Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

Hallo,

Wij (partner, 2 kinderen van 6 en 8 jaar, en ik) zijn ons alvast aan het oriënteren op een zomervakantie in juli 2024. Nu viel ons oog op Makadi Bay (Hurghada) in Egypte.

Ik lees veel berichten over de hitte daar, maar is de maand juli voor een strand- en zwembadvakantie te doen? (ook gezien het briesje daar).

Ik hoor graag jullie ervaring hiermee. En dan vooral van mensen die ook in juli/augustus daar zijn geweest (dus niet van degenen die in oktober of maart daar zijn geweest). We zijn gebonden aan schoolvakanties.

We zijn gewend aan strandvakanties met temperaturen van 30-35 graden.

Gr.

G.V.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00
Beste antwoord
Gekozen door GijsNuenen

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

door gosewijn » 15 aug 2023 17:51

Stel uw vraag op FB en u krijgt alle antwoorden .
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik naar de nieuwsberichten mbt weer-ontwikkelingen in vakantielanden van de afgelopen weken kijk, zou ik weinig waarde hechten aan ervaringen uit het verleden...

IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door IvoPep »

Info vind je op weer online bv. Nu tussen 35 en 39 graden en briesje is windkracht 6.lijkt me meer een forse bries.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
13 aug 2023 15:53
Als ik naar de nieuwsberichten mbt weer-ontwikkelingen in vakantielanden van de afgelopen weken kijk, zou ik weinig waarde hechten aan ervaringen uit het verleden...
Eens! Hier valt nu geen zinnig woord over te zeggen.
Misschien wel een flinke brand-tsunami -aardverschuiving-oorlog :o .
Maar zorg in ieder geval voor een goed dekkende reisverzekering.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door jonis »

Juni/juli is wel de tijd van de haaiaanvallen. Om de temperatuur zou ik me daar niet druk maken.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De weersverwachting voor komende week: Volle zon, elke dag omstreeks 38 graden en een föhn van windkracht 6.

Mij niet gezien. Zeer grote kans op verbranding van de huid en uitdroging van het menselijk lichaam als je met die omstandigheden op het strand gaat liggen.

Bij dergelijke temperaturen kan het lichaam zijn eigen temperatuur ook niet meer goed regelen door middel van transpiratie.

Jantine_
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 sep 2022 20:37
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Jantine_ »

Ik ben er geweest in 2017 toen ik in Egypte woonde voor mijn studie. Een dikke week aan een zijtak van de rode zee en ook hurghada. Het was juli en erg heet. Desondanks heb ik het naar mijn zin gehad, maar ook omdat ik al maanden in het binnenland woonde en al gewend was aan de hoge temperaturen. Als je niet erg heet weer gewend bent, kan je beter in het najaar gaan. Kan je wel wat warmte hebben? Dan zou ik lekker gaan. Er zijn genoeg plekken met airco, en over het algemeen zijn de avonden en nachten wel wat frisser.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door rwolters »

Ivo.w schreef:
13 aug 2023 22:13
De weersverwachting voor komende week: Volle zon, elke dag omstreeks 38 graden en een föhn van windkracht 6.

Mij niet gezien. Zeer grote kans op verbranding van de huid en uitdroging van het menselijk lichaam als je met die omstandigheden op het strand gaat liggen.

Bij dergelijke temperaturen kan het lichaam zijn eigen temperatuur ook niet meer goed regelen door middel van transpiratie.
De temperatuur is nog niet het grootste probleem. Dat hebben we hier de afgelopen jaren ook gehad en door wat rustiger aan te doen houdt je dat wel vol (al vraag ik me af waarom je helemaal naar Egypte zou gaan om daar vervolgens in de schaduw te moeten gaan liggen).

De windkracht lijkt me een veel groter probleem. Een parasol kan je wel vergeten met zo'n wind. Dus dat wordt veel binnen zitten als je niet de hele dag in de zon wilt hangen.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

Bedankt voor de reacties, maar weerberichten op internet kan ik zelf ook lezen😜. Het gaat me om de gevoelstemperatuur daar in juli aan de Rode Zee. Dus een reactie van mensen die er zijn geweest in juli.

38 graden ben ik wel gewend in bv. Turkije of Sicilië dit jaar.

Gr. Gijs

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

WeerIemandanders schreef:
14 aug 2023 21:51
GijsNuenen schreef:
14 aug 2023 21:08
Bedankt voor de reacties, maar weerberichten op internet kan ik zelf ook lezen😜. Het gaat me om de gevoelstemperatuur daar in juli aan de Rode Zee. Dus een reactie van mensen die er zijn geweest in juli.

38 graden ben ik wel gewend in bv. Turkije of Sicilië dit jaar.

Gr. Gijs
Het voelt warm tot heet aan.
Waar ben je geweest in Egypte en wanneer?

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

GijsNuenen schreef:
14 aug 2023 21:59
WeerIemandanders schreef:
14 aug 2023 21:51
GijsNuenen schreef:
14 aug 2023 21:08
Bedankt voor de reacties, maar weerberichten op internet kan ik zelf ook lezen😜. Het gaat me om de gevoelstemperatuur daar in juli aan de Rode Zee. Dus een reactie van mensen die er zijn geweest in juli.

38 graden ben ik wel gewend in bv. Turkije of Sicilië dit jaar.

Gr. Gijs
Het voelt warm tot heet aan.
Waar ben je geweest in Egypte en wanneer?
Nooit maar vind 35-38 graden behoorlijk heet. Hier in Nederland, in Frankrijk, Spanje en Griekenland en Italië. Dus zal daar voor mij ook te heet zijn.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo veel zon en dan zulke temperaturen, wil je dit de jonge en kwetsbare huid van je kinderen aan doen ?
Je zal zo ie zo de hele dag uit de zon moeten blijven, want daar valt eigenlijk niet tegenop te smeren, en dan kan je nog lelijk verbranden.
De reden voor ons om niet meer naar zulk soort bizar hete zonovergoten locaties toe te gaan, waar je eigenlijk alleen maar ligt te wachten op de terugvlucht.
Tegenwoordig zijn we al jaren zeer actief in de bergen, en de Kids vinden het prachtig..... En "doe vakantie" zo veel leuker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

GijsNuenen schreef:
14 aug 2023 21:08
Bedankt voor de reacties, maar weerberichten op internet kan ik zelf ook lezen😜. Het gaat me om de gevoelstemperatuur daar in juli aan de Rode Zee.
Juli 2024 kan wel heel anders uitpakken dan afgelopen juli 2023. :wink:
En té heet is ook niet tof! Je komt tot niets , behalve in en rond het zwembad blijven hangen.
En daarvoor ga je toch niet naar Egypte ?

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn vrouw en een van de (volwassen) dochters zijn er in november 2018 geweest. Ze vonden het vooral heel erg heet (waren echt wel wat gewend) en vergeven van onbeschofte en dronken Russen.
Bloedheet, gortdroog, en eigenlijk geen zak te doen of te zien, al helemaal niet voor jonge kinderen. Jeepsafari, op mottige dromedarissen naar nep-bedoeïnen, zwemmen met treurige dolfijnen. Dat is het wel. Buikloop, uitdrogen en verbranden liggen de hele dag op de loer. U begrijpt, ik ben niet enthousiast.

Mijn advies: bergen, altijd de bergen. Als de kinderen 6 en 8 zijn kun je al eenvoudige via ferrata (klettersteig) klimmen, parapenten, canyoning, raften, kanoën, noem maar op. Forten, kastelen, grotten, watervallen, beekjes met stenen om dammen te bouwen, rivieren of stuwmeren voor watersporten, of anders wel een zwemplas (plan d'eau). En dan xijn er overal zijn leuke musea, pret- of themaparken, festiviteiten. Onvergetelijke vakanties!

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

BL2 schreef:
14 aug 2023 23:35
Zo veel zon en dan zulke temperaturen, wil je dit de jonge en kwetsbare huid van je kinderen aan doen ?
Je zal zo ie zo de hele dag uit de zon moeten blijven, want daar valt eigenlijk niet tegenop te smeren, en dan kan je nog lelijk verbranden.
De reden voor ons om niet meer naar zulk soort bizar hete zonovergoten locaties toe te gaan, waar je eigenlijk alleen maar ligt te wachten op de terugvlucht.
Tegenwoordig zijn we al jaren zeer actief in de bergen, en de Kids vinden het prachtig..... En "doe vakantie" zo veel leuker.
Bedankt voor de reactie. Wanneer zijn jullie in Egypte geweest en waar?

Zoals ik al zei gaan we al jaren naar zonnige plaatsen, dus dat zijn we wel gewend. En er valt tuurlijk wel tegenop te smeren. Mensen die in Egypte wonen hebben ook kleine kinderen...

Reacties van mensen die er nooit zijn geweest heb ik niks aan.
Laatst gewijzigd door GijsNuenen op 15 aug 2023 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

moederslink schreef:
14 aug 2023 23:41
GijsNuenen schreef:
14 aug 2023 21:08
Bedankt voor de reacties, maar weerberichten op internet kan ik zelf ook lezen😜. Het gaat me om de gevoelstemperatuur daar in juli aan de Rode Zee.
Juli 2024 kan wel heel anders uitpakken dan afgelopen juli 2023. :wink:
En té heet is ook niet tof! Je komt tot niets , behalve in en rond het zwembad blijven hangen.
En daarvoor ga je toch niet naar Egypte ?
Wanneer zijn jullie in Egypte geweest en waar?

Juist wel. Aquapark, snorkelen, zee. Daar vragen mijn kinderen om. Ze willen echt geen Piramides en kerken bezoeken als ze 9 en 7 zijn...Daarnaast zitten ze op snorkel les, dus kunnen ze zich daar uitleven.
Laatst gewijzigd door GijsNuenen op 15 aug 2023 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

Erthanax schreef:
15 aug 2023 00:19
Mijn vrouw en een van de (volwassen) dochters zijn er in november 2018 geweest. Ze vonden het vooral heel erg heet (waren echt wel wat gewend) en vergeven van onbeschofte en dronken Russen.
Bloedheet, gortdroog, en eigenlijk geen zak te doen of te zien, al helemaal niet voor jonge kinderen. Jeepsafari, op mottige dromedarissen naar nep-bedoeïnen, zwemmen met treurige dolfijnen. Dat is het wel. Buikloop, uitdrogen en verbranden liggen de hele dag op de loer. U begrijpt, ik ben niet enthousiast.

Mijn advies: bergen, altijd de bergen. Als de kinderen 6 en 8 zijn kun je al eenvoudige via ferrata (klettersteig) klimmen, parapenten, canyoning, raften, kanoën, noem maar op. Forten, kastelen, grotten, watervallen, beekjes met stenen om dammen te bouwen, rivieren of stuwmeren voor watersporten, of anders wel een zwemplas (plan d'eau). En dan xijn er overal zijn leuke musea, pret- of themaparken, festiviteiten. Onvergetelijke vakanties!
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Erthanax »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 06:58
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......
Wat uw vraag was is duidelijk, wat ik geschreven heb ook.

De wind daar is geen frisse bries, zoals u lijkt te denken maar een warme of soms hete wind, alsof er een enorme haardroger aan staat. Die is niet verfrissend maar doet het lichaam vooral snel en sterk uitdrogen. Er valt bijna niet tegenop te drinken.

De UV-straling is een stuk sterker dan op onze breedten en ook in het water kun je verbranden. Kinderen willen meestal niet onder een dikke laag zonnebrandcrème zitten. Er valt bijna niet tegenop te smeren.

Wat u ook besluit, ik wens u en uw gezin een fijne vakantie.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door BL2 »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 06:58
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......
Iedereen beleeft de "natuurverschijnselen" in vakantielanden anders. Zelfs als je met je eigen gezin gaat lopen de meningen vaak sterk uiteen. Het heeft mijn inziens weinig zin om anderen te vragen hoe ze de 43 graden in de schaduw nu precies vonden, precies in juli, aan de Rode Zee.
Wil je graag naar een zonnig land, kies dan bv Griekenland, Portugal Frankrijk of desnoods Turkije. Daar is het klimaat veel prettiger dan in de heteluchtoven Egypte.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 06:58
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......
U blijft dit maar steeds vragen :roll: .
Dat heeft toch geen zin?
Volgend juli kan totaal anders uitpakken dan dít jaar juli .

Plaats reactie