LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Ongelezen bericht door Miepje1 »

vogels schreef:
Miepje1 schreef:Ik woon in een dorp met ongeveer 10.000 inwoners, waar we nu helemaal twéé servicepunten hebben. Daar zal er dus wel een van verdwijnen. Leuk, voor ouderen en andere mensen die op welke manier dan ook niet zo goed ter been zijn. Kunnen straks wel een taxi nemen als ze een pakje willen verzenden. Verder heeft men al besloten dat de brievenbus náást het seniorencomplex gaat verdwijnen, maar de brievenbus naast de snackbar, 500 meter verderop, mag blijven... Snapt u het nog?
Pakketpunten willen ze juist sterk gaan uitbreiden. Dus als ze nu geen taxi hoeven te nemen voor het verzenden van een pakketje, hoeven ze dat straks zeker niet.
Waar lees jij dat dan? Ik lees juist in het oorspronkelijke bericht dat het voor bedrijven minder aantrekkelijk zal worden pakjes per TNT te gaan verzenden...

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hey, dankjewel...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
Miepje1 schreef:Waar lees jij dat dan? Ik lees juist in het oorspronkelijke bericht dat het voor bedrijven minder aantrekkelijk zal worden pakjes per TNT te gaan verzenden...
http://www.omroepwest.nl/nieuws/04-06-2 ... ij-post-nl
Staan wat dingen in de verwijzing die ik niet begrijp. O.a. mogelijk dat meer brievenbussen verdwijnen. Hier (in de verwijzing is dit ook 'mijn' omgeving) zijn de brievenbussen al weg en als ik een brief heb moet ik de auto nemen. Verder in de verwijzing staat dat vrouwen hun schoenen vaker on line kopen. Denk dat dit verkeerd vertaald is: ze zullen wel bestellen on line alleen lees ik niet het terugsturen. Schoenen is zo'n beetje weggelegd voor mensen met een paar absoluut normale voeten: zal niet de enige zijn die al moeite in winkel heeft om schoenen te kopen, laat staan on line.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Ongelezen bericht door kweenie »

Nooit die irritante reclames gezien van zo'n online schoenenboer?

Je ziet trouwens bij steeds meer winkels dat je er je pakketten kunt halen. Bij de ah heb je vaak een bol afhaalpunt, de sigarenboer heeft een dhl punt en ga zo maar door. Zal bij de post dus ook alleen maar meer worden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Ongelezen bericht door witte angora »

In de wet staat nu dat er iedereen een brievenbus binnen 500 meter moet hebben, straks wordt dat waarschijnlijk 1000.
Dan is er hier in het dorp dus al jarenlang een probleem. De dichtsbijzijnde brievenbus voor deze jongen is 800 meter, maar er volgt nog een heel buurtschap van enkele honderden woningen dat langs mij heen moet om bij die brievenbus te komen. Voor hen loopt dat dan op tot minimaal 1500 meter.

En dat is aan de andere kant van het dorp exact zo: nergens een brievenbus.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Drastische sanering servicepunten PostNL op komst

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Nooit die irritante reclames gezien van zo'n online schoenenboer?

Je ziet trouwens bij steeds meer winkels dat je er je pakketten kunt halen. Bij de ah heb je vaak een bol afhaalpunt, de sigarenboer heeft een dhl punt en ga zo maar door. Zal bij de post dus ook alleen maar meer worden.
Dat was ook wel te verwachten, aangezien Ahold, de moedermaatschappij van Albert Heijn, ~2 jaar geleden bol.com heeft gekocht van Bertelsmann, en bij die aankoop al meldde dat ze van alle Albert Heijns afhaalpunten gingen maken. :wink:

Gesloten