LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Gerard66
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2011 15:26

Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Gerard66 »

Beste mensen,

Wij wilden graag naar pretpark Walibi Holland. Ik ging eens kijken op internet of er ergens korting aangeboden werd.
Ik kwam terecht op Vakantieveiling.nl, en daar kun je dus bieden op twee kaartjes voor Walibi.
Ik was al dik een uur aan het bieden, maar het lukte mij niet om de veiling te winnen.
Ik ging dus naar het totaal overzicht van pretparken, en zag daar meerdere aanbiedingen staan, maar ik had daar verder geen interesse bij omdat we graag naar Walibi wilden.

Op het moment dat ik ¨bied mee¨ aanklikte voor Walibi, kwam ik zonder het te weten op de veiling van Slagharen terecht. Ik zag dit niet en heb een bod gedaan voor 36 euro.
Tot mijn blijdschap zag ik dat ik de veiling gewonnen had. Maar de blijdschap was maar voor korte duur. Ik had namelijk geboden op Slagharen. Te bedenken dat Slagharen er voor maximaal 20/22 euro uit gaat.

Ik heb alles nog eens nagekeken, en kwam tot de ontdekking dat ze voor een veiling een aantal minuten gebruiken. Nadat een veiling sluit(dus de seconden op zijn), verspringt de gehele pagina.
Op dit moment moet ik gedrukt hebben, omdat Slagharen onder/boven Walibi zit.

Ik heb gebeld naar Vakantieveilingen, maar ze draaien het niet terug!
Ik heb ze verschillende e-mails gestuurd, maar ze zeggen dat mijn bod bindend is! Ik moet dus betalen voor iets waar ik niet naar toe wil. En al helemaal niet voor een prijs die ik daar normaal ook aan de deur betaal.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de site Vakantieveilingen een paar dagen in de gaten gehouden, en kwam tot de conclusie dat het naar mijn mening niet eerlijk verloopt! Bieden wordt door computers of medewerkers omhoog geplaatst zodat een aanbieding nooit onder een bepaald bedrag uitkomt!

Zeer veel kom ik leden tegen met een onderschrift,.......dit is oplichterij, trap er niet in!
Of,......ze neppen de boel! En wat al van dit soort teksten.

Ik ben dus niet de enige die zich benadeeld voelt?

Graag jullie mening of Vakantieveilingen nou wel of niet eerlijk veilt?
En of ik gelijk heb met mijn bieding, die anders uitliep dan ik verwacht had?

Alvast bedankt voor jullie mening.

Gerard66

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het is natuurlijk altijd dat de verantwoordelijkheid voor opletten bij de gebruiker ( jij in dit geval ) zelf ligt. Het feit dat je "per ongeluk" op slagharen hebt geboden is jouw eigen fout, even hard gezegd.

Oplichting ben ik het niet mee eens. Het vermoeden dat er mensen van het park zelf meebieden om de prijs hoog te houden wel, maar alsnog heb ik 1 keer voor 47 euro ( dat is incl. de 4 euro adm. kosten voor v.v. ) en 1 keer voor 46 euro kaartjes voor walibi gehad.
Desalniettemin goedkoper dan dat je ze online op de site van walibi zelf kunt bestellen, dus al met al tevreden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door ciske »

vakantieveiling was laatst op tv, ze bieden inderdaad mee, maar dat had je kunnen weten.

Gerard66
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2011 15:26

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Gerard66 »

Dank voor jullie antwoorden.

Maar ik ben ongewild in een bieding gekomen omdat de pagina werd ververst.
Ik was immers al dik een uur op Walibi aan het bieden. Dus als ik naar Slagharen wilde had ik nooit boven de 22 euro geboden waar die kaartjes voor weggaan.

Uiteraard is het altijd opletten geblazen. Maar in de laatste seconden bieden, maakt soms blind.
En daar wordt misbruik van gemaakt naar mijn mening.

Al met al zal ik Vakantieveiling met alle mogelijke middelen laten aanpakken.
Je kan nooit een kaartje voor 1 euro krijgen. Maar dit staat daar buiten.

Gewoon weer een punt van legaal oplichten!!!!!

Gerard66

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Nee, ik heb tot op heden nog nooit problemen gehad.
Maar ja, ik weet de F5 knop te zitten en verpruts ook niks door onoplettendheid! :mrgreen:

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Nee, je bent/word niet opgelicht. Bied en geniet is ook zo'n site. Lekker "goedkoop" een hotelletje of vakantietje regelen. Niets is minder waar. Lees altijd heel goed wat je voor je geboden geld krijgt. Een hotel voor een tientje is spotgoedkoop......maar ze verplichten je wel om daar je ontbijt en je diner te nemen. Per persoon kan dat aardig oplopen en als je lekker met vakantie bent dan geef je meer uit. Drankje meer of minder bij het eten maakt niet uit. En je bent er toch om te slapen dus waarom ook niet eten.
Dat is van te voren al ingecalculeerd door de bonaanbieders. Het hotel staat er al en de kamermeisjes zijn er ook. De keuken is elke dag gevuld met koks en ander personeel en die moeten toch betaald worden. Er moet dus omzet gedraaid worden.
Laten we eens wat biedingen wat langer bekijken bij Bied en Geniet. Een 5-daagse reis naar Duitsland. Mensen met gewone namen bieden: Bernardus, Yusuf, Janet, Nieke, Wanda, Hendrikus, Hendrika. Doodgewone allerdaagse nederlandse namen. De veiling begint en er is een startbod. Zo rond 2,5 min voor sluiting begint het ineens te knipperen. Binnen 5 seconden zijn er 7 biedingen geweest en ze volgen elkaar razendsnel op. Tot 1 min tot 50 seconden voor sluiting stopt het bieden. Het bedrag is dan al opgelopen tot 211 euro en dat blijft het.
Als je ballonvaren bekijkt dan hangen Jenneke, Mirjam en Sjoerd elke dag in een ballon. En mocht je op vakantie gaan naar een camping? Roep maar eens Sjoerd of Catharina. Die moeten in dezelfde week 8x naar dezelfde camping. Of misschien heb jij wel dat ene eurootje meer geboden.
Nee, opgelicht word je niet. Er staat in de FAQ dat aanbieders zelf niet mee mogen bieden om de prijs op te drijven. Dat doen ze ook niet. Dat doet misschien wel de robot achter de website. Daar staat niets over in in de FAQ.
Oh ja, Ferrari rijden. Jenneke stapt zo vanuit de ballon in de Ferrari. Jenneke heeft namelijk tijd en geld.
Nee, nogmaals: je word niet opgelicht. De meeste mensen vinden het al ok als er 5 euro per ticket bespraard is voor een pretpark. Maar die kun je zo weer inleveren als je een bakje patat met een kroketje gaat halen aldaar.
Tsja, en dan de beschikbaarheid van de accommodaties... daar kan ook genoeg over gezegd worden. Standaard zijn er een paar kamers beschikbaar voor voucherkopers. Is er geen standaard kamer? Geen nood. Even een belletje en ze zetten kamers online ter beschikking. Moet je wel 20 euro bij betalen want het is een upgrade naar een andere kamer.
Blijven bieden mensen. Het is een spelletje. Blijven bieden met z'n allen.

NB: Ook ik heb bonnen gehad en er was eens hotel die had zelf overboekingen per ongeluk toegestaan waardoor er geen standaardkamers beschikbaar meer waren. Wij mochten in een suite overnachten en zij verontschuldigden zich zelfs nog voor dit voorval. Heel luxe geslapen en ontbeten voor 22 euro. Het kan dus wel hoor!

Feitelijkheden
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2011 20:04

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Feitelijkheden »

Er gaan soms wel zaken uit tegen een euro ('s-middags tussen 15.00 en 17.00 uur zijn de biedingen minder en dus lager), maar inderdaad vaak op het eind met sprongen omhoog, wat eigenlijk ook wel logisch is met een aan tijd gebonden veiling. En opletten blijft natuurlijk nodig, hoewel je tijdens je bieding, bij een volledig geopend computerscherm, gewoon op de achtergrond je onderwerp ziet staan.
Wel jammer dat er soms met de maximum bieding van 50 euro tegelijk omhoog wordt gegaan, want dat verpest inderdaad de prijs.
Zoek eerst eens bij de officiele sites die iets aanbieden, want eigenlijk zou je hiervan max. 50% moeten betalen, dan is er nog winst voor die partij.
Nooit je laten verleiden tot meer bieden dan je in gedachten had!

Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Snarfjes »

Trap er niet in. Maar dat was al duidelijk. Wil je goedkoop een weekendje weg, dan stikt het van de sites, waar je de prijs betaald die er staat. Ff opletten met eventuele boekingskosten, maar voordat je op betalen drukt heb je die altijd gezien. Een paar betrouwbare die we al vaak gebruikt hebben:

Www.booking.com
Www.hotelscombined.com (kijkt op heel veel websites)
Www.weekendjeweg.nl
Www.agoda.com
Www.asiarooms.com

Veel vakantieplezier!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Feitelijkheden schreef:Er gaan soms wel zaken uit tegen een euro ('s-middags tussen 15.00 en 17.00 uur zijn de biedingen minder en dus lager), maar inderdaad vaak op het eind met sprongen omhoog, wat eigenlijk ook wel logisch is met een aan tijd gebonden veiling. En opletten blijft natuurlijk nodig, hoewel je tijdens je bieding, bij een volledig geopend computerscherm, gewoon op de achtergrond je onderwerp ziet staan.
Wel jammer dat er soms met de maximum bieding van 50 euro tegelijk omhoog wordt gegaan, want dat verpest inderdaad de prijs.
Zoek eerst eens bij de officiele sites die iets aanbieden, want eigenlijk zou je hiervan max. 50% moeten betalen, dan is er nog winst voor die partij.
Nooit je laten verleiden tot meer bieden dan je in gedachten had!

Heb er een tijd regelmatig gekeken dus op allerlei tijdstippen, heb er nog nooit
echt iets heel goedkoops uit zien gaan dus werkelijk voor een paar eurootjes.
Tegen het einde van de veiling komt er plots een veel hoger bedrag te staan als mensen geboden hebben en ik blijf zeggen dit doet vakantieveiling helemaal zelf.

breda11
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 14:41

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door breda11 »

Beste Forumleden,

Met HotelKamerVeiling.nl heb ik een paar goede ervaringen. Gekregen waarvoor ik heb betaald, zoals het hoort!! Maar er zijn hotels die kamers aanbieden al dan niet met medeweten van hotelkamerveiling, welke zij niet beschikbaar hebben of stellen. Tulp-Inn en het hotel Huis ten Wolde, Giethoorn. Heb ik nog nooit kunnen boeken dat is vol of alleen met upgrade. Wellicht denken de aanbieder dat "klanten "die upgrade wel betalen. Van HKV.nl heb ik wel een mail gehad dat men op de hoogte is en dat men ermee bezig is maar dat duurt al langer dan een half jaar. Het zou HKV.nl sieren dat men de gemaakte kosten terugstort. Echter in mails schrijft men "wij betreuren het...." Ja dat kan maar men betreurt niet het geld wat ze ontvangen van de bieder. m.i. Kan dit werken maar dan alleen als er geen termijn staat van bv boeken niet langer dan 5 dagen vooruit. Ik heb 6 bonnen niet kunnen verzilveren door de misleiding/oplichting van HKV.nl. Mijn voorstel laat HKV.nl links liggen, laat de mensen achter de schermen zich niet verrijken aan ons.

marinoanja
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 17:56

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door marinoanja »

Wat ik hier niet snap is dat jullie alleen maar de negatieve dingen zien van zo een site.Je bent er uiteindelijk zelf bij als je je aanmeld op zo een site en mee gaat bieden.

Wij hebben nu al een 11 tal veilingen gewonnen.uiteenlopend van een vakantie,pretpark avondjes uit etc.We hebben nog nooit een probleem ondervonden met biedingen etc.alle boekingen liepen correct en we hebben nog nooit krijgen te horen dat het niet doorging etc wegens overboeking.1 goed voorbeeld is daarvan het piratenfestijn in arnhem a.s. zaterdag.Veiling gewonnen en meteen een mailtje met informatie etc.3 weken geleden de vouchers van de aanbieder netjes in de mailbox ontvangen........kortom het is niet allemaal nep of oplichting zoals hier veelvuldig word geroepen.....

steven9696
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2012 15:10

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door steven9696 »

ik had een account op vakantieveiling.nl. deze heb ik verwijderd nadat mijn broertje op mijn account is gaan inloggen en is gaan bieden. hij heeft geboden voor een reis naar turkije all-in. deze reis is in de periode van 19 t/m 26 mei ik heb dan examens en geen tijd voor vakantie. ook heb ik het geld er niet voor om het bedrag te betalen wat hij bood. sindsdien ben ik overal na toe geweest om het te kunnen annuleren. wat blijkt dit is niet makkelijk ik heb vakantieveiling gebeld. die zei nee we kunnen het niet annuleren de enige mogelijkheid is een aangifte doen. dus ik ben bij de politie geweest om te kijken wat hun voor mij kunnen betekenen. de politie heeft naar vakantieveiling gebeld en nu onkennen ze dat het zo mogelijk is. ze hebben de politie verteld dat ik nu contact op moet nemen met de aanbieder van de vakantie. dat hun het alleen kunnen annuleren. ik bedoel ik snap het niet een minderjarige heeft geboden dan moet dat toch gewoon geannuleerd kunnen worden?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Steven, dus iedereen die een bod heeft gedaan ( zelf ) en daarna spijt krijgt, zou er dan onder dat excuus onderuit kunnen komen?
Dan snap je volgens mij niet helemaal hoe het werkt!

OV-Chipfaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2012 18:36

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door OV-Chipfaal »

Ja, je word er opgelicht.

Iemand uit de familie heeft het ook gehad.

Oplossing was redelijk simpel: Ze betaalden gewoon niet. De laatste mail die ze kregen is dat ze anders een incasso bureau inschakelen, maar die kan moeilijk naar een adres gaan die niet bestaat.

Ja, het hoort natuurlijk niet, maar kan het me best voorstellen dat je op zulke sites graag je adres anoniem houd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

OV-Chipfaal schreef:Oplossing was redelijk simpel: Ze betaalden gewoon niet. De laatste mail die ze kregen is dat ze anders een incasso bureau inschakelen, maar die kan moeilijk naar een adres gaan die niet bestaat.

Ja, het hoort natuurlijk niet, maar kan het me best voorstellen dat je op zulke sites graag je adres anoniem houd.
Ligt er maar net aan wat ze inschakelen. Een deurwaarder zou zomaar eens gegevens uit de GBA kunnen opvragen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

OV-Chipfaal schreef:Ja, je word er opgelicht.

Iemand uit de familie heeft het ook gehad.

Oplossing was redelijk simpel: Ze betaalden gewoon niet. De laatste mail die ze kregen is dat ze anders een incasso bureau inschakelen, maar die kan moeilijk naar een adres gaan die niet bestaat.

Ja, het hoort natuurlijk niet, maar kan het me best voorstellen dat je op zulke sites graag je adres anoniem houd.
En waarom werd jou familie dan opgelicht ?

OV-Chipfaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2012 18:36

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door OV-Chipfaal »

Bieden op Plopsa en vervolgens The Amsterdam Dungeon aangesmeerd krijgen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

OV-Chipfaal schreef:Bieden op Plopsa en vervolgens The Amsterdam Dungeon aangesmeerd krijgen.
Bieden op Plopsa, ik ga er dus vanuit dat ze die veiling 'gewonnen' hebben en wat gebeurde er toen dat ze het andere weigerden omdat ze dus naar Plopsa wilde ?

OV-Chipfaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2012 18:36

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door OV-Chipfaal »

Gemaild en gebeld, maar ze hielden vol dat ze amsterdam hadden gewonnen.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Vakantieveiling.nl wel of niet opgelicht?

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Misschien snap ik het niet, maar je hebt toch niets "gewonnen"? Je hebt er toch voor betaald?
:lol:

Gesloten