LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
steffen123
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:10

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door steffen123 »

Een bedrag van rond de 25 Euro is heel normaal voor het visum, je kunt het ook direct via Turkije regelen dan is het iets goedkoper maar in het Engels en alleen betalen met creditcard. Ik vond dat toch onduidelijk en wilde niet betalen met creditcard want dat kost ook geld. Hebben het via https://www.visumaanvragen.org aangevraagd en hadden het binnen 15 minuten in de mail.

Kostte 25 Euro per persoon, totaal 100 Euro.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

steffen123 schreef:Een bedrag van rond de 25 Euro is heel normaal voor het visum, je kunt het ook direct via Turkije regelen dan is het iets goedkoper maar in het Engels en alleen betalen met creditcard. Ik vond dat toch onduidelijk en wilde niet betalen met creditcard want dat kost ook geld. Hebben het via https://www.visumaanvragen.org aangevraagd en hadden het binnen 15 minuten in de mail.

Kostte 25 Euro per persoon, totaal 100 Euro.
oud nieuws , kosten zijn pp $ 20,--

Republic of Turkey Electronic Visa Application System <[email protected]>

paugie=w
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2014 21:20

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door paugie=w »

maar Visumcentrale is dus binnenkort niet meer nodig want als de turken zonder visum naar NL mogen , dan mogen wij toch zeker ook wel zonder visum naar Turkije ??!! :?:

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door geengast »

Met of zonder visum.....wie durft er nog naar Turkije?????

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="geengast"]Met of zonder visum.....wie durft er nog naar Turkije?????[/quote]


waarom niet ?????????? lekker thuis in bed blijven liggen ????

Ray_Theking
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2016 19:58

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Ray_Theking »

Ik heb gisteren via een link van de Kras bij VisumCentrale terecht gekomen.
Vandaag kreeg ik de documenten via de mail toegestuurd, en de zeer onaangename rekening!
Of ik voor iedere persoon i.p.v. €19,00 voor een visum ook nog even €21,18 handelingskosten extra wilde betalen!!!!
Totaal voor 5 personen dus totaal : €200,90 !!!!!!!!!!!!!!

Daar kom je pas achter als alle handelingen al zijn verricht.
Dit vind ik het meest kwalijk!
Als je een visum aanvraagt, en met IDeal zou willen betalen, voordat je opdracht geeft aan VisumCentrale, dan wordt het totaal bedrag in ieder geval getoond.
In dat geval schikt je je dood, en ga je nooit over tot het geven van die opdracht!!!!!!

Als je dan belt met VisumCentrale, waar je dan ook meteen €1,- per gesprek voor moet betalen, wordt er nog doodleuk gezegd, dat je nog voordelig uit bent, omdat je via KRAS bij hun terecht bent gekomen. Want normaal rekenen ze €27,- handelingskosten per visum.
Nu weet ik dat KRAS en de ANWB mee doen aan deze oplichting. Zij krijgen natuurlijk het verschil uitgekeerd per aangedragen persoon!

Ik heb een mail gestuurd naar VisumCentrale, maar daar zal wel niets uit komen.
Ik hoop dat RADAR hier mensen op wil attenderen, zodat vele toekomstige toeristen hier niet meer in zullen trappen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 apr 2016 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onwettelijk taalgebruik

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

Ray_Theking schreef:Ik heb gisteren via een link van de Kras bij VisumCentrale terecht gekomen.
Vandaag kreeg ik de documenten via de mail toegestuurd, en de zeer onaangename rekening!
Of ik voor iedere persoon i.p.v. €19,00 voor een visum ook nog even €21,18 handelingskosten extra wilde betalen!!!!
Totaal voor 5 personen dus totaal : €200,90 !!!!!!!!!!!!!!

Daar kom je pas achter als alle handelingen al zijn verricht.
Dit vind ik het meest kwalijk!
Als je een visum aanvraagt, en met IDeal zou willen betalen, voordat je opdracht geeft aan VisumCentrale, dan wordt het totaal bedrag in ieder geval getoond.
In dat geval schikt je je dood, en ga je nooit over tot het geven van die opdracht!!!!!!

Als je dan belt met VisumCentrale, waar je dan ook meteen €1,- per gesprek voor moet betalen, wordt er nog doodleuk gezegd, dat je nog voordelig uit bent, omdat je via KRAS bij hun terecht bent gekomen. Want normaal rekenen ze €27,- handelingskosten per visum.
Nu weet ik dat KRAS en de ANWB mee doen aan deze oplichting. Zij krijgen natuurlijk het verschil uitgekeerd per aangedragen persoon!

Ik heb een mail gestuurd naar VisumCentrale, maar daar zal wel niets uit komen.
Ik hoop dat RADAR hier mensen op wil attenderen, zodat vele toekomstige toeristen hier niet meer in zullen trappen.
Als Ray voorgaande items gelezen had , had hij nu geen troubles gehad , rechtstreeks bij de Ambassade $20,00 pp

traveller747
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2017 22:06

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door traveller747 »

"kijk even op bovenstaande site van de ambassade, land invullen, kindercode invullen, en u ziet een prijs van $20,00 , na het volledig invullen en betalen direct te downloaden en uit te printen, zonder bij komende kosten, met de huidige koers is dit € 15,96, scheelt toch even "€ 10,00" met de visumcentrale, en snel verdiend, vooral als je er 3 moet hebben, ruim € 102,00 rekenen zijn woekerwinsten."

Dit bureau neemt de tijd om alle soorten onnozele en minder onnozele mensen uit te leggen wat ze nodig hebben en hoe ze zaken in moeten vullen. Vervolgens nemen ze de tijd om namens hun naar de Ambasade te gaan om de papieren in te leveren en later weer op te halen. Ze hebben een informatieve website, een kantoor, personeel, etc. Lijkt me terecht en echt niet te veel om 20 euro te rekenen om dit te doen. Alternatief is om zelf naar Den Haag te rijden tijdens werktijden, te zoeken, auto te parkeren, wachten, inleveren en afhankelijk van het soort visa later nog een keer terug. Toch vaak minstens net zo duur + 1 of meerdere vrije dagen.

Gesloten