LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke hoverboard is veilig?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Marjonophetveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2017 20:44

Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door Marjonophetveld »

Hallo iedereen. Ik worstel al een tijdje met het kopen van een hoverboard voor mijn kleine koters. Ik lees en hoor namelijk veel negatieve verhalen over valpartijen, boetes en zelfs hoverboards die ontploffen. Weet iemand of je tegenwoordig al op de openbare weg mag rijden? Zijn de apparaten überhaupt veilig? Wat moet ik doen? Ik lees nu veel soorten artikels waaronder deze:

https://hoverboardlounge.nl/beste-hoverboards-2018/

Maargoed, in hoeverre is dit artikel onderbouwd? En, loop ik geen risico als ik een van zulke hoverboards koop. Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken...

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marjonophetveld schreef:Hallo iedereen. Ik worstel al een tijdje met het kopen van een hoverboard voor mijn kleine koters. Ik lees en hoor namelijk veel negatieve verhalen over valpartijen, boetes en zelfs hoverboards die ontploffen. Weet iemand of je tegenwoordig al op de openbare weg mag rijden? Zijn de apparaten überhaupt veilig? Wat moet ik doen? Ik lees nu veel soorten artikels waaronder deze:

https://hoverboardlounge.nl/beste-hoverboards-2018/

Maargoed, in hoeverre is dit artikel onderbouwd? En, loop ik geen risico als ik een van zulke hoverboards koop. Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken...
Je mag er nog steeds niet mee op de openbare weg. En die dingen zijn naar hun aard een risico: de kans op vallen is gewoon groot. Los daarvan is het zoals met iedere aanschaf: alle waar is vaak wel een beetje naar zijn geld. Oftewel: goedkope zooi moet je wegblijven. En dan zou ik er, tenzij je een lange geasfalteerde oprijlaan hebt, niet aan beginnen. Want anders geef je een hoop geld uit aan iets waar je feitelijk weinig mee mag.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef die kleine koters een step. Is beter voor ze.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door mahadma »

Zijn de "kleine koters" qua leeftijd geschikt voor dit soort super de luxe dingen en heb je een ruim privé terrein waar ze die dingen (geschat op zijn hoogst 3 weken) leuk vinden en gebruiken? Ze zijn nog steeds niet toegelaten op het voetpad en of de openbare weg.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door kokka »

Om nog maar niet te spreken van de ellende die je krijgt als je kinderen met zo’n ding schade maken. Je aansprakelijkheidsverzekering dekt dat namelijk niet. En zoals al eerder vermeld zijn ze verboden op de openbare weg.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door mahadma »

kokka schreef:Om nog maar niet te spreken van de ellende die je krijgt als je kinderen met zo’n ding schade maken. Je aansprakelijkheidsverzekering dekt dat namelijk niet. En zoals al eerder vermeld zijn ze verboden op de openbare weg.
En alle valschade aan "de koters".

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke hoverboard is veilig?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sommige verzekeraars dekken dat wel.

https://www.consumentenbond.nl/aansprak ... linke-soep

Maar ze mogen niet op de openbare weg en kunnen doir de politie in beslag genomen worden.

Gesloten