LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Srafport is buiten proporties

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Jan_Kol
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2010 08:40

Srafport is buiten proporties

Ongelezen bericht door Jan_Kol »

Ik had een brief verzonden met een postzegel er op. Ik dacht dat alle postzegels uit de Euro-tijd nog geldig waren. Dat blijkt dus niet waar en ik bleek € 0,44 te hebben gefrankeerd en dat moest € 0,64 zijn. Ik ontving derhalve een uitnodiging om "slechts" € 2,19 als nabetaling te voldoen. Ofwel bijna 110% van wat er te weinig zou zijn gefrankeerd. Dat noem ik woekerwinst en buiten proportioneel. Maar ja, één les gehad: ik ga vermijden nog papieren post te versturen en nog meer over naar e-mail, dat is de winst voor post.nl...

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Srafport is buiten proporties

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dat is niet waar, de ontvanger wordt verzocht bij te betalen.....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Srafport is buiten proporties

Ongelezen bericht door crazyme »

Jan_Kol schreef:Ik had een brief verzonden met een postzegel er op. Ik dacht dat alle postzegels uit de Euro-tijd nog geldig waren. Dat blijkt dus niet waar en ik bleek € 0,44 te hebben gefrankeerd en dat moest € 0,64 zijn. Ik ontving derhalve een uitnodiging om "slechts" € 2,19 als nabetaling te voldoen. Ofwel bijna 110% van wat er te weinig zou zijn gefrankeerd. Dat noem ik woekerwinst en buiten proportioneel. Maar ja, één les gehad: ik ga vermijden nog papieren post te versturen en nog meer over naar e-mail, dat is de winst voor post.nl...
Man, man, waar heb je het over ? Je plakt zelf te weinig aan postzegels, kennelijk omdat je nooit post verstuurd, waardoor de ptt (ik zal maar even in jouw belevingswereld blijven) allerlei acties moet opzetten om het restant te krijgen.

Wat denk je wat dát kost ??? Ja daar zullen ze echt veel aan overhouden...

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Srafport is buiten proporties

Ongelezen bericht door zombo »

Dat is ook niet waar. Als de verzender bekend is, krijgt deze de portokaart, zo niet de ontvanger. Het is een verzoek, geen verplichting. Of er nou iemand betaalt of niet, de post wordt altijd gewoon naar geadresseerde gestuurd!
En ja er komen administratiekosten bij, of dacht je dat PostNL voor die 44 cent uit eigen zak achter zijn twee dubbeltjes aan ging? Postzegels zonder bedrag (b.v. een 1) blijven overigens wel geldig.

Gesloten