LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioenuitkering overleden echtgenoot gehalveerd

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
eoomen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2017 14:43

Pensioenuitkering overleden echtgenoot gehalveerd

Ongelezen bericht door eoomen »

Mijn echtgenoot is 3,5 jaar geleden overleden. Hij had een pensioen opgebouwd bij het BPL. Omdat hij op het moment van overlijden niet werkzaam was in de sector van het BPL krijg ik maar 50% van he geen ik zou krijgen als hij op het moment van overlijden wel werkzaam was in de sector van het BPL. Mag dit?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Pensioenuitkering overleden echtgenoot gehalveerd

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Dit staat in het reglement, dus is het toegestaan.
Werkt u nog in de agrarische of groene sector en betaalt u premie? Dan ontvangt uw partner ongeveer 70% van het ouderdomspensioen dat u tot uw 68ste had kunnen opbouwen bij BPL Pensioen.
Werkt u niet meer in de agrarische sector en betaalt u geen premie? Dan ontvangt uw partner ongeveer 70% van het ouderdomspensioen dat u heeft opgebouwd.
Overlijdt u nadat u met pensioen bent gegaan? Dan ontvangt uw partner ongeveer 70% van het ouderdomspensioen. Ook ontvangt uw partner een eenmalige overlijdensuitkering. Uw partner ontvangt in dat geval twee maanduitkeringen ouderdomspensioen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pensioenuitkering overleden echtgenoot gehalveerd

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, dit mag. Sterker nog, het is zeer gebruikelijk dat bij overlijden tijdens dienstverband wordt gekeken naar wat er bij de pensioenleeftijd opgebouwd zou zijn, terwijl er bij mensen die niet meer deelnemen alleen wordt gekeken naar wat er tijdens het dienstverband is opgebouwd.

Stel dat zie niet zo zou zijn, dan zou iemand die meerdere banen heeft gehad wel een heel hoog partnerpensioen opbouwen...

Gesloten