LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kiala klantenservice reageert nergens op!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
timaarsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 13:06

Kiala klantenservice reageert nergens op!

Ongelezen bericht door timaarsen »

25 mei een pakket opgestuurd naar iemand die van ons iets op marktplaats had overgenomen. De adressticker keurig uitgeprint en het pakket bezord bij het kiala 'afhaalpunt' bij ons in het dorp (tegenwoordig heet het UPS accesss point trouwens).
Gisteren, 1 juni, gebeld door de koper dat ze nog steeds geen bericht heeft ontvangen van Kiala dat het product kan worden afgehaald.
Via de website is het pakket keurig te traceren wat vertrouwen wekt echter:
sinds 28 mei ligt het pakket volgens de website op het sorteercentrum. Inmiddels dus al 4 dagen...
dat vind ik te lang duren dus via de website een contactformulier gerelateerd aan de trackcode ingevuld maar tot op heden geen reactie ontvangen. Via google (!?) :? een 0900-nummer weten te vinden van de klantenservice. De mevrouw die al snel opnam vroeg direct voor welk bedrijf ik bel (dat wekt al geen vertrouwen) dus aangegeven; kiala. daarna doorverbonden en na 2 minuten een kiestoon gehoord te hebben een computerstem aan de lijn gekregen die vrolijk meld dat de organisatie die ik probeer te bellen niet opneemt (ja duh....dat wist ik ook al) en dood leuk de meldeing....probeer het later nog eens.
0900 nummer kost al met al 1 euro per minuut!
Belachelijk en niet meer van deze tijd. wat nu te doen????
Kiala meld geen telefoonnummer op de website; ook de website van UPS acces point niet!

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Kiala klantenservice reageert nergens op!

Ongelezen bericht door madfred »

Waarom ga je dan niet bij de zaak waar je het pakket hebt afgeleverd langs, ik neem dat zij wel contact krijgen met Kiala, ze moeten immers ook doorgeven dat er pakket moet worden opgehaald.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kiala klantenservice reageert nergens op!

Ongelezen bericht door henk51 »

Op de website staat het volgende:

De leveringtermijn bedraagt gemiddeld 4 werkdagen voor een nationale verzending (voor een internationale mag je 2-3 extra dagen rekenen naar gelang het land van bestemming), vanaf het moment dat de verzender het pakket heeft afgegeven in zijn Kiala Punt. Geen levering op zondag en maandag.
Zo zit er ook een weekend tussen geen werkdagen.Ze zijn goedkoper dan Post NL maar leveren niet de volgende dag .
Dus pakje had op zijn vroegst vanaf vandaag kunnen aankomen. Volgende keer via post NL die bezorgen wel dag na verzending.

gr Henk

timaarsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 13:06

Re: Kiala klantenservice reageert nergens op!

Ongelezen bericht door timaarsen »

Henk: klopt....Kiala duurt langer alleen ze geven zelf nu ook aan dat het niet zo lang had mogen duren. Het pakket is immers 25 mei al afgeleverd op het inleverpunt. de 4 werkdagen zijn dus inmiddels wel degelijk verstreken.
het probleem is dat het al sinds zondag op een sorteercentrum ligt. Een volle werkweek dus. Kiala is onbereikbaar en daar heb ik het meeste moeite mee. hun 0900 nummer is 'dood' en er komen geen enkele reacties op de emails die via het contactformulier worden gestuurd. Dat is ronduit asociaal. Ze zijn door UPS overgenomen maar de klantenservice van UPS kan en wil je ook niet helpen omdat Kiala een eigen vervoersdienst heeft (ja en dus..?)
Ik heb via Paypal betaald en heb via het dashboard van Paypal wel een gratis telefoonnummer ontvangen en een mailadres. Die staan beide niet op hun website wat ook al merkwaardig is. Voor de liefhebbers:
0800-0233403 en mail: [email protected]
Ik heb nu dus eindelijk een écht persoon van Kiala aan de lijn gehad na een week! Een belgische dame weliswaar maar toch. Ze gaan het onderzoeken....
De medewerker die ik bij UPS sprak gaf aan dat het momenteel een puinhoop is bij Kiala en dat zodra ze volledig overgenomen zijn door UPS er heel wat gaat worden opgeruimd......
geeft aan dat het niet echt aan te raden is via Kiala een pakket te sturen.....

Gesloten