LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging Postnl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Goudelsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016 01:19

Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Goudelsje »

Pakketje besteld en keurig netjes een track en trace code gekregen. Bezorgtijd 9:30-11:30. Inmiddels is het ruim 14:15. geweest en is het pakket niet bezorgd. Gebeld met postnl.nl. Volgens het bandje worden de pakketten ondanks de storing op de site gewoon op tijd bezorgd, wat dus niet waar is. Al twee keer gebeld en niemand bij postnl is in staat te vertellen hoelaat het pakketje dan wel bezorgd wordt en wat de reden van de vertraging is. Op track &trace staat alleen al vanaf 12:15 dat er vertraging is en dat de bezorger onderweg is. Bezorger is de weg kwijt denk ik, want zelfs vanuit de randstad had je hier vanaf 12:15 al kunnen zijn. Hoe zo service? Geen informatie en geen medewerker bij de klantenservice die bereid is op zoek te gaan naar de reden van de vertraging en eea verder uittezoeken. Waar ik nu op wacht, geen idee. Mijn tijd is ook geld, maar dat is schijnbaar geen probleem, een klant kun je laten wachten...hoezo de klant is koning?

Moneyman
Berichten: 30333
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goudelsje schreef:Bezorger is de weg kwijt denk ik, want zelfs vanuit de randstad had je hier vanaf 12:15 al kunnen zijn.
Tsja, en jij bent natuurlijk ook de enige plant...

Vervelend dat zaken uitlopen, maar als er sprake is van een storing wel begrijpelijk. Soms kan je niet anders dan even geduld hebben en hopen dat het pakketje alsnog komt vandaag.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Quark »

En als je er niet bent krijg je een berichtje in je bus en regel je gewoon dat je het ophaalt bij een postnl punt.
Als bezorgers onderweg zijn kan er altijd wat gebeuren waardoor de planning mis gaat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door sjohie »

Goudelsje schreef:Pakketje besteld en keurig netjes een track en trace code gekregen. Bezorgtijd 9:30-11:30. Inmiddels is het ruim 14:15. geweest en is het pakket niet bezorgd. Gebeld met postnl.nl. Volgens het bandje worden de pakketten ondanks de storing op de site gewoon op tijd bezorgd, wat dus niet waar is. Al twee keer gebeld en niemand bij postnl is in staat te vertellen hoelaat het pakketje dan wel bezorgd wordt en wat de reden van de vertraging is. Op track &trace staat alleen al vanaf 12:15 dat er vertraging is en dat de bezorger onderweg is. Bezorger is de weg kwijt denk ik, want zelfs vanuit de randstad had je hier vanaf 12:15 al kunnen zijn. Hoe zo service? Geen informatie en geen medewerker bij de klantenservice die bereid is op zoek te gaan naar de reden van de vertraging en eea verder uittezoeken. Waar ik nu op wacht, geen idee. Mijn tijd is ook geld, maar dat is schijnbaar geen probleem, een klant kun je laten wachten...hoezo de klant is koning?
Als dat vanuit de Randstad via de A1 moet gebeuren, kan het wel even gaan duren. :wink: Daarnaast geven ze overal duidelijk aan, dat die tijden indicatief zijn, en je er dus geen rechten aan kan ontlenen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klant is koning? Nou, niet bij PostNL hoor. Ga maar eens kijken op www.klachtenkompas.nl/postnl

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Quark »

Bob Schurkjens schreef:Klant is koning? Nou, niet bij PostNL hoor. Ga maar eens kijken op http://www.klachtenkompas.nl/postnl
Over welk groot bedrijf kan je niet de wereld aan klachten vinden ? Maar staat dit in verhouding met de xx tal pakketten die er dagelijks worden verzonden ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:Klant is koning? Nou, niet bij PostNL hoor. Ga maar eens kijken op http://www.klachtenkompas.nl/postnl
ts is geen klant van postnl, de verzender is klant van postnl :D

Moneyman
Berichten: 30333
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, hierdooris de post dus steeds zo laat! :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je auto stuk gaat, bezorger ziek word door de hitte of lossen / laden verhuiswagen die iets langer duurde....
het komt voor en is gewoon jammer.
Omdat Post NL maar ook DHL in de steden zit waar dit soort dingen vaak voorkomen.

Maar ook enkele bezorgers die bepaalde wijken niet meer overdag bezorgden omdat meer dan 50% niet thuis was, en dan lekker in de zon
gaan zitten en rond 18.00 uur weer lekker koeler en meer mensen thuis alsnog gaan bezorgen.
Tussen 18.00 en 21.00 uur kun je meer kwijt dan in de ochtend of middag wat de computer aangeeft.
Het mag niet, zomaar tijden aanpassen maar als je weet hoe weinig ze per product kregen en bij 50% thuis dus eigenlijk half geld,
dan is de verleiding om in de avond uren te gaan bezorgen in bepaalde wijken erg groot.

Dus waar woon je en zijn de meeste overdag thuis of juist niet?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Nou, hierdooris de post dus steeds zo laat! :mrgreen:
Jeetje, waar slaat dat nou weer op?
Behoorlijke attitude van die 2 en de bezorger lag te slapen. Controleert PostNL wel of hun bezorgers op tijd beginnen? :roll:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Quark schreef:
Bob Schurkjens schreef:Klant is koning? Nou, niet bij PostNL hoor. Ga maar eens kijken op http://www.klachtenkompas.nl/postnl
Over welk groot bedrijf kan je niet de wereld aan klachten vinden ? Maar staat dit in verhouding met de xx tal pakketten die er dagelijks worden verzonden ?
Precies. Een bedrijf waar geen klachten over te vinden zijn heeft geen klanten en is dus veel gevaarlijker om mee in zee te gaan.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inmiddels is het 6 september en TS Goudelsje heeft nergens meer op gereageerd. Hieruit trek ik de conclusie dat het postpakket inmiddels bij hem/haar bezorgd is. Had wel aardig geweest als TS dit ook even vermeld zou hebben.

Overigens: mijn postpakketten verstuur ik uitsluitend via Kiala.nl. Heeft m.i. nogal wat voordelen. Een pakket dat groter en zwaarder mag zijn als bij Post.nl kost per verzending slecht € 3,95. Uiteraard moet je, net als bij Post.nl, een te verzenden pakket zelf bij een Kiala-punt aanleveren. Een aan je toegestuurd pakket moet je daar zelf ophalen. Ik geef toe, daar moet je even de deur voor uit, maar groot voordeel is dat het nooit verkeerd bezorgd kan worden waardoor het niet bij de ontvanger aankomt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door sjohie »

BreejKC schreef:Inmiddels is het 6 september en TS Goudelsje heeft nergens meer op gereageerd. Hieruit trek ik de conclusie dat het postpakket inmiddels bij hem/haar bezorgd is. Had wel aardig geweest als TS dit ook even vermeld zou hebben.

Overigens: mijn postpakketten verstuur ik uitsluitend via Kiala.nl. Heeft m.i. nogal wat voordelen. Een pakket dat groter en zwaarder mag zijn als bij Post.nl kost per verzending slecht € 3,95. Uiteraard moet je, net als bij Post.nl, een te verzenden pakket zelf bij een Kiala-punt aanleveren. Een aan je toegestuurd pakket moet je daar zelf ophalen. Ik geef toe, daar moet je even de deur voor uit, maar groot voordeel is dat het nooit verkeerd bezorgd kan worden waardoor het niet bij de ontvanger aankomt.
Als ontvanger/klant vind ik Kiala dan weer compleet pet. Ze zitten niet echt in de buurt hier, het punt wat er is is een meurende dierenwinkel waar je niet kan parkeren etc etc. Wij kopen alleen bij online winkels die bezorgen met PostlNL,. Dit omdat die bezorger een briefje met mobiel nummer achterlaat, en je pakket desgewenst rond 17.30 nog een keer langsbrengt als je overdag niet thuis bent, of het bij een van de buren bezorgen, waarmee wij prima contact hebben.

Jessicaslippens
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017 09:51

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Jessicaslippens »

Het zelfde is mij nu ook al twee keer gebeurt, de eerste keer met een kwasten set van 28 euro die ze na twee dagen hebben terug bestuurt naar Korea en nu weer met een harsapparaat dat ze na 5 dagen terug gestuurd hebben naar Engeland. Ze geven de verzender en de geadresseerde beide geen informatie waarom maar het is gewoon uitermate vervelend. Je verheugd je op een pakketje dat komt maar PostNL verpest het weer, want dit probleem schijnt vooral Nederland te hebben zei de verkoper van het harsapparaat

Firestarter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2017 15:32

Re: Bezorging Postnl

Ongelezen bericht door Firestarter »

Ik kreeg afgelopen zaterdag via Post nl een pakketje dat een track en trace code bevatten. Tussen 16:00 uur en 18:00 uur zou het worden bezorgd en toen ik de bezorger zag aankomen ben ik meteen naar de voordeur gegaan om mijn pakket waar duidelijk mijn naam adres en huisnummer op stond vermeld niet bij mij maar bij een ander had afgeleverd toen de bezorger terug kwam naar zijn busje zag hij mij staan en vroeg of ik de persoon was die vermeld stond op het pakketje. Ja dat ben ik. Ik vroeg hem waarom hij niet bij had mij aangebeld en meteen het pakketje bij mensen afgaf die niet op het pakketje stond vermeld. Naast mijn voordeur staat duidelijk mijn huisnummer en op de deurbel mijn naam vermeld. Maar ik sprak tegen dovenmans oren . En meteen mijn klacht ingediend bij Post Nl maar ook zij vinden dit blijkbaar normale gang van zaken.

Gesloten