LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Rico046
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2014 16:22

balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door Rico046 »

Ik heb zoals de titel al zegt een paar balenciaga schoenen gekocht via iemand op marktplaats.
het pakketje is standaard verzonden in de orginele balenciaga doos met dustag en accessoires.

toen ik het pakketje ontving zaten er oude nike schoenen in met een flesje water voor het gewicht.
de dustbag enzo zaten er ook in alleen de schoenen zelf niet.
nu heb ik contact opgenomen met de afzender en hij zei dat hij echt de balenciagas erin gedaan heeft.
hij zegt dat het waarschijnlijk iemand bij de postnl geweest is die de inhoud verwisseld heeft.
er zit 1 soort doorzichtig plankband op de doos en verder niks.
de afzender wilt het wel verder met me regelen alleen weet ik niet wat ik nu precies moet doen.
want ik heb post nl gebeld en die zeggen dat ik alleen een klacht in kan dienen omdat het pakketje standaard verzonden is.
en de afzender zou ook nog contanct op gaan nemen met postnl.

ik heb ook al de gegevens van de afzender hij heeft de schoenen zelf ook aan op een foto op instagram.
ook heeft hij een eigen bedrijf dus hij licht me denk ik niet op.

ik ga dalijk het pakketje eens wegen want op de doos staat dat hij 1717 gr woog toen die verzonden werd.
iemand enig idee wat ik nu verder kan doen?

mvg Rico

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door gerda1956 »

nu heb ik contact opgenomen met de afzender en hij zei dat hij echt de balenciagas erin gedaan heeft.
hij zegt dat het waarschijnlijk iemand bij de postnl geweest is die de inhoud verwisseld heeft.

Gelooft u ook nog in Sinterklaas? Natuurlijk bent u opgelicht!
Verder is de verzender verantwoordelijk, als er al iets te claimen zou vallen, en moet hij het met Postnl uitvechten. U bent voor Postnl geen partij.

Rico046
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2014 16:22

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door Rico046 »

Nou dat weet ik nog niet zo zeker,
Hij is namelijk gewoon in de schoenen doos zelf verzonden en als dan balenciaga op de doos staat en maat 41 etc dan kan het echt wel zo zijn dat iemand het daar verwisseld heeft.
ik heb ook alle gegevens van de afzender ook van zijn bedrijf, fb, instagram.
hij is niet bekend bij mijnpolitie.nl en heeft een eigen bedrijf samen met zijn vader.
en hij is ook bereid om het samen met me te regelen
dus het lijkt me niet dat die me oplicht.
maar ik weet niet wat ik nu precies moet doen.
Laatst gewijzigd door Rico046 op 18 aug 2014 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heeft u al betaald? Zo ja aangifte doen bij de politie wegens oplichting en het incident melden bij marktplaats.

Mooi verhaal, de postbode heeft de schoenen verwisseld. Het zou kunnen, maar aannemelijk is het niet. Ik denk eerder dat zo'n postbode dat dan doet bij nieuwe schoenen.

Rico046
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2014 16:22

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door Rico046 »

ik heb inderdaad al betaald.
ook ga ik aangifte doen maar zouden ze daar ook echt iets aan doen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rico046 schreef:ik heb inderdaad al betaald.
ook ga ik aangifte doen maar zouden ze daar ook echt iets aan doen?
Waarschijnlijk niet, het is de NL politie. Maar niet geschoten is altijd mis. Bovendien heb je het nodig voor eventuele verzekering.

Betaal nooit iets vooruit bij Marktplaats en haal het artikel als het even kan op bij de verkoper (of laat het hem brengen).

De verkoper is trouwens ook aansprakelijk als de postbode echt de artikelen heeft gejat. Jij hebt niet gekregen wat je gekocht hebt en dat een ander het gestolen heeft is niet jouw zorg.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door jerwarm »

olaf79 schreef: Mooi verhaal, de postbode heeft de schoenen verwisseld. Het zou kunnen, maar aannemelijk is het niet. Ik denk eerder dat zo'n postbode dat dan doet bij nieuwe schoenen.

wat een onzin weer Olaf,

de beste meneer die het verstuurde heeft gewoon NAW gegevens en wilt zelfs meewerken, waarom zou iemand die schuldig is dat willen?? makes no sense...

Postnl is gewoon zo corrupt als de pest, ik weet dat uit eerste hand van een ex-bezorger die in mijn kenissenkring zit en laatst nog gesproken heb. Die gasten proberen nog wat extra bij te sprokkelen bij hun salaris door af en toe pakketjes achter te houden en open te maken.
180 /tm 240 bezorgingen per dag en een armzalig stukloon salaris.
Post die gewoon ergens "kwijt geraakt" bij een sorteercentrum, dit gebeurt zo verschrikkelijk vaak.

je wilt echt niet weten hoeveel pakketjes en pakjes er "zoek raken, je hebt daar helemaal geen idee van.
Tegenwoordig mag je nog blij zijn als er iets aankomt.
Stuur jij je pakketjes maar lekker op, ik ga ze wel persoonlijk ophalen. :lol: :lol:


wat betreft TS;

aangifte doen heeft totaaaaaall geen zin, maar dan ook echt niet. De klacht blijft gewoon intern ronddwalen totdat je het zat wordt en laat zitten.
Schoenen worden allang door iemand anders gedragen.
Nooit geld/waardepapieren oid met de post opsturen, in deze tijd kan dat gewoon niet meer. :wink:
zie ook; http://www.klachtenkompas.nl/postnl zegt wel meer dan genoeg... :shock:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door jerwarm »

dit is de mail die je waarschijnlijk zal krijgen. :mrgreen:

Om te achterhalen wat er met uw zending is gebeurt, heeft u de mogelijkheid een onderzoek op te starten. Om dit onderzoek op te starten stuur ik u een navraag formulier toe.
Ik wil u namens PostNL excuses aanbieden voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,


PostNL Klantenservice


onderzoek"" kuch, wordt gestart en je hoort er nooit meer iets van....

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door encore »

Nou, je hoort echt wel wat. Dat kan ik je garanderen. Maar het is wel vaak een voorspelbare uitslag, dat wel. Het is zelden hun schuld omdat het pakketje niet verzekerd verzonden was.

inderdaad, ik heb vaker met dat PTT-bijltje moeten hakken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

jerwarm schreef:
olaf79 schreef: Mooi verhaal, de postbode heeft de schoenen verwisseld. Het zou kunnen, maar aannemelijk is het niet. Ik denk eerder dat zo'n postbode dat dan doet bij nieuwe schoenen.

wat een onzin weer Olaf,

de beste meneer die het verstuurde heeft gewoon NAW gegevens en wilt zelfs meewerken, waarom zou iemand die schuldig is dat willen?? makes no sense...
Ja en wat kan TS met die NAW gegevens? Langsgaan met een knokploeg. Meewerken? Alleen als TS zijn volledige aankoopbedrag terug krijgt geloof ik dat. Maar het zou me niks verbazen als de verkoper alles blijft ontkennen en TS het nakijken heeft. Ga immers maar bewijzen wat er uiteindelijk is aangekomen.
Postnl is gewoon zo corrupt als de pest, ik weet dat uit eerste hand van een ex-bezorger die in mijn kenissenkring zit en laatst nog gesproken heb. Die gasten proberen nog wat extra bij te sprokkelen bij hun salaris door af en toe pakketjes achter te houden en open te maken.
180 /tm 240 bezorgingen per dag en een armzalig stukloon salaris.
Post die gewoon ergens "kwijt geraakt" bij een sorteercentrum, dit gebeurt zo verschrikkelijk vaak.
Niet de post.nl is corrupt maar sommige pakket bezorgers die namens / in opdracht van post.nl bezorgen. Laten we niet overdrijven, het meerendeel gaat gewoon goed (met enige vertraging soms)
je wilt echt niet weten hoeveel pakketjes en pakjes er "zoek raken, je hebt daar helemaal geen idee van.
Tegenwoordig mag je nog blij zijn als er iets aankomt.
Ik heb dat idee prima want ook ik heb inside information 8) Er raakt te veel te veel kwijt, maar het aantal dat wel aankomt is nog steeds groot.
Stuur jij je pakketjes maar lekker op, ik ga ze wel persoonlijk ophalen. :lol: :lol:
Pakketjes met enige waarde kun je beter extra verzekeren, dat is niet heel duur. Het is wel van de zotte dat het nodig is. Maar ja je auto verzeker je ook tegen diefstal en daarvoor geldt hetzelfde.

Ik ga trouwens al eerder aan, marktplaatsbestellingen kun je beter ophalen of laten brengen. Ga in geen geval GELD vooruit betalen.

Aangifte heeft wel zin. Als er meerder mensen zijn gedupeerd door dezelfde persoon komt er mogelijk een vervolg. Ook naar post.nl of de verzekering toe (als die er is) sta je sterker met aangifte.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door jerwarm »

Nouja, de verhalen die me verteld werden door hem en z'n collega's, die waren niet overdreven.
Zelfs kerstpakketten worden verduisterd, daar kan je niet tegenop!

wat voor onderzoek heeft dan zin? spullen zijn weg en komen echt niet meer terug.
maar ik gun natuurlijk iedereen hoop in de spullen alsnog terug te krijgen. :)

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: balenciaga schoenen besteld,oude nike schoenen ontvangen.

Ongelezen bericht door encore »

Wat dat voor zin heeft? Het is schending van het briefgeheim. En da-mag nie! En als om die reden steeds minder mensen pakketjes gaan versturen moeten ze er echt wel iets tegen gaan doen. Maar goed, gaat het nu niet over.
TS heeft gewoon te maken met een "oplichter" die waarschijnlijk ergens anders woont dan hij beweert en op Balenciaga schoenen loopt waar hij een leuke "korting" voor heeft gekregen...

Gesloten