Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoe kan je iets ontbinden als je (hopelijk) niet getekend hebt. Of heb je al wel getekend. En kijk heel erg uit met mondelinge afspraken !

eriekim
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2023 13:07

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door eriekim »

in mei ging ik met mijn zus kijken bij europarcs beekbergen. Na 2 huisjes gezien te hebben (volgens hun waren er niet meer in de verkoop) terwijl ik een lijst met huisjes bij me had die te koop stonden. gingen we naar het kantoor een gladde verkoper begon te rekenen. moesten de meubels ook nog apart betalen maar daar kregen we dan korting op. daar we twijfelden zei hij nou dan hoeft u dit jaar geen parkkosten te betalen. ik vroeg of hij dat op het papier wilde zetten maar dat was volgens hem niet nodig (mijn zus heeft dit dus ook gehoord) dit aanbod gold tot aan de deur zei hij. dit om je
maar vlug te laten tekenen. mijn man moest thuis ook nog tekenen en dan moest ik het via mail terugsturen. per ongeluk heeft hij niet alle bladen getekend . de man heeft over al die bijlagen niets gezegd was in 5 minuten klaar van dat zijn alleen algemene voorwaarden die moet je gewoon tekenen. verder geen uitleg. Ik ben 75 jaar en kan die dingen niet zo vlug lezen en begrijpen. Ik heb het toen naar een algemeen email terug gestuurd
daar ik alleen maar een email van de verkoper had en die ging met vakantie hij zei neem maar kontakt met mijn vader op maar daar had ik geen tel. of email adres van dus maar naar algemeen email gestuurd. een paar dagen later werd ik gebeld dat ze de papieren niet ontvangen hadden door een juffrouw waarna ik zei dat ik die dus wel op gestuurd had ze zou het opzoeken ook vermelde ik dat wij geen parkkosten voor 2023 zouden hoeven te betalen wat de man gezegt had. Volgens haar was dit niet waar, zo werd ik dus voor leugenaar uitgemaakt. vervolgens moest ik een addendum ondertekenen waarin kosten van huis en grond werden opgesplitst en btw ineens anders was. Dit heb ik geweigerd te ondertekenen en een brief geschreven per post en per email dat ik de koop wilde ontbinden. Dit kon volgens hun niet want de 3 dagen waren om. daarna begonnen de dreigementen dat ik moest afnemen en anders de kosten (50.000) zou moeten betalen (boete die dus in de vele brieven stond wat hij niet verteld had)
daar ik niet reageerde op de emails bleven ze dreigen met juridische stappen. Ik kijk nooit in de spam dus had die emails van juridische niet gezien.
spam verwijder ik altijd. daarna kwam het dreigement per aangetekende post maar de post heeft het niet laten tekenen is door de postbode zelf afgetekend. heb hier kopieen van. ben naar een advokaat gegaan om te informeren wat te doen zij kende de methode van dit park al. dit gebeurt vaker zeiden ze altijd bij ouderen. ook hier begonnen ze met allerlei smoesjes en kom ik niet veel verder tot nu toe blijven maar met rechtbank dreigen. als je al je spaarcenten op moet maken aan juristen en park boete blijft er niet veel meer over. zijn er aan deze praktijken niets te doen
op internet heb ik al veel klachten hierover van dit park gezien.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door kuklos »

eriekim schreef:
07 aug 2023 11:47
zijn er aan deze praktijken niets te doen
Er is iets aan te doen. Maar dat begint bij de kopers zelf.
* Niet tekenen voordat alles op papier staat, geen mondelinge toezeggingen accepteren;
* Nooit accepteren dat je nu moet tekenen anders vervalt het aanbod.

Tenslotte: controleer altijd je spambox.

eriekim
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2023 13:07

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door eriekim »

waarom doet radar niets aan de praktijken van europarcs. veelal zijn het oudere mensen die op deze manier van agressieve verkoop van hun spaargeld gestolen worden. en dit gaat al jaren lang door. mooie programma's op tv maar de waarheid wordt niet verteld stop met dit soort programma's en waarschuw de mensen voor dit soort praktijken. Is hier dan wettelijk niets aan te doen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou Radar iets moeten doen? U gaat zelf vrijwillig op 75 jarige leeftijd met uw zus naar een huisje kijken. Moet Radar u dan onder curatele laten stellen?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
13 sep 2023 10:48
....onder curatele laten stellen....
Inderdaad moet je onder curatele, klinkt hatd, maar is de waarheid.

Je gaat vrijwillig kijken, besluit vrijwillig te kopen, besluit vrijwillig te tekenen zonder ook maar iets te lezen, kijkt vrijwillig niet in je spambox en gooit vrijwillig je mails weg en geeft de postbode de schuld...

U hebt een groot probleem, dat is duidelijk. Onder curatele zou veel ellende voorkomen hebben, zowel voor je zus, je man als jezelf.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft ervaring met EuroParcs?

Ongelezen bericht door witte angora »

eriekim schreef:
07 aug 2023 11:47
mijn man moest thuis ook nog tekenen
Dit is het enige wat ik over je man heb gelezen. Had die dan niks te vertellen?

Plaats reactie