Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 06:58
Erthanax schreef:
15 aug 2023 00:19
Mijn vrouw en een van de (volwassen) dochters zijn er in november 2018 geweest. Ze vonden het vooral heel erg heet (waren echt wel wat gewend) en vergeven van onbeschofte en dronken Russen.
Bloedheet, gortdroog, en eigenlijk geen zak te doen of te zien, al helemaal niet voor jonge kinderen. Jeepsafari, op mottige dromedarissen naar nep-bedoeïnen, zwemmen met treurige dolfijnen. Dat is het wel. Buikloop, uitdrogen en verbranden liggen de hele dag op de loer. U begrijpt, ik ben niet enthousiast.

Mijn advies: bergen, altijd de bergen. Als de kinderen 6 en 8 zijn kun je al eenvoudige via ferrata (klettersteig) klimmen, parapenten, canyoning, raften, kanoën, noem maar op. Forten, kastelen, grotten, watervallen, beekjes met stenen om dammen te bouwen, rivieren of stuwmeren voor watersporten, of anders wel een zwemplas (plan d'eau). En dan xijn er overal zijn leuke musea, pret- of themaparken, festiviteiten. Onvergetelijke vakanties!
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......
Eigenlijk denk ik dat je de beslissing al genomen hebt, en dat je vooral advies hoopt te krijgen dat het een goed idee is met twee kleine kinderen naar Egypte te gaan. Leuk trouwens dat je weerberichten kan lezen, heb je die van juli 2024 ook al ergens gezien? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Kan ik van de week nog een vakantie op de Noordpool boeken, als het me hier te heet wordt.
Juist wel. Aquapark, snorkelen, zee. Daar vragen mijn kinderen om.
Dat vind je toch niet alleen in Egypte?

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toen ik klein was gingen we naar Egmond aan zee. Toen mijn kinderen klein waren, gingen we naar Zoutelande. Strand, zee, strekdammen (mossels, krabbetjes!), zeeschepen (hekgolven!): als ouders hadden we geen kind aan de kinderen. De zeldzame keren dat het weer echt te slecht was voor het strand, was er meer dan genoeg te doen op en rond Walcheren. Extra voordeel: In de twee uur dat je op Schiphol zit te wachten op je charter naar Egypte ben je al op je vakantieadres.

Toen de jongste oud genoeg was gingen we naar de bergen. Ik krijg nu foto's van diezelfde jongste dochter met man en kinderen (2½ en 4½) uit de Franse Alpen. Die mannetjes vinden het fantastisch.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

moederslink schreef:
15 aug 2023 09:30
GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 06:58
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......
U blijft dit maar steeds vragen :roll: .
Dat heeft toch geen zin?
Volgend juli kan totaal anders uitpakken dan dít jaar juli .
Gezien de laatste 10 jaar verwacht ik niet dat het volgend jaar 10 graden zal schelen...En het is toch geen rare vraag om te peilen hoe mensen het dit jaar in juli hebben ervaren? Dan kan ik dat meenemen in onze overweging.

Maar dan is wel van belang dat mensen uit eigen ervaring spreken en niet naar het weerbericht kijken en zeggen dat het warm is of aangeven dat ze zelf een doe-vakantie leuker vinden.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

witte angora schreef:
15 aug 2023 09:38
GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 06:58
Erthanax schreef:
15 aug 2023 00:19
Mijn vrouw en een van de (volwassen) dochters zijn er in november 2018 geweest. Ze vonden het vooral heel erg heet (waren echt wel wat gewend) en vergeven van onbeschofte en dronken Russen.
Bloedheet, gortdroog, en eigenlijk geen zak te doen of te zien, al helemaal niet voor jonge kinderen. Jeepsafari, op mottige dromedarissen naar nep-bedoeïnen, zwemmen met treurige dolfijnen. Dat is het wel. Buikloop, uitdrogen en verbranden liggen de hele dag op de loer. U begrijpt, ik ben niet enthousiast.

Mijn advies: bergen, altijd de bergen. Als de kinderen 6 en 8 zijn kun je al eenvoudige via ferrata (klettersteig) klimmen, parapenten, canyoning, raften, kanoën, noem maar op. Forten, kastelen, grotten, watervallen, beekjes met stenen om dammen te bouwen, rivieren of stuwmeren voor watersporten, of anders wel een zwemplas (plan d'eau). En dan xijn er overal zijn leuke musea, pret- of themaparken, festiviteiten. Onvergetelijke vakanties!
Ben je er zelf ooit in juli geweest en was het aan de Rode Zee te doen met het briesje? Dat was mijn vraag namelijk......
Eigenlijk denk ik dat je de beslissing al genomen hebt, en dat je vooral advies hoopt te krijgen dat het een goed idee is met twee kleine kinderen naar Egypte te gaan. Leuk trouwens dat je weerberichten kan lezen, heb je die van juli 2024 ook al ergens gezien? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Kan ik van de week nog een vakantie op de Noordpool boeken, als het me hier te heet wordt.
Juist wel. Aquapark, snorkelen, zee. Daar vragen mijn kinderen om.
Dat vind je toch niet alleen in Egypte?
Nee weerberichten uit 2024 heb ik niet gezien. Maar ook (nagenoeg) geen reacties van mensen die er afgelopen juli zijn geweest. Het weer is de laatste 10 jaar al redelijk constant. Dus ik ga ervanuit dat dit volgend jaar ook zo zal zijn. Helaas voor ons als het dan net een uitzonderingsjaar is...

En inderdaad vind je die dingen niet alleen in Egypte, maar in combinatie met mooie hotels met Aquapark en, goede prijzen, uitmuntende recensies en een van de mooiste snorkelgebieden van de wereld is wel alleen daar te vinden...

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 11:21
Gezien de laatste 10 jaar verwacht ik niet dat het volgend jaar 10 graden zal schelen...En het is toch geen rare vraag om te peilen hoe mensen het dit jaar in juli hebben ervaren?
Of het een rare vraag is weet ik niet. Het enige wat ik weet is dat ik die vraag nooit eerder heb gehoord. Maar eigenlijk denk ik dat er al genoeg ervaring is gedeeld waaruit je op kan maken hoe het aanvoelt. Dat je dat kennelijk niet wil lezen is jouw keuze. Dat mag.

Ik hoop dat jullie, en met name de kinderen, veel plezier hebben daar.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Erthanax »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 11:21
Maar dan is wel van belang dat mensen uit eigen ervaring spreken en niet naar het weerbericht kijken en zeggen dat het warm is of aangeven dat ze zelf een doe-vakantie leuker vinden.
Zoals ik al schreef, mijn vrouw en dochter vonden het in november al erg heet en ze zijn echt wel wat gewend. Jantine schreef uit eigen ervaring dat het in de zomer nog wel te doen is als je het gewend bent en er gelukkig overal airco is. (Lekker binnen zitten met de kinderen.)
's Avonds en 's nacht koelt het wel af, maar daar hebben kinderen van 6 en 8 niet zo veel aan. (Aan airconditioned bars en clubs ook al niet.)

Zeer warm, felle zon, sterkte UV-straling, een sterk uitdrogende wind (6 beaufort, een stijve bries); als dat de omstandigheden zijn waarbij uw kinderen door het aquapark willen rennen en spelen (wit van de zonnebrand), dan kunt u gewoon gaan.

Aan de ervaringen van anderen heeft u niet zo veel. Voor mijn vrouw was het zelden te warm of te zonnig, daarom ging zij ook met een van de dochters (en niet met mij) naar Hurghada, in november; toch had zij nadien geen enkele behoefte nog eens te gaan.

Nogmaals, ik wens u veel plezier, waar u ook naartoe gaat.

Jantine_
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 sep 2022 20:37
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door Jantine_ »

GijsNuenen schreef:
14 aug 2023 21:08
Bedankt voor de reacties, maar weerberichten op internet kan ik zelf ook lezen😜. Het gaat me om de gevoelstemperatuur daar in juli aan de Rode Zee. Dus een reactie van mensen die er zijn geweest in juli.

38 graden ben ik wel gewend in bv. Turkije of Sicilië dit jaar.

Gr. Gijs
De gevoelstemperatuur is hoe dan ook lager dan die in Nederland bij dezelfde temperatuur. Zeker als je een beetje in de buurt van de woestijn zit. Daar zijn de nachten ook frisser

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door BL2 »

On onze uitgebreide kenniskring kennen we maar één stel dat ooit in Egypte is geweest.
Heb het nagevraagd, ondanks dat het al even geleden was geven ze aan, eens maar nooit meer.
Het klimaat is er gewoon onprettig, ze zijn het "reservaat" niet uit geweest omdat er niets was.
De prijs was wel redelijk, maar geven toch graag wat meer uit voor wat anders......

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door geengast »

In juli 2022 zijn 2 toeristen bij het zwemmen omgekomen door een aanval van een haai bij een hotel in de stad Hurghada. In juni 2023 kwam ook bij Hurghada, een toerist om het leven door een aanval van een haai.

En natuurlijk: overal, maar dan ook werkelijk overal politie en militairen met uzi's en controleposten onderweg.
Reisadvies is momenteel geel, maar met kinderen zou ik zelf een groen land kiezen.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

geengast schreef:
15 aug 2023 16:30
In juli 2022 zijn 2 toeristen bij het zwemmen omgekomen door een aanval van een haai bij een hotel in de stad Hurghada. In juni 2023 kwam ook bij Hurghada, een toerist om het leven door een aanval van een haai.

En natuurlijk: overal, maar dan ook werkelijk overal politie en militairen met uzi's en controleposten onderweg.
Reisadvies is momenteel geel, maar met kinderen zou ik zelf een groen land kiezen.
In ieder vakantieland komen jaarlijks toeristen om...en een haai aanval hoor je gelukkig niet dagelijks.

Fijn dat jij liever een groen land kiest, maar dat is geen antwoord op mijn vraag...wij gaan vaker naar een geel land en nooit problemen gehad. Dus snap je reactie niet.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

Moneyman schreef:
15 aug 2023 17:32
GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 17:24
Dus snap je reactie niet.
Misschien dan eens begrijpend lezen proberen? De boodschap is toch duidelijk? Aan jou om te beslissen wat je ermee doet.
Ik snap de boodschap inderdaad niet. Is het nu te warm in juli daar op basis van jullie eigen ervaring? Dat is namelijk de vraag die ik stelde.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nogmaals : niemand kan voorspellen hoe het daar vlg jaar juli is.
Dus de vraag lijkt mij zinloos.
Ga gewoon lekker naar Hurghada en vertel ons daarná maar uw ervaring.
Fijne vakantie gewenst !

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door riddert »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 17:24
geengast schreef:
15 aug 2023 16:30
In juli 2022 zijn 2 toeristen bij het zwemmen omgekomen door een aanval van een haai bij een hotel in de stad Hurghada. In juni 2023 kwam ook bij Hurghada, een toerist om het leven door een aanval van een haai.

En natuurlijk: overal, maar dan ook werkelijk overal politie en militairen met uzi's en controleposten onderweg.
Reisadvies is momenteel geel, maar met kinderen zou ik zelf een groen land kiezen.
In ieder vakantieland komen jaarlijks toeristen om...en een haai aanval hoor je gelukkig niet dagelijks.

Fijn dat jij liever een groen land kiest, maar dat is geen antwoord op mijn vraag...wij gaan vaker naar een geel land en nooit problemen gehad. Dus snap je reactie niet.
Boekt u nu maar gewoon, u heeft voor uzelf allang de beslissing genomen. De beslissing om een bepaalde aankoop te doen word vaak in de eerste seconden gemaakt. Uw brein zoekt vervolgens enkel nog bevestiging van de keuze, en zoekt naar redenen om Egypte te verkiezen boven tal van andere vergelijkbare bestemmingen. Ieder nadeel aan Egypte word door uw brein afgedaan met 'dat kan overal gebeuren' of 'nooit last van gehad' of 'we houden van hitte'.

Boekt u gewoon, fijne vakantie gewenst.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Stel uw vraag op FB en u krijgt alle antwoorden .

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

Bedankt voor alle reacties.
Case closed 🙂

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Als het weer de laatste 10 jaar constant is zal het volgend jaar ook wel zo zijn. Dan is je vraag beantwoord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

Bovendien : stel nu dat iemand reageert met: " voor ons véél te heet " dan zegt dat toch niets over hoe u het gaat ervaren? Of gaat u dan niet boeken?
Misschien was het voor hen qua gevoelstemperatuur té heet en is dat voor u en uw gezin geen probleem.
Laat u daar uw boeking van afhangen dan?
Iedereen ervaart hitte op zijn/ haar eigen manier.
De één legt het bij 30• af, een ander geniet juist van 40• 8)

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door BL2 »

GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 17:55
Bedankt voor alle reacties.
Case closed 🙂
Maar zo makkelijk kom je hier niet weg, wat ga je nu doen ?
Daar zijn we natuurlijk erg nieuwsgierig naar, na alle in dit topic gestoken energie.

GijsNuenen
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:11

Re: Vakantie Egypte Rode Zee in juli?

Ongelezen bericht door GijsNuenen »

BL2 schreef:
15 aug 2023 18:48
GijsNuenen schreef:
15 aug 2023 17:55
Bedankt voor alle reacties.
Case closed 🙂
Maar zo makkelijk kom je hier niet weg, wat ga je nu doen ?
Daar zijn we natuurlijk erg nieuwsgierig naar, na alle in dit topic gestoken energie.
Dat weten we nog niet, maar we nemen alle inbreng mee in de keuze 🙂. Ook de prijzen voor zomer 2024 nog afwachten.

Plaats reactie