LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 pakketten verzonden met DHL Parcel komen zijn kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Wizard123
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2014 10:18

2 pakketten verzonden met DHL Parcel komen zijn kwijt

Ongelezen bericht door Wizard123 »

Op 9 december verzonden wij als bedrijf een duur merksieraad naar een klant. Op 14 december stond dit pakket met track en trace op de DHL website als afgeleverd. Het pakket is echter nooit bij de klant gearriveerd.
We hebben een case laten aanmaken bij DHL op 14 december.
Tot aan heden hebben we dagelijks gebeld, (DHL heeft nog geen enkele keer de moeite genomen om ons te bellen), zonder oplossing.
Het pakket is niet voor getekend. Iedere dag krijgen we hetzelfde te horen, het spijt hun heel erg maar er is geen verdere informatie. Op 20 december zou DHL de case laten 'escaleren', wat betekend dat er dan zéker informatie van het depot zou moeten komen van van de chauffeur die voor het depot rijdt van waaruit het pakket is weggegaan. Maar 2 dagen later nog steeds geen nieuws. Vanaf de verzenddag zijn er al 13 dagen verstreken, dat pakket komt dus echt niet meer boven water.
Dan verzenden wij op 17 december een pakket naar een andere klant, wederom met een duur merksieraad. Ook dit pakket komt niet bij de klant aan terwijl er in dit geval wel voor aflevering getekend zou zijn. Het staat bij track en trace aangegeven als afgeleverd, de klant meldt echter het niet te hebben ontvangen. Op 20 december hebben we dit gemeld bij DHL en ook hiervan is een case aangemaakt
Na de handtekening te hebben opgevraagd geeft de klant aan dat dit niet haar handtekening is. Ook van deze case heeft DHL geen verdere informatie.
Diverse medewerkers geven aan dat het tot 5 werkdagen kan duren eer er antwoord komt over de verloren zending. Als die 5 dagen voorbij zijn geeft bij het volgende contact de medewerker aan dat het 5 tot 10 werkdagen kan duren. Wat is het toch een verschrikkelijk flutbedrijf.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 2 pakketten verzonden met DHL Parcel komen zijn kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Auw. DHL is beschermd door de postwet, maar misschien is een medewerker aan te pakken voor verduistering. Je kunt dan je schade eis voegen bij het strafproces.

stofzuigertje

Re: 2 pakketten verzonden met DHL Parcel komen zijn kwijt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kan een bezorger aan Uw adres zien en vermoeden wat erin zit?

Als ik mijn laptop achter in de auto in laptop tas doe is de kans op diefstal erg groot.
In Action of Zeeman tasje is dat open en bloot zichtbaar veel minder groot risico.

Daarom, was gezien het formaat en afzender duidelijk dat er wel eens iets waardevol in zou kunnen zitten?
Dit is ook de reden waarom al mijn webwinkels lelijke bruine golfkarton dozen voor alles gebruiken en als afzender het
adres van magazijn staat waar voor meerdere bedrijven word ingepakt en verzonden.
Naast al mijn winkels dus ook vele andere en allemaal onherkenbare dozen.
Ik kan mijn producten en van andere alleen via scannen streepjescode traceren.

Als je zoals ik onbewust heb gedaan het oud papier op de hoek zet, en bij die buren word ingebroken....
Ja, mijn nieuwe laptop en niet bepaald goedkope TV had ik daar neergezet en ik vermoed dat die dieven lang moesten zoeken van waar
is die apparatuur!
De reden was alleen maar harde wind en bij mijn voor zou dit weg waaien, dus even hoekje om en daar geplaatst.
Ook Uw firma is blijkbaar bekend en zowel het distributie centrum als bezorgers kunnen iets achterover drukken.

Naast DHL kan het bij elk bedrijf helaas gebeuren.

Gesloten