LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop Ebola televisie actie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn eerste gedachte was toen het uitbrak...mooi heeft glazen huis een mooi doel!!!!
Maar neeeeeee rode kruis wil weer mamma,s in?????? Leemhutten redden die liggen te bevallen( ja sorry)
Of oorlog gevoerd wordt ,elkaar doodschieten kan wel...

Maar natuurlijk kan glazen huis nu niet meer voor die aktie gaan alles immers al gergeld,wk of 8 geleden hadden E makkelijk alles om kunnen gooien!!,nw merchendising! Nieuwe borden voor om dat huis ,kan zo gemaakt zijn hoor!! Maar wil rode kruis dat....neeeeeeee....

En weer gaat ned storten...heb gevoel dar ned bv bij glazen huis niet eens storten voor doel maar het si elk jr leuk om te zien hoeveel de dj,s ophalen...top en met je kop op tv...

Had daar ebola aktie van gemaakt ,nee nu drie goede doelen,weet ik veel afrika kindjes bij boulevard...terwijl ebola al bezig was!!!!!!!!!

Dan vd week de aktie,ned klagen we hebben het zwaar,tich bedrijven hebben het zwaar waar komt die 8 mil vandaan?
En dan over 3 wk glazenhuis.....
Nou dat zullen aardig watmiljoenen zijn....

Exht ik ben hard jammer dan,ik ga zelf ook maar goed doel op richten,help rozemarijntje de kou door???
Ga weg man,ben nu 41 ,zolang iktv kan kijken,zie ik kindjes aan de borst met vliegen op hun gezichtje...
Elke keer weeer.....en weer en weer geen eer aan te behalen daar....

Ik kan daarniet meer tegen imuum voor,wip,pen kunnen ze wel,elkaar doodschieten ook( wapens wel) maar uitgemergelde halve koeien....ja tuurlijk komt verkeerde plek...
Maar als ze dat weten heeft het ookgeen nut meer geld op te halen,de groeten...

Waar ik wel aan geef tsunami bv...
En ja zal ook aan strijkstok blijven hangen,kanker ook,LASook,maar moet van mijn gevoel..
Maar afrika...kunnen doos durex krijgen...

Snap je dat als je zo uitgemergeld bent mannen ook,nog fut hebt om te...in je leem hut..

Hier hebben we ook glazen huis,gaat naar voedselbank!! Top!!!!
En wat ik helemaal erg vind,vd ned overheid....ik las toen dat als een arts naar zo,n land gaat en besmet raakt en terug moet,de kosten die de verzekering niet vergoed! Voor eigen rekening komt...
IS DIT NED! Verschrikkelijk...wordt je onpasselijk van,afrika helpen,help je ze wordt je door hun ziek,zit je met torenhoge rekeningen...bizar land leven we soms...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door prem »

Nou Rosemary, het is wel duidelijk hoor :) :) ik ben het grotendeels met je eens.
Wat mij betreft kunnen ze dat continent met rust laten. De hoeveelheid Dollars die daar zijn geïnvesteerd de afgelopen 50 jaar passen niet eens op het toetsenbord.
Het was niks, is niks, en wordt nooit wat.
De trieste conclusie.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door handdoekindering »

prem schreef:Nou Rosemary, het is wel duidelijk hoor :) :) ik ben het grotendeels met je eens.
Wat mij betreft kunnen ze dat continent met rust laten. De hoeveelheid Dollars die daar zijn geïnvesteerd de afgelopen 50 jaar passen niet eens op het toetsenbord.
Het was niks, is niks, en wordt nooit wat.
De trieste conclusie.
Iedere dollar, euro, mark of gulden die naar dat continent gaat is er een teveel. Stoppen met die onzin.
Die beelden van die zielige huilende kinderen met vliegen op hun neus zijn sinds de jaren 30 ook gewoon steeds dezelfde. Alleen in de jaren 70 zijn ze er nog een keer naar toe gegaan om dezelfde beelden in kleur te kunnen maken.
Nogmaals, laten we ons eens alsjeblieft bekommeren om onze eigen arme mensen. Het is al eerder gezegd: iedere NEDERLANDSE uitkeringsgerechtigde 300 euro per maand erbij.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Wat mij betreft kunnen ze dat continent met rust laten. De hoeveelheid Dollars die daar zijn geïnvesteerd de afgelopen 50 jaar passen niet eens op het toetsenbord.
Het was niks, is niks, en wordt nooit wat.
De trieste conclusie.
Doen we helemaal niets, dan wordt het op de Middellandse zee nog drukker met afgeladen bootjes vol vluchtelingen die radeloos in de EU hun heil komen zoeken.
Zullen we gelijk maar hoge muren om Europa heen gaan bouwen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:Nou Rosemary, het is wel duidelijk hoor :) :) ik ben het grotendeels met je eens.
Wat mij betreft kunnen ze dat continent met rust laten. De hoeveelheid Dollars die daar zijn geïnvesteerd de afgelopen 50 jaar passen niet eens op het toetsenbord.
Het was niks, is niks, en wordt nooit wat.
De trieste conclusie.
Dan moet je je toch eens wat meer in dat continent verdiepen. Sommige Afrikaanse landen horen momenteel bij de snelst groeiende economieen. En kijk naar Azie: daar is ook behoorlijk wat hulp naar toe gestuurd en dat heeft wel degelijk geholpen. Uiteindelijk is iedereen er bij gebaad als de welvaart zo eerlijk mogelijk over de wereld is verdeeld. Wij kunnen meer exporteren naar andere landen, mensen hoeven niet meer op de vlucht, er is een directe relatie tussen de hoeveelheid welvaart en gewapende conflicten en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.

En zeg nou zelf: de mensen in Afrika hebben er ook nooit omgevraagd, dat wij daar een paar eeuwen lang de boel kwamen leegroven en toen dat over was dat we de landen in rokende puinhopen achter lieten. En dan heb ik nog geeneens over onze voorouders die Afrikaanse mensen misbruikten als handelswaar.

En nu niet denken dat ik linkse geitenwollensokkendrager ben: ik heb nog nooit anders dan VVD gestemd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door moederslink »

encore schreef:Je kunt ebola niet stoppen met (veel) geld. Ze hadden bij de uitbraak moeten luisteren naar Peter Piot. En niet met die besmette mensen de wereld over gaan.
Nog gekker vind ik dat die superarme landjes niks tegen verspreiding en hongersnood kunnen doen maar wel een volledig uitgeruste luchtmacht hebben...dus.
De " arme landjes" in Afrika worden geregeerd door zichzelf uitgeroepen corrupte koningen cq generaals.
Kindersterfte daar is gigantisch , en dus blijven ze kindertjes maken......

Nee , het gaat daar fout..mede door de exploitatie door de westerlingen........(afgezien vd landen die het hartstikke goed doen en zichzelf goed kunnen bedruipen).
Waar het nu om gaat is het stoppen van Ebola , Ebola is op de schaal van 10 , nr 1 vd meest dodelijke ziekten , wereldwijd!
Door al deze ziektes blijft Afrika in de neerwaartse spiraal van corruptie , honger en armoede en wij kijken er naar...... Wij verstoren als" superieure Westerlingen " daar de natuur , wij exploiteren daar ....
Ook door onze verstoring in de ecologie worden virussen overgedragen van dier naar mens, enz enz.
De zieken , de slachtoffers kunnen er niets aan doen , het is nu geen ontwikkelingshulp , in die zin , maar het stoppen ve dodelijke ziekte die kan ontaarden in een pandemie dat ook ons kan gaan treffen!

Als je het in perspectief plaatst is onze aardkloot heel heel erg klein in de gigantische oneindige cosmos met ook nog eens alle parallelle universa.
Je kunt niet de " hoogmoed " hebben door te zeggen , laat ze daar in Afrika maar barsten .
Zij " horen " er ook net zo goed bij.....
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2014 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde tekst verwijderd

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door Josephien12 »

GJvdZ schreef:En zeg nou zelf: de mensen in Afrika hebben er ook nooit omgevraagd, dat wij daar een paar eeuwen lang de boel kwamen leegroven en toen dat over was dat we de landen in rokende puinhopen achter lieten. En dan heb ik nog geeneens over onze voorouders die Afrikaanse mensen misbruikten als handelswaar.

En nu niet denken dat ik linkse geitenwollensokkendrager ben: ik heb nog nooit anders dan VVD gestemd.
Nou, IK heb daar niks leeggeroofd, en mijn voorouders ook niet. Dat waren keutelboertjes op de arme zandgronden en uitgebuitte fabrieksarbeiders die nauwelijks het hoofd boven water konden houden.

Laten de nakomelingen van die Hollandsche koopmannen en edelen maar eens betalen. Ja en dan kom je weer bij de VVD uit :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb daar ook niks geroofd.....
het is het aloude issue : het superioriteitsgevoel vd - blanken - tov de - zwarten.
Eeuwen en eeuwen en eeuwenoud issue! Daarom wordt het ook nooit wat , zolang dat gevoel leeft....
dat laat onverlet dat daar doodzieke mensen liggen te kreperen en dood te gaan.
Als er van het gedoneerde geld , slechts 50% ( door wanbeleid en corruptie aankomt)
is dat toch nu zo.n 4 miljoen!!
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 dec 2014 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Dat komt er ook niet aan.

Ik was donateur van verschillende goede doelen, en gaf ook graag aan de collectant.
Na al die schandalen en die overbetaalde graaiende ceo's van die goede doelen stichtingen geef ik nog maar aan een goed doel, help josephien de winter door. En daarna door de zomer. :lol:

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:Ik heb daar ook niks geroofd.....
Er wordt alsmaar aan koloniale tijden en slavernij terug gedacht, met het idee dat dat het grootste onrecht was....terwijl het onrecht nu misschien nog wel groter is!

Geen eerlijke prijzen landbouw goederen , milieu verpestende winning (danwel roof) van allerlei grondstoffen waaronder Nigeriaanse olie van Shell, palmolie plantages die het landschap verwoesten.

Je kan zeggen er niets geroofd te hebben, door de producten die je koopt maak je wel deel uit van die keten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
moederslink schreef:Ik heb daar ook niks geroofd.....
Er wordt alsmaar aan koloniale tijden en slavernij terug gedacht, met het idee dat dat het grootste onrecht was....terwijl het onrecht nu misschien nog wel groter is!

Geen eerlijke prijzen landbouw goederen , milieu verpestende winning (danwel roof) van allerlei grondstoffen waaronder Nigeriaanse olie van Shell, palmolie plantages die het landschap verwoesten.

Je kan zeggen er niets geroofd te hebben, door de producten die je koopt maak je wel deel uit van die keten.

+ 1 .....maw : laat Afrika niet stikken

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door bprosman »

het is het aloude issue : het superioriteitsgevoel vd - blanken - tov de - zwarten.
Eeuwen en eeuwen en eeuwenoud issue! Daarom wordt het ook nooit wat , zolang dat gevoel leeft....
Tja, sinds de "Zwarten" in Zuid-Afrika de blanke boeren verjaagd heeft van hun bedrijven kan ik nou niet zeggen dat dat sinds die tijd "Bloeiende boerenbedrijven" geworden zijn. Meer vakkundig leeggeroofde kadavers.

"geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven."

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Moge duidelijk zijn afrika groot continent,en zitten hee goede landen tussen,
Maar het gaat over de slechte landencan afrika,endan weten we echt allemaal wel wat iemsnd bedoeld...
Ik heb er ook niet geroofd,ja de koffie ,thee etc zal er misschien vandaan komen...maar dat zijn de goede delen..

Ik ben imuum voor die akties en de rubberbootjes,ja kan ik iets heel ergs op zeggen,maar laten we dat aar niet doen.

Wie helpt de ned,die geen eten hebben,ja is weer een punt ned is geen srm lsnd,noh kijk dan toch aar ens goed om je heen...
Ik geef liever de voedselbank straks weer boodschappen als 1 euro afrika..
En ja ebola is erg...als is ook erg,ga je ook dood aan,hier in het westen...zijn zoveel dingen erg,als je voor alles wat moet geven,heb je zelf niks
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2014 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd

Gesloten