reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
AT Jorna-Bijlsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2018 13:52

reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door AT Jorna-Bijlsma »

Wij hebben onze vakantie naar Portugal wegens medische redenen moeten annuleren.
De terugreis vanuit Faro naar Eindhoven was geboekt bij Ryan Air. Zodra bekend was dat we niet op vakantie konden gaan, hebben we dit gemeld bij Ryan Air. Tot 3 keer toe vroegen ze om meer details van de annulering, waarbij een medische verklaring werd gevraagd. Toen die verklaring geleverd werd, was dit niet voldoende en wilden ze een ICD-10 NL CODE. Deze is eveneens aangeleverd.

Toen alle informatie blijkbaar voldoende was, werd doodleuk gemeld dat Ryan Air geen vergoeding gaf voor annulering van een vlucht, ook niet met een medische verklaring. We moesten dit verhalen op een eventueel afgesloten reis-/annuleringsverzekering.
Waarom dan al die aanvullende vragen naar medische verklaringen? Hier kwam geen antwoord op.
We hadden een reis-/annuleringsverzekering bij de boeking van de vlucht, op de site van Ryan Air bij Europa Assistance afgesloten, dus alles is naar hen opgestuurd, incl. de medische verklaring, voorzien van de ICD-10 NL CODE.
Tot op heden is er geen reactie gekomen van Europa Assistance. Ook niet nadat ik een herinneringsmail heb gestuurd. Geen ontvangstbevestiging, helemaal niets.
Nu lees ik reviews van andere klanten en ik houd mijn hart vast: 95% van de reviews geeft aan het een zeer slechte maatschappij te vinden.

Mijn vragen op dit moment: Mag dit zomaar? Hebben jullie hier ervaringen mee? En wat kunnen we nu nog doen?

Met vriendelijke groet,
AT Jorna-Bijlsma
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mar 2020 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: e-mailadres verwijderd

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bel E A op en vraag waarom ze niet reageren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door berndv »

AT Jorna-Bijlsma schreef:
07 mar 2020 15:57
Mijn vragen op dit moment: Mag dit zomaar? Hebben jullie hier ervaringen mee? En wat kunnen we nu nog doen?
Mag wat zomaar? Voor zover ik lees doen ze op dit moment niets, dus er zijn nog geen handelingen uitgevoerd die niet mogen. Ze zouden moeten reageren, maar omdat ik 1 cruciaal detail in uw verhaal mis, is dat moeilijk te beoordelen. U noemt namelijk nergens data bij. Dus of u al een antwoord had kunnen verwachten weet ik niet, want ik weet niet wanneer u gemaild heeft, wanneer u de herringeringsmail gestuurd heeft of wanneer de vlucht is en hoeveel haast er bij geboden is.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Haal uw e-mailadres weg.
U zit op een openbaar forum

peersteenbakkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2022 09:51

Re: reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door peersteenbakkers »

Wij zijn naar Center parcs Port Zeelande geweest voor een midweek in september 2021
We hadden dit lang van tevoren geboekt en dus ook een annuleringsverzekering afgesloten bij Europe Assistance.
Dinsdagavond kregen we bericht dat mijn moeder is komen te overlijden.
De volgende dag zijn we naar huis gegaan om het e.e.a. te gaan regelen m.b.t. haar uitvaart.
Via de receptie van Port Zeelande een bericht gekregen wat we moesten hebben om aan te tonen dat onze vakantie eerder is afgebroken.
Na 4 dagen de claim ingediend bij europe assistance.
De nodige documenten geupload.
Daarop kregen we een afwijzing van de claim omdat we naar huis zijn gegaan zonder dit vooraf bij europe assistance te melden.
Dit staat niet in de voorwaarden men moet binnen 5 dagen melden.
De rechtsbijstand verzekering ingeschakeld, die geen actie ondernamen omdat het bedrag niet in vergelijking stond met mogeljke gerechtsgang.
Zij hebben de schade dus op zich genomen en vergoed.
Dit is waarschijnlijk het verdienmodel van europe assistance wel betalen maar niet willen uitkeren.

Corin van Dijke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 09:33

Re: reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door Corin van Dijke »

Mijn ouders hebben vorig jaar een vakantie geboekt naar Centerparcs Zandvoort. Ze zouden 10-01-2022 tot 14-01-2022 daar heen gaan. Echter krijgt mijn vader op 15-11-2022 te horen dat hij longkanker heeft. Het zag er nog veel belovend uit.

Helaas krijgt hij begin december een longontsteking en moesten zijn chemokuren uitgesteld worden. Ik heb daarom de vakantie geannuleerd bij Centerparcs. Een week later bleek dat mijn vader zoveel uitzaaiingen had dat zelfs chemo niet meer zou helpen. Dat is een schok om te horen. Op 22 december 2021 is hij helaas overleden aan zijn ziekte.

Ik heb netjes 10-12-2022 een claim ingediend bij Europe assistance dat omdat ze toch een annulerings verzekering hadden afgesloten. Nu komt het alles wat ik kon vinden bij mijn ouders heb ik netjes aangeleverd. En uiteindelijk de update gegeven dat hij is overleden met een overlijdens akte.
We zitten nu op 16-02-2022 en nog steeds geen enkele reactie. Centerparc zegt gewoon Europe assitance staat los van ons dus je moet hier zelf achteraan. Je kan ze niet bellen of mailen of wat dan ook het gaat alleen maar via een portal. Ik kan dit er niet bij hebben. Mijn vader is binnen ander halve maand overleden dat is een schok maar dan moet je nu nog achter een annulerings verzekering aan terwijl er al zoveel geregeld moet worden. Je zou toch zeggen dat als je een overlijdens akte op stuur dat het zo geregeld zou zijn.

Het erge is centerparcs bied deze verzekering aan op de website maar kan geen enkele assistentie geven om het proces te versnellen. Het is niet normaal dat ik hier zo achteraan moet gaan.

Lady1234
Berichten: 27137
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gevondoleerd met het verlies van uw vader.

Misschien hebt u hier wat aan.

https://helpcenter.europ-assistance.be/ ... n-sunparks

Beetje naar beneden scrollen, daar staat een nummer voor Nederland.

Gesloten