LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
KJV
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2014 18:49

PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door KJV »

Hallo allemaal,

Na wat soortgelijke verhalen over PostNL op dit forum te hebben gelezen, moet ik toch ook echt mijn verhaal kwijt.
Enkele weken geleden heb ik mijn oude telefoon, via de Marktplaats-ruil-je-oude-electronica-in-service, geprobeerd op te sturen naar het Duitse Flip4New, een electronicabedrijf wat de waarde van je oude electronica berekend en dit aan je uitbetaald. Van dit bedrijf kreeg ik een gratis verzendlabel om mijn pakketje met PostNL naar hen toe te sturen. Maar ja, je raadt het al, PostNL heeft mijn pakket nooit bij dit bedrijf afgeleverd. De klantenservice van PostNL zou zorgen dat er een onderzoek gestart zal worden, maar enkele dagen later wordt ik teruggebeld door postNL. Doordat ik zo'n speciaal soort gratis verzendlabel van Flip4New heb gebruikt is alleen de geadresseerde (Flip4New dus) bevoegd om een onderzoek aan te vragen. Ik snap hier helemaal niks van... Ik ben hier de gedupeerde. Het zal dat bedrijf een zorg wezen of ik dat pakketje terug krijg..
Hoe dan ook, ik heb vervolgens de klantenservice van Flip4New aangesproken, die weer gevoerd wordt door Marktplaats. Daar waren ze net zo verbijsterd door dit antwoord van PostNL als ik. Gevolg: de klantenservice wil geen onderzoek voor mij laten starten en stuurt mij door naar de daadwerkelijke Duitse klantenservice van Flip4New. Omdat ik werkelijk geen woord Duits spreek loopt de weg voor mij hier dood.
Erg vervelend. Post NL is dus mijn pakket kwijtgeraakt en niemand kan/wil hier meer iets aan doen. Er kan zelfs geen officieel onderzoek worden gestart.

Weet iemand hoe dit daadwerkelijk zit? Maakt het echt uit wie nou eigenlijk dat onderzoek aanvraagt? Het pakket is kwijt, dat is een feit, PostNL moet hier onderzoek naar doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door berndv »

KJV schreef:Doordat ik zo'n speciaal soort gratis verzendlabel van Flip4New heb gebruikt is alleen de geadresseerde (Flip4New dus) bevoegd om een onderzoek aan te vragen.
En dit is de enige waarheid. Door dat verzendlabel zijn zij de opdrachtgever, oftewel de feitelijke verzender. Alleen de verzender kan namelijk een onderzoek starten.

Uit de informatie op de website van marktplaats leid ik af dat marktplaats hier uitsluitend als medium fungeert, daarom is het duitse bedrijf de opdrachtgever.
KJV schreef:Omdat ik werkelijk geen woord Duits spreek loopt de weg voor mij hier dood.
Misschien iemand in uw omgeving vragen of die het woord wil doen voor u?
KJV schreef:Weet iemand hoe dit daadwerkelijk zit? Maakt het echt uit wie nou eigenlijk dat onderzoek aanvraagt? Het pakket is kwijt, dat is een feit, PostNL moet hier onderzoek naar doen.
het feit dat PostNL iets kwijt is klopt volledig. Maar het is dus inderdaad zo dat alleen de verzender, dus degene die in dit geval betaalt voor de verzending, een onderzoek mag instellen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Dirkie »

KJV schreef:Weet iemand hoe dit daadwerkelijk zit? Maakt het echt uit wie nou eigenlijk dat onderzoek aanvraagt? Het pakket is kwijt, dat is een feit, PostNL moet hier onderzoek naar doen.
Als je het voor elkaar krijgt om een onderzoek te doen, stel je er dan niet te veel van voor. Het onderzoek bestaat jouw telefoontje naar een veel te duur nummer, wat veel te lang duurt. En na 1 week krijg je een mail en/of brief (liever per mail, want brieven reken nogal eens zoek.....) dat het onderzoek niets opgeleverd heeft. Als je daarna nog eens je beklag doet krijg je als verzender als pleister op de wond de verzendkosten terug. Maar je pakket is gewoon weg en dat komt niet terug.

Heviko
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2014 08:52

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Heviko »

Herkenbaar.

Ik heb een aangetekende pakket naar China laten versturen nadat ik via een folder heb laten overtuigen dat POSTNL de juiste verzendpartner is. Een maand na verzending, pakket nergens te vinden of te traceren.

Dat begon al verkeerd. Folderprijzen en ingevoerde computerprijzen zaten er al behoorlijke prijsverschil tussen. Namelijk, 106 € ipv folderprijs 84 €. Maar goed, voordeel van de twijfel, etc.
Het pakket zou gegarandeerd binnen 10 werkdagen bezorgd worden, omdat het aangetekend en verzekerd is verstuurt. In plaats van bezorgd worden, is het een zorg geworden!

Pakket is zoek!
Ondanks het Track & Trace nummer en vele malen betaalde klantenservice belsessies.

Zij weten niet eens in welk vliegtuig met vluchtnummer naar welk Chinese stad het verzonden is! Als ik dit te horen krijg, dan spelen er allerlei scenarios in mijn hoofd.
Dan zie ik zo een persoon in een POSTNL-kleding met een aantal pakketten onder zijn armen, dolend over de Schipholplatform, verward om zich heen kijken en zoekend in welk vliegtuig hij/zij het pakket ergens in een laadruimte kan gooien.

Natuurlijk krijg je dan het standaard antwoord dat men papieren op gaat sturen voor een onderzoek. Met een maximale wachttijd van ....... 3 maanden .... !

Mensen,ik heb er van geleerd. Mijn advies: probeer eens UPS, FEDEX, DHL of DPD.
Post.nl ? Tja..... wat mij betreft, eens maar nooit weer. :(

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat is de tracktracecode? Heb je al op http://www.ems.com.cn/english.html gezocht?

Heviko
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2014 08:52

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Heviko »

Ja, ems ook geprobeerd zonder succes. Wel erg bedankt voor het meedenken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, vervelend. Ik kreeg vorige week een doos terug die ik twee maanden geleden naar Texas stuurde. Heb met China helaas weinig ervaring. Ik duim voor je/u.

In elk geval een navraag opstarten met dit formulier van PostNL. Dat formulier hebben ze niet op hun eigen site staan maar moet je speciaal aanvragen:

http://www.docdroid.net/f6sr/ps46003.pdf.html

U kan dat per e-mail naar PostNL sturen. Mijn ervaring is dat ze wel snel reageren. Onderzoek/schadevergoeding kan vele maanden duren.

willemveldkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2013 19:49

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door willemveldkamp »

Stuur nooit een pakket met PostNL zonder Track & Trace, zeker niet naar het buitenland. Track&Trace is er nl. niet alleen voor jezelf maar ook voor PostNL. Zonder Track&Trace is het een verzenden op goed geluk. In mijn geval betekent dit dat ik €18 euro moest betalen voor het versturen naar Maleisie (voor een pakketje <2 kilo), maar helaas is het pakketje nooit aangekomen. Achteraf moest ik dus horen van PostNL dat dit onverzekerd is en ook voor PostNL niet te achterhalen. Dit terwijl het Postkantoor mij toch duidelijk anders heeft voorgelicht. PostNL geeft telefonisch zeer helder aan dat van enige vergoeding nooit sprake kan zijn, zelfs indien er sprake is van verkeerde voorlichting.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Dirkie »

willemveldkamp schreef:Stuur nooit een pakket met PostNL zonder Track & Trace, zeker niet naar het buitenland. Track&Trace is er nl. niet alleen voor jezelf maar ook voor PostNL. Zonder Track&Trace is het een verzenden op goed geluk. In mijn geval betekent dit dat ik €18 euro moest betalen voor het versturen naar Maleisie (voor een pakketje <2 kilo), maar helaas is het pakketje nooit aangekomen. Achteraf moest ik dus horen van PostNL dat dit onverzekerd is en ook voor PostNL niet te achterhalen. Dit terwijl het Postkantoor mij toch duidelijk anders heeft voorgelicht. PostNL geeft telefonisch zeer helder aan dat van enige vergoeding nooit sprake kan zijn, zelfs indien er sprake is van verkeerde voorlichting.
Even een tip. Ook alleen Track&Trace heeft geen nut. Ze kunnen je dan namelijk vertellen waar je pakket kwijt geraakt maar daar blijft het dan ook bij. Wil je kans maken op vergoeding als ze iets kwijt raken, dan moet je Track&Trace en verzekerd versturen. En helaas vertelden ze dit mij ook pas achteraf. In het postagentschap vertelde ik dat er in mijn pakket voor rond de 150 euro aan goederen zat en men zei dat Track&Trace dan voldoende was. Helaas pakket weg, geld weg. Wel kreeg ik na heel veel heen en weer gemail mijn verzendkosten terug....

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door alfatrion »

KJV schreef:Enkele weken geleden heb ik mijn oude telefoon, via de Marktplaats-ruil-je-oude-electronica-in-service, geprobeerd op te sturen naar het Duitse Flip4New, een electronicabedrijf wat de waarde van je oude electronica berekend en dit aan je uitbetaald.
Als het pakket niet aangetekend is verstuurd dan hoeft PostNL nauwelijks iets voor je te doen: hooguit een paar cent per kilo aan vergoeding. Je zou kunnen betogen dat het bedrijf Flip4New voor jou de verzorging regelde en daar aankloppen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door Dirkie »

alfatrion schreef:
KJV schreef:Enkele weken geleden heb ik mijn oude telefoon, via de Marktplaats-ruil-je-oude-electronica-in-service, geprobeerd op te sturen naar het Duitse Flip4New, een electronicabedrijf wat de waarde van je oude electronica berekend en dit aan je uitbetaald.
Als het pakket niet aangetekend is verstuurd dan hoeft PostNL nauwelijks iets voor je te doen: hooguit een paar cent per kilo aan vergoeding. Je zou kunnen betogen dat het bedrijf Flip4New voor jou de verzorging regelde en daar aankloppen.
Ook aangetekend betekend bij PostNL niets meer. Een jaar geleden werd aan ons een aangetekende brief gestuurd. Deze zou bij ons bezorgd zijn en er was getekend voor ontvangst. Helaas was er op dat moment niemand bij ons thuis. De verzender heeft ons de handtekening gestuurd maar zij zagen zelf toen ook dat hij niet op de mijne leek (het was onze keukenleverancier en die had genoeg handtekeningen van mij). Gelukkig heeft de verzender ons hetzelfde nogmaals gestuurd en is het goed gekomen.

rverwaayen
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2014 12:38

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door rverwaayen »

had het niet verzekerd verzonden moeten worden door de verzender?

kalmiya
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2015 16:32

Re: PostNL raakt pakket kwijt, ik heb pech??

Ongelezen bericht door kalmiya »

Dirkie schreef:
willemveldkamp schreef:Stuur nooit een pakket met PostNL zonder Track & Trace, zeker niet naar het buitenland. Track&Trace is er nl. niet alleen voor jezelf maar ook voor PostNL. Zonder Track&Trace is het een verzenden op goed geluk. In mijn geval betekent dit dat ik €18 euro moest betalen voor het versturen naar Maleisie (voor een pakketje <2 kilo), maar helaas is het pakketje nooit aangekomen. Achteraf moest ik dus horen van PostNL dat dit onverzekerd is en ook voor PostNL niet te achterhalen. Dit terwijl het Postkantoor mij toch duidelijk anders heeft voorgelicht. PostNL geeft telefonisch zeer helder aan dat van enige vergoeding nooit sprake kan zijn, zelfs indien er sprake is van verkeerde voorlichting.
Even een tip. Ook alleen Track&Trace heeft geen nut. Ze kunnen je dan namelijk vertellen waar je pakket kwijt geraakt maar daar blijft het dan ook bij. Wil je kans maken op vergoeding als ze iets kwijt raken, dan moet je Track&Trace en verzekerd versturen. En helaas vertelden ze dit mij ook pas achteraf. In het postagentschap vertelde ik dat er in mijn pakket voor rond de 150 euro aan goederen zat en men zei dat Track&Trace dan voldoende was. Helaas pakket weg, geld weg. Wel kreeg ik na heel veel heen en weer gemail mijn verzendkosten terug....
Met track & trace kun je ook niet veel meer - dan kan je pakket net zo goed zoek raken en niemand weet waar het is. En overigens is de inhoud ook niet verzekerd. En als je het verzekerd is het ook nog maar de vraag of je iets terug krijgt ( ook al vaker gelezen dat zelfs met verzekering het allemaal heel lang duurt en je uiteindelijk toch niets krijgt ). Beter om postNL volledig te vermijden en bv DHL, DPD, Kiala e.d. te gebruiken.

Gesloten