LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: Pakket niet aangeboden, gelijk retour afzender

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Laura_B
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2017 10:28

PostNL: Pakket niet aangeboden, gelijk retour afzender

Ongelezen bericht door Laura_B »

Hoi!

Dit gaat een lang verhaal worden.
Ik heb vorige week woensdag van een particulier iets gekocht, en dit is per pakketpost vanuit België hierheen verstuurd. Alles leek helemaal goed te gaan, tot de eerste bezorgpoging. Onze postbezorger belt ongeveer 50% van de tijd niet aan, en gooit dan een niet-thuis briefje in de bus. Elke keer dat dit gebeurt is, check ik mijn deurbel of deze misschien kapot is, maar dit is nooit het geval.

Ik was dus de hele dag thuis, en was verrast om een niet-thuis briefje in de bus te vinden toen ik ging kijken of ik briefpost had. Het lastige aan deze situatie is dat ik de bezorger ook niet kan zien staan of aankomen, aangezien ik in een appartement woon dat geen zicht heeft op de voordeur van het gebouw. Ik heb hierover een klacht ingediend bij de klantenservice van PostNL. Ik begrijp dat er een keer een misverstand kan ontstaan, maar om de hele tijd te weigeren om aan te bellen vond ik wel heel raar.

Oké, geen man overboord, dacht ik. Ik was natuurlijk teleurgesteld, maar PostNL klantenservice zei dat ze het de volgende dag opnieuw zouden aanbieden. Na ruim 3 uur na de verwachte levertijd belde ik nogmaals met PostNL. Deze konden mij vertellen dat de bezorger dit keer het pakketje niet had meegenomen. Waarom konden ze me niet zeggen.
Oké, nog een tegenslag, maar ze zeiden dat het dan maandag nogmaals geprobeerd zou worden.

U ziet het al aankomen.. Maandag weer niks. Het zou voor 13:30 bezorgd worden. Ik heb geduldig gewacht, en uiteindelijk rond een uur of 4 een chat gestart met PostNL. De status van het pakketje stond namelijk ineens op ''Pakket klaar voor transport naar het buitenland''.
Ik dacht: oké, dit zal wel een foutje zijn. Niet dus. De klantenservice vertelde mij dat het pakketje retour wordt gezonden. Ik heb het hele verhaal meerdere malen voorgelegd, maar ze konden niks betekenen. Ze konden het pakketje niet in Nederland houden, of bij een PostNL punt afgeven. De reden van retour ''staat op het pakketje aangegeven''. Maar dit konden ze mij niet vertellen.

Ik heb contact gehad met de verkoper hierover, en hij is wel bereid mij te helpen gelukkig. Hij zal me dan maar moeten vertellen wat op het pakketje staat, en dan moet ik geloof ik via hem een onderzoek starten.

Mijn vraag nu, behalve dat ik natuurlijk dit erg graag kwijt wilde, is of ik nog iets kan doen? Ik voel me erg oneerlijk behandeld. Het lijkt erop dat de postbezorger die tweede bezorgpoging expres het pakketje is vergeten, omdat hij natuurlijk aangesproken is door zijn leidinggevende over de klacht die ik heb ingediend over hem. Het voelt alsof de postbezorger dit expres doet.

atlas1302

Re: PostNL: Pakket niet aangeboden, gelijk retour afzender

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Met dat niet thuis briefje kon u het pakketje toch afhalen bij een afleverpunt van TNT, u heeft gebeld dan had u ook een afspraak kunnen maken om het pakketje zelf te halen. Geen risico en geen gezeur, dat pakketje wilt u graag hebben.

Laura_B
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2017 10:28

Re: PostNL: Pakket niet aangeboden, gelijk retour afzender

Ongelezen bericht door Laura_B »

Helaas kon dat dus niet. Ik heb dit geprobeerd maar dat was niet mogelijk volgens de klantenservice van postNL. Ik kon geen afspraak maken hiervoor en ze konden het alleen een tweede keer aanbieden de volgende dag.

Mucha

Re: PostNL: Pakket niet aangeboden, gelijk retour afzender

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten