LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketbezorgen post.nl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

TS, nogmaals mijn vraag, wat zou PostNL volgens u nog moeten doen, dan als werkgever hun werknemer hier op aanspreken? Er is geen schade of wat dan ook, het pakket is toch in goede staat ontvangen?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Barre Barry schreef:Je gaat iemand vertellen dat je niet wilt dat het pakketje door een ander meegenomen kan worden terwijl die het heeft gelegd in een auto waarvan jij zelf de deuren open hebt laten staan?????
Ja. Als de postbode het pakketje in de voortuin had achtergelaten dan had ik daar ook wat van gezegd, ondanks dat ik de voortuin zelf heb gehuurd/gekocht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker niet goed te praten, dit gedrag. Maar wel te begrijpen. PostNL heeft geen vaste chauffeurs in dienst maar besteedt het werk uit. De bezorger krijgt alleen betaald voor pakketten die hij/zij heeft afgeleverd. Voor pakketten die niet zijn afgeleverd is de vergoeding door PostNL nul euro. Dat zijn de pakketten die je bij een PostNL servicepunt moet afhalen met een briefje.

PostNL stimuleert hiermee dit foute gedrag over de rug van degene die het pakket heeft verzonden danwel degene die het moet ontvangen. En als je er een klacht over indient bij PostNL, zullen ze dit zeker niet verklappen maar in plaats daarvan de bezorger de schuld geven.

Zoals zo vaak is dit een ordinaire centenkwestie waarbij bezorger en klant tegen elkaar worden uitgespeeld door PostNL. Dat komt hun winst ten goede. Dit is al jaren zo en zal altijd zo blijven.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

@ barre barry

ten eerste heeft de bezorger gewoon met zijn handen van de auto af te blijven en hoort hij al helemaal niet te kijken of de portieren daarvan open zijn

@sjohie
Het pakket is idd goed ontvangen maar dat doet er niet af dat de bezorger gewoon uit de auto te blijven heeft.
En waarom de rugleuning van de achterbank neerklappen? om te zien wat er in de kofferbak ligt?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bob Schurkjens schreef:Zeker niet goed te praten, dit gedrag. Maar wel te begrijpen. PostNL heeft geen vaste chauffeurs in dienst maar besteedt het werk uit. De bezorger krijgt alleen betaald voor pakketten die hij/zij heeft afgeleverd. Voor pakketten die niet zijn afgeleverd is de vergoeding door PostNL nul euro. Dat zijn de pakketten die je bij een PostNL servicepunt moet afhalen met een briefje.
PostNL gaat sowieso slecht om met haar chauffeurs. Je moet ZZPer zijn en mag er niet voor anderen werken. Dat ze niets betaald kregen voor pakketjes die naar een postkantoor gaan wist ik niet.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Barre Barry »

alfatrion schreef:
Barre Barry schreef:Je gaat iemand vertellen dat je niet wilt dat het pakketje door een ander meegenomen kan worden terwijl die het heeft gelegd in een auto waarvan jij zelf de deuren open hebt laten staan?????
Ja. Als de postbode het pakketje in de voortuin had achtergelaten dan had ik daar ook wat van gezegd, ondanks dat ik de voortuin zelf heb gehuurd/gekocht.
Dus dan ga jij hem aanspraken omdat iemand dat pakketje uit de tuin mee kan nemen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Was voor mij een eye-opener: http://www.npo.nl/zembla/27-01-2012/VARA_101279996

De nieuwe economie: voor jou tien anderen. Als ik pakketbezorger was, zou ik hetzelfde doen. Je zal wel moeten, tenzij je het allemaal goudeerlijk wil doen om later met een burn-out op de bank te belanden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Mr Ray schreef:@ barre barry

ten eerste heeft de bezorger gewoon met zijn handen van de auto af te blijven en hoort hij al helemaal niet te kijken of de portieren daarvan open zijn

@sjohie
Het pakket is idd goed ontvangen maar dat doet er niet af dat de bezorger gewoon uit de auto te blijven heeft.
En waarom de rugleuning van de achterbank neerklappen? om te zien wat er in de kofferbak ligt?
Derde keer, wat zou er volgens jou nog meer moeten gebeuren, dan dat deze werknemer door de werkgever er op aan wordt gesproken? Je gevoelens zijn nu wel duidelijk, en een aantal mensen zullen het meer of minder met je eens zijn hier, maar wat wil je nou precies? Die medewerker wordt er op aangesproken, jij hebt je ergernis bij PostNL kenbaar gemaakt, je hebt het pakket goed ontvangen, en jullie auto heeft er ook geen trauma aan overgehouden volgens mij.

Wat zou er dan nog meer moeten gebeuren, moet die bezorger je auto komen wassen, 10 stokslagen krijgen op het dorpsplein, wil je een drol draaien op het bureau van de PostNL directeur, wat?

En dit echt niet bedoelt om te trollen ofzo, ik kan eerlijk waar niet vatten wat je verder nog zou willen in dit verhaal.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

op zijn minst reactie terug van de bezorger of post.nl.

ik ben er niet op uit om iemand zijn baan te laten verliezen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Barre Barry schreef:
alfatrion schreef:
Barre Barry schreef:Je gaat iemand vertellen dat je niet wilt dat het pakketje door een ander meegenomen kan worden terwijl die het heeft gelegd in een auto waarvan jij zelf de deuren open hebt laten staan?????
Ja. Als de postbode het pakketje in de voortuin had achtergelaten dan had ik daar ook wat van gezegd, ondanks dat ik de voortuin zelf heb gehuurd/gekocht.
Dus dan ga jij hem aanspraken omdat iemand dat pakketje uit de tuin mee kan nemen?
Jij zou wachten tot het een keer fout gaat?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Barre Barry »

alfatrion schreef: Jij zou wachten tot het een keer fout gaat?
Ik zou al niet eens gaan zitten zeuren als iemand een pakje in mijn auto legt omdat ik de deur open laat staan. Als je dat een probllem vind moet je je deur op slot doen.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Barre Barry schreef:
alfatrion schreef: Jij zou wachten tot het een keer fout gaat?
Ik zou al niet eens gaan zitten zeuren als iemand een pakje in mijn auto legt omdat ik de deur open laat staan. Als je dat een probllem vind moet je je deur op slot doen.
JIj kan het zeuren noemen, en of mijn portieren nu wel of niet op slot zijn dan nog heeft iemand uit mijn auto te blijven.
Het is niet zo dat de deur wagenwijd openstond van de auto.

Inmiddels heeft de bezorger zijn moeder langsgestuurd om excuses aan te bieden.
Volgens zijn moeder krijgen de bezorgers juist opdracht om pakketjes in auto's achter te laten.
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling maar het zal wel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Mr Ray schreef:Inmiddels heeft de bezorger zijn moeder langsgestuurd om excuses aan te bieden.
Volgens zijn moeder krijgen de bezorgers juist opdracht om pakketjes in auto's achter te laten.
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling maar het zal wel.
Volgens mij bent U hier sprookjes aan het vertellen of word er voorgelezen uit een sprookjesboek. Dat kan helemaal niet en eerlijk gezegd: ik geloof het niet.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Ik vertel geen sprookjes

ik schrijf alleen wat zijn moeder vertelde toen zij langskwam om namens hem excuses aan te bieden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

nee ik ken de moeder en bezorger niet.

we wonen wel in een ons kent ons gemeenschap maar dat wil niet zeggen dat we iedereen kennen en de bezorger uberhaupt uit onze gemeenschap komt :wink:

Post.nl heeft netjes steeds contact gehouden en heeft zelfs nog gebeld of de bezorger langs geweest was.

Zoals ik al eerder aangaf was ik er niet op uit om iemand zijn baan te laten verliezen.
Post.nl was er niet tevreden mee dat hij zijn moeder had gestuurd maar dat zoeken ze maar uit.

Ik ben er klaar mee

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Barre Barry schreef:
alfatrion schreef:Jij zou wachten tot het een keer fout gaat?
Ik zou al niet eens gaan zitten zeuren als iemand een pakje in mijn auto legt omdat ik de deur open laat staan. Als je dat een probllem vind moet je je deur op slot doen.
En als je niet wilt dat het pakket in je voortuin wordt achtergelaten dan had je er zeker maar een hek om moeten zetten? Het wordt steeds gekker. De postbode heeft onzorgvuldig gehandeld door het pakket daar neer te leggen, juist omdat de deuren van het slot waren.

De koper heeft het product niet in ontvangst gekregen dus is de verkoper jegens de koper aansprakelijk indien het pakket wordt gestolen uit de auto.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

@Mr Ray , waarom komt die moeder dan en niet de invaller zelf?? Raar!
Hoe ga je het nu oplossen , voor toekomstige pakketjes?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:@Mr Ray , waarom komt die moeder dan en niet de invaller zelf?? Raar!
Hoe ga je het nu oplossen , voor toekomstige pakketjes?
Mr. Ray is er klaar mee, dat rijmt! :lol: Ik ook trouwens, want als het, zelfs in een dorp als normaal wordt beschouwd dat post "in de auto afgeleverd kan worden" ben ik alleen maar sprakeloos.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door 89PB »

Het pakketje had ook een autobom kunnen zijn.

Gesloten