringen en met jullie handels wijze. Tevens zal ik het melden aan Car Del Mar en Billigermietwagen DE waar ik regelmatig auto’s huur maar nog nooit zoiets mee gemaakt heb.
Car Del Mar en Billigermietwagen DE en andere bedrijven zouden geen zaken moeten doen met deze tussen persoon !!!!!!

Vragenenantw
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2016 06:25

Re: problemen autohuur AVIS

Ongelezen bericht door Vragenenantw »

Graag wil ik weten waarom ik meer dan 10 dagen nadat ik de huurauto bij Avis inlever en alle kosten betaald te hebben, plotseling 3 grote bedragen gecharged word op mijn credit card. Avis gebeld en gemailed en zou vorige week antwoord krijgen, is niet gebeurd. Nu werd ik weer 3 bedragen gecharged. Op hun website staat dat als er een boete is zullen ze per email eerst melden. Dit is niet gebeurd. Nu ben ik in rood. Omdat ik tot nu toe geen antwoord heb ontvangen heb ik deze bedragen bij de bank geclaimed. Ik hoop niet dat ze door gaan met het chargen van mijn credit card want we hadden de auto contract verlengd.

Gesloten