LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aow-toeslag gekort door nabetaling korrektie loon

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
rudolphandreas
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2012 14:42

aow-toeslag gekort door nabetaling korrektie loon

Ongelezen bericht door rudolphandreas »

Dit jaar ben ik 65 jaar geworden en heb nu recht op partnerpensioen omdat mijn partner weinig inkomen heeft. nu is het zo dat in de loonstrook van mijn partner van februari dit jaar een korrektie is opgenomen van te weinig uitbetaald loon dec vorig jaar( +/- 300,--) De werkgever had helaas deze fout gemaakt in december 2011.
Dit wordt nu door de SVB gezien als inkomen februari dit jaar. en kort mijn partner-pensioen (€ 165,00)

Kan ik hier bezwaar tegen maken of heeft dat geen zin?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: aow-toeslag gekort door nabetaling korrektie loon

Ongelezen bericht door crazyme »

De werkgever moet een correctie indienen voor de loonbelasting.

Maar misschien kom je met een verklaring in een bezwaarschift ook een eind.

Even bellen met de belastingdienst.

rudolphandreas
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2012 14:42

Re: aow-toeslag gekort door nabetaling korrektie loon

Ongelezen bericht door rudolphandreas »

Oke bedankt, die verklaring heb ik naar de SVB gestuurd, maar daar kunnen ze niets mee.

Dus of een bezwaarschrift naar de SVB of contact opnemen met de belastingdienst

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: aow-toeslag gekort door nabetaling korrektie loon

Ongelezen bericht door kweenie »

Er wordt voor de partnertoeslag onderscheid gemaakt tussen loon uit tegenwoordige arbeid en loon in verband met vroegere arbeid. Loon in verband met vroegere arbeid wordt volledig van de toeslag afgetrokken.

Wel relevant is wat voor soort inkomen het is. Daar is bij svb veel informatie over te vinden. Zo geldt dat als er sprake is van een eenmalige uitkering ná het stoppen van het dienstverband, en de partner het bedrag kan besteden zoals hij of zij wil, dat het dan niet wordt afgetrokken. Maar voor gewone inkomsten geldt dat de maand waarin het inkomen wordt uitgekeerd leidend is. Het is dus een beetje een lastig grijs gebied wat wel en wat niet wordt afgetrokken.

Gesloten