LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Jutter11
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 18:50

Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Jutter11 »

Oke, dit wordt een lang verhaal...Vorige week zijn we erg geschrokken van onze pakketbezorger..wij wonen aan een fietspad, welke is afgesloten met een paaltje zodat er geen auto's op kunnen rijden. Dit paaltje zit op slot. Soms staat deze open en dan doet mijn man m weer op slot ( hij werkt bij de gemeente dus mag dit doen). De pakketbezorger heeft bij meerdere buren gevraagd wie dit paaltje op slot heeft gezet. Toen een van onze buren heeft gezegd dat mijn man dit heeft gedaan, heeft hij bij ons aangebeld en mijn man bedreigd...als hij dit nog 1 maal zou doen, zou hij geen pakketten meer bezorgen bij ons. Hij zou ontheffing hebben om op het fietspad te rijden.
Bovenstaande hebben we via een klacht gemeld bij postNL. Dit zou doorgegeven worden en besproken worden met de betreffende bezorger. Nog voordat dit is gebeurd stond meneer de volgende dag weer dreigend voor de deur, het paaltje moest weg en anders zou hij alleen nog maar niet-thuis briefjes in de bus doen. Dit keer had mijn man t paaltje los neergelegd om geen problemen te krijgen, maar blijkbaar heeft iemand anders deze teruggezet. Dit ook weer gemeld aan postNL. De dag nadat hij waarschijnlijk een gesprek heeft gehad met zijn leidinggevende, meneer staat weer voor de deur, hoe ik het in mijn hoofd haalde om een klacht in te dienen! Hij weigerde ook om t pakketje te bezorgen, mijn man moest meelopen naar de bus om het pakket zelf op te halen. Te gek voor woorden en pure intimidatie!
Dit ook weer gemeld aan postNL, die ondertussen ook toegaf dat hij helemaal geen vergunning heeft om op het fietspad te rijden (" maar dat de bezorgers indien nodig dit wel doen")
We zijn een week verder, ik durf t eigenlijk niet meer, maar moest echt iets hebben dat bij bol.com nou eenmaal voordelig is. Toch besteld. Het zou gisteren bezorgd worden, helaas waren we onverwachts niet thuis..geen pakketje bij de buren (normaal deed ie dat altijd) en via de mail bericht dat we niet thuis waren en er een briefje in de bus zou zitten voor t maken van een nieuwe afspraak. Geen briefje in de bus..vandaag zou hij weer komen, mijn man is thuis gebleven. Geen bel gehoord, alleen een briefje in de bus dat het pakje afgeleverd is bij een afhaalpunt. Dit terwijl bol.com zelf aangeeft in een mail dat er op dat briefje een code zou moeten staan zodat we een nieuwe afspraak kunnen maken..
We zijn t zo zat, het enige wat postNL doet is heel erg meeleven en het doorgeven aan zijn leidinggevende..wij zijn ondertussen gewoon bang van deze man, hij weet immers waar we wonen..onze kinderen mogen de deur niet meer open doen als ze onverhoopt alleen thuis zijn en pakketjes bestel ik voorlopig maar niet meer..aan t paaltje ( ja waar gaat t over..) komen we maar niet meer...

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Boesta »

Heb je al eens op PostNL webcare op Twitter geprobeerd...? Ik kom er altijd uit met hun en de klachten worden ook een stuk serieuzer aangepakt. Zijn erg vriendelijke medewerkers die écht hun uiterste best doen om je te helpen... https://twitter.com/PostNL je kunt het best eerst een Tweet versturen dan gaan jullie elkaar volgen en kun je alles rustig in een privé bericht uitleggen...

Oh ja, hou er wel rekening mee dat antwoord op je 1e Tweet wel 3 a 4 uur kan duren. Maar ze beantwoorden je altijd, dus heb een beetje geduld... :D

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Rinustp »

Is het misschien een optie om gewoon aangifte te doen tegen de bezorger en /of Postnl? Dat zou ik in dit geval namelijk wel doen.
Op Postnl hoef je niet te rekenen en, zoals ik het lees, is er een dreigende situatie ontstaan.
Postnl is verantwoordelijk voor het gedrag van haar bezorgers.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Wat een wereldvreemde situatie lees ik hier.
Ik heb heel andere ervaringen met medewerkers van PostNL
Op ons vorige adres in Rotterdam belde hij altijd aan met de mededeling dat hij naar de achterkant zou rijden naar de brandtrap,
onze ingang was namelijk helemaal een de andere kant van het wooncomplex.
Nu wij hier wonen in Capelle aan den IJssel niets anders dan een uiterst zeer vriendelijke medewerker.
Wij komen hem dikwijls tegen nabij de Koperwiek en hij groet ons altijd uitbundig.

Moet ik er nog even bij vermelden dat op beide adressen sprake was van, zoals wij ze wel eens noemen allochtonen Nederlanders.
De hard werkende en vriendelijke "allochtonen" zijn er dus we degelijk en dat mag ook wel eens gezegd worden, laten we er zuinig op zijn.
Tenslotte zijn sommige zelf te lui om naar de winkel te gaan.

Praat eens met die man, misschien zit hem iets dwars.
Ja dat paaltje, dat had ik ook al begrepen.
Is het dan erg bezwaarlijk hem daar ook een sleutel van te geven.
Hij komt alleen maar om iets af te leveren en ik neem niet aan om het als sluipweg te gebruiken.

Let er goed op dat de ene hand de andere wast.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Shine »

Dat paaltje is er niet voor 'Jan Doedel' neergezet. Er mogen gewoon geen busjes/auto's (muv bewoners) op dit fietspad rijden. Punt uit. En een sleutel geven aan de bezorger is gewoon Not Done. Mag ook helemaal niet. Moeten alle bezorgdiensten dan maar een sleutel van die paal hebben? Het is namelijk niet alléén PostNL die bezorgt. Ook andere bezorgdiensten zullen tegen paaltjes aanlopen. Is het niet op deze plek, dan wel op een andere plek. En dat zal deze PostNL bezorger ook overkomen op andere aflever plekken. Onhandig en vervelend, maar zo is het nou eenmaal. Net zoals je eenrichtingswegen tegenkomt.
Hoe ver die bezorger met het kleine doosje dat hij moet bezorgen moet lopen doet er in deze ook niet toe.

Het is te triest voor woorden dat PostNL uw klacht over deze bezorger niet serieus neemt. Sterker, het nog op een bepaalde manier voor hem opneemt. Ontoelaatbaar. Deze bezorger gaat zijn boekje ver te buiten.
Aangifte doen en een klachtenbrief naar hoger hand van PostNL sturen. Indien u Facebook hebt, via dit medium uw klacht deponeren.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

doe aangifte bij de politie, klaar en dat paaltje op slot, belt ie aan neem het gesprek op op uw telefoon en doe weer aangifte, deze bezorger werkt dan echt niet zo lang meer bij de post...

mh73

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hebben een voetpad voor het huis. De parkeerplaats ligt naast ons huis. Wil de bezorger wat bezorgen bij de laatste in de rij dan moet hij langs 17 brede twee onder 1 kap woningen lopen. Wat geen probleem is, want hij gebruikt dan zijn steekkarretje.

Ik vind de reacties van deze bezorger te gek voor woorden. Aangifte doen denk ik.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Hawk-Eye schreef:doe aangifte bij de politie, klaar en dat paaltje op slot, belt ie aan neem het gesprek op op uw telefoon en doe weer aangifte, deze bezorger werkt dan echt niet zo lang meer bij de post...
Juist als hij wordt ontslagen loop je kans dat hij een ongeleid projectiel wordt en het van kwaad toch erger wordt. Aangifte bij de politie is de juiste weg, waarbij bewijzen welkom zijn.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door absent »

Hmm, dat paaltje is daar door de gemeente neergezet. Als hij daar zo'n last van heeft moet-ie dus klagen bij de gemeente. Ik snap niet dat je em dat gewoon vertelt hebt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door berndv »

Anduril.tr schreef:Juist als hij wordt ontslagen loop je kans dat hij een ongeleid projectiel wordt en het van kwaad toch erger wordt. Aangifte bij de politie is de juiste weg, waarbij bewijzen welkom zijn.
En wat zal de uitkomst zijn van een aangifte bij de politie? Ik vermoed dat de bezorger ook dan wellicht ontslagen zal worden als er aangifte gedaan wordt tegen een bezorger in functie.

Je kunt tegenwoordig zelfs voor een facebookpost ontslagen worden bij postnl, dus ik vrees, mits bewezen, dat deze bezorger niet lang meer in dienst zal zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aad van Hoorn schreef:Wat een wereldvreemde situatie lees ik hier.
Ik heb heel andere ervaringen met medewerkers van PostNL
Over wereldvreemd gesproken... :roll: :roll:

josvanderwal
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2016 19:51

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door josvanderwal »

Volgens mij doet Postnl hier ook niets aan. De bezorgers mogen gewoon hun gang gaan zolang ze maar de pakketjes afgeleverd hebben.
Bij ons worden de pakketjes gewoon bij de voordeur neergezet. Ook waar voor getekend moet worden en na verschillende klachten ingediend te hebben zeggen ze dat die bezorger niet meer voor hun werkt. Maar vandaag zou er ook weer een pakketje geleverd worden. Volgens track & trace 16.23 uur afgeleverd. Maar er was niemand thuis. Geen briefje in de bus dat het ergens anders is afgegeven of wanneer hij terug komt.
Het wordt een steeds groter zootje daar.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door rienenik »

Ik zou dat pakje ook niet bezorgen
Dit is pesten van de bezorger

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berndv schreef:
Anduril.tr schreef:Juist als hij wordt ontslagen loop je kans dat hij een ongeleid projectiel wordt en het van kwaad toch erger wordt. Aangifte bij de politie is de juiste weg, waarbij bewijzen welkom zijn.
En wat zal de uitkomst zijn van een aangifte bij de politie? Ik vermoed dat de bezorger ook dan wellicht ontslagen zal worden als er aangifte gedaan wordt tegen een bezorger in functie.

Je kunt tegenwoordig zelfs voor een facebookpost ontslagen worden bij postnl, dus ik vrees, mits bewezen, dat deze bezorger niet lang meer in dienst zal zijn.
Dat ontslag was dan ook meer dan terecht. Dat soort tuig wil je niet in dienst hebben. Geen enkel bedrijf zou dat moeten tolereren.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door BL2 »

rienenik schreef:Ik zou dat pakje ook niet bezorgen
Dit is pesten van de bezorger
Wat een bizar vreemde reactie. De bezorger wordt helemaal niet gepest, hij moet zich klantvriendelijk en respectvol gedragen. Hup paaltje weer op slot, nog één keer een "voorvalletje" en aangifte doen.
Verder geen klacht bij de "klantenservice" maar een stapje hoger bij Post.nl, desnoods een gesprek aan vragen.

TS laat je niet intimideren !

Neldi
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:24

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Neldi »

Het enige juiste is: paaltje omhoog en op slot. Aangifte doen bij de politie. Tegen postnl: minder postbezorgers die regels overtreden.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Quark »

Je hebt onenigheid met een individu die werkt / in dienst is bij post.nl.

Is het een bezorger in dienst van post.nl of is het een ZZP die in opdracht van post.nl bezorgt ?

Mucha

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door crazyme »

Mucha schreef:
Quark schreef:Je hebt onenigheid met een individu die werkt / in dienst is bij post.nl.

Is het een bezorger in dienst van post.nl of is het een ZZP die in opdracht van post.nl bezorgt ?
Dat komt op hetzelfde neer. Post nl kan ook beslissen geen zaken meer te doen met de zzp'r.
Iemand ontslaan om 1 incident met 1 adres waarvan wij slechts een kant van het verhaal kennen zal echt niet gebeuren.

Ik snap ook niet dat iedereen zo gemakkelijk om het hoofd van de postbezorger roept op basis van dit bericht. De middeleeuwen zijn we toch al gepasseerd toch ?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Quark »

crazyme schreef:
Mucha schreef:
Quark schreef:Je hebt onenigheid met een individu die werkt / in dienst is bij post.nl.

Is het een bezorger in dienst van post.nl of is het een ZZP die in opdracht van post.nl bezorgt ?
Dat komt op hetzelfde neer. Post nl kan ook beslissen geen zaken meer te doen met de zzp'r.
Iemand ontslaan om 1 incident met 1 adres waarvan wij slechts een kant van het verhaal kennen zal echt niet gebeuren.

Ik snap ook niet dat iedereen zo gemakkelijk om het hoofd van de postbezorger roept op basis van dit bericht. De middeleeuwen zijn we toch al gepasseerd toch ?
Klopt helemaal, we horen het verhaal van 1 kant, wat er precies is voorgevallen zal voor ons altijd een raadsel zijn. En daar komt bij dat jutter het 14 december als eerste post heeft geplaatst, 15 december nog even heeft gekeken en er nog niet weer is geweest. Dus wij maken ons er weer drukker om dan de starter zelf :D

Gesloten