LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KWF kankerbestrijding

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

KWF kankerbestrijding

Ongelezen bericht door Paddington »

't Is toch te gek...de Kankerbestrijding haalt brutaal geld van je rekening....

Mijn moeder heeft jarenlang geld geschonken aan de Kankerbestrijding. Een prima doel. Enkele van onze directe familieleden zijn we te jong aan deze ziekte kwijtgeraakt.
Ze schonk iedere jaar. Niet met een incasso, maar net wat ze kon missen.
Verder ondersteunde ze van harte enkele andere goede doelen.

Mijn moeder kreeg helaas Alzheimer. Ik had al enige tijd haar administratie overgenomen. Inmiddels is mijn moeder opgenomen in een verpleeghuis.
Na zo heel veel jaren steunen van goede doelen, was toen de tijd gekomen om dat allemaal stop te zetten. Ze heeft gedaan wat ze kon.

Wie schetst mijn verbazing, maar ook mijn ergenis, dat deze maand 50 euro van haar rekening werd afgeschreven onder vermelding van: hartelijk dank voor uw bijdrage voor het Kikahuis...

Zomaar, zonder opdracht! Waarschijnlijk in de hoop dat het niet opgemerkt wordt?

Uiteraard heb ik contact opgenomen met de bank, het bedrag terug laten storten en het KWF laten blokkeren.
Maar.....bij hoeveel andere oudere mensen zou dit ook gebeurd zijn?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: KWF kankerbestrijding

Ongelezen bericht door sjoegel »

Onder het motto van "wij zijn een goed doel" is het gewoon keiharde business. Een baantjescarrousel is het met een algemeen directeur die een ongezond riant salaris geniet.

De menselijke maat is bij heel veel van dit soort ondernemingen weg.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KWF kankerbestrijding

Ongelezen bericht door olaf79 »

Of misschien is er weldegelijk toestemming gegeven om jaarlijks een bedrag af te schrijven. Of er is sprake van een fout. Misschien een telefoontje naar KWF voor opheldering.

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: KWF kankerbestrijding

Ongelezen bericht door Paddington »

Uiteraard heb ik contact opgenomen. Gebeld, maar in gesprek. Dus nu schriftelijk gedaan. Lijkt me ook beter. Niet dat het door een telefoniste met een standaardantwoord wordt afgedaan.

Nee, per keer maakte mijn moeder het geld over. Nog lekker ouderwets, met een overschrijving. Niets met automatische incasso.

JolandaKWF
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2013 10:32

Re: KWF kankerbestrijding

Ongelezen bericht door JolandaKWF »

Beste Paddington,

Spijtig om te horen dat er nog steeds geld van de rekening wordt afgeschreven. Echter, het Kikahuis is niet van KWF Kankerbestrijding, maar van KiKa (Kinderen Kankervrij). Dit is geen organisatie van KWF, het is een op zichzelf staande organisatie. Ik denk dat je daar ook moet opzeggen. Ik heb voor je gekeken op de website van Kika en ze hebben een opzegformulier. Deze kun je hier vinden: http://www.kika.nl/component/kikaadmin/ ... temid=1144

Heel veel sterkte met je moeder.
Groet,
Jolanda Dane
Corporate Communicatie KWF Kankerbestrijding

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: KWF kankerbestrijding

Ongelezen bericht door gerland »

We wachten met smart op de excuses van topic starter :oops:

Gesloten