LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPS en Post.nl niet van deze tijd

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

Ik ben een particulier en vergat mijn telefoonoplader in het hotel in Macedonië, waar ik op vakantie was.
Het hotel reageerde zeer meewerkend en via mail lieten ze weten het graag op te zenden, maar dan moest ik wel bereid zijn de verzendkosten te betalen. Geen probleem, ik wil die postzegel zeker betalen. Helaas is er geen bedrijf te vinden die dat voor mij wil of kan regelen. Post.nl, nee meneer we hebben geen postophaalservice en onder rembours kan alleen in Nederland. UPS, nee meneer dat kan alleen als u een bedrijf bent. U moet dan een account aanmaken, maar dan wel meerdere pakjes per week op laten halen. En zo verder. Kortom, na vele telefoontjes en keuzemenu's kan ik het vergeten.
2013 en het is onmogelijk om voor een particulier een poststuk onder rembours binnen Europa te verzenden. Onvoorstelbaar.Wat een service.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jakbosen schreef:Ik ben een particulier en vergat mijn telefoonoplader in het hotel in Macedonië, waar ik op vakantie was.
Het hotel reageerde zeer meewerkend en via mail lieten ze weten het graag op te zenden, maar dan moest ik wel bereid zijn de verzendkosten te betalen. Geen probleem, ik wil die postzegel zeker betalen. Helaas is er geen bedrijf te vinden die dat voor mij wil of kan regelen. Post.nl, nee meneer we hebben geen postophaalservice en onder rembours kan alleen in Nederland. UPS, nee meneer dat kan alleen als u een bedrijf bent. U moet dan een account aanmaken, maar dan wel meerdere pakjes per week op laten halen. En zo verder. Kortom, na vele telefoontjes en keuzemenu's kan ik het vergeten.
2013 en het is onmogelijk om voor een particulier een poststuk onder rembours binnen Europa te verzenden. Onvoorstelbaar.Wat een service.
Je kan toch geld overmaken naar dat hotel zodat ze het aangetekend kunnen verzenden.

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

Geld overmaken naar het hotel is inderdaad een optie, maar dan blijft de service van de postbedrijven niet van deze tijd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door sjohie »

Jakbosen schreef:Geld overmaken naar het hotel is inderdaad een optie, maar dan blijft de service van de postbedrijven niet van deze tijd.
Rembours is iets typisch Nederlands, denk je nou werkelijk dat zoiets vanuit een niet EU land ook kan als particulier? :shock:

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

Ja, dat denk ik. Als het in Nederland werkt,werkt het ook in Europa. Wat is het verschil?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door sjohie »

Jakbosen schreef:Ja, dat denk ik. Als het in Nederland werkt,werkt het ook in Europa. Wat is het verschil?
Om te beginnen dat A) ze niet bij Europa/de EU horen, B) rembours in dat soort landen niet bestaat, en C)dit het domein is van UPS/DHL/TNT, oftewel zakelijke dienstverleners.

Laat ze dat doosje even bij UPS aanbieden, jou het bedrag mailen, en dan kan je dat mbv IBAN gratis overmaken naar ze.

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

Je suggestie is OK, maar ze twijfelen daar in Macedonië. Misschien denken ze dat ik het geld niet overmaak. Een kwestie van vertrouwen natuurlijk. Een reden temeer waarom ik denk dat er een gat zit in de dienstverlening van de Europese postbedrijven.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door dhc »

Ik had allang een nieuwe in de winkel gekocht, zo duur zijn die dingen niet....

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

30 euro is voor de één weinig geld en voor de ander een halve week eten. Maar daar gaat het niet om in deze discussie. Het gaat om het principe dat je iets opgestuurd moet kunnen krijgen waarbij de ontvanger de porto betaald, gewoon tussen particulieren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door dhc »

Dan moet wel iedereen meewerken en in dit geval is dat dus niet zo. En by the way, als je wel op vakantie kunt naar macedonië, is je argument dat 30 euro veel geld is om boodschappen te doen, een beetje ....kul?

Aanstelleritis extremis.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door newmikey »

dhc schreef: Aanstelleritis extremis.
+1

Het is helemaal niet zo gek als je bedenkt dat de verzender altijd voor de kosten opdraait als de ontvanger niet zou willen of kunnen betalen - je zal weinig verzenders vinden die dàt risico acceptabel vinden. Er zijn dus gewoon géén potentiele klanten voor een dergelijk dienst, heeft niets met de vermeende "ouderwetsheid" van UPS of PostNL te maken.

De opties zijn simpel: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten dus even creditcard gegevens aan hotel geven misschien? Of toch maar nieuw ladertje aanschaffen a €10.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door sjohie »

Jakbosen schreef:30 euro is voor de één weinig geld en voor de ander een halve week eten. Maar daar gaat het niet om in deze discussie. Het gaat om het principe dat je iets opgestuurd moet kunnen krijgen waarbij de ontvanger de porto betaald, gewoon tussen particulieren.
En hoe precies past het hotel in je definitie van "particulieren"? Mijn vader had iets vergelijkbaars een jaar of 2 geleden, maar dan bij een hotel in Libanon, en dat is prima via UPS gegaan.

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

dhc schreef:Dan moet wel iedereen meewerken en in dit geval is dat dus niet zo. En by the way, als je wel op vakantie kunt naar macedonië, is je argument dat 30 euro veel geld is om boodschappen te doen, een beetje ....kul?

Aanstelleritis extremis.
Macedonië is één van de weinige landen waar je heen kunt als je niet veel te besteden hebt. Je weet toch niet hoe veel en hoe lang iemand heeft gespaard om iets te kunnen ondernemen? Je argumenten raken kant noch wal en gaan niet over de kern van de zaak. Behalve dat je stelt dat iedereen dan wel moet meewerken. Tja.

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

sjohie schreef:
Jakbosen schreef:30 euro is voor de één weinig geld en voor de ander een halve week eten. Maar daar gaat het niet om in deze discussie. Het gaat om het principe dat je iets opgestuurd moet kunnen krijgen waarbij de ontvanger de porto betaald, gewoon tussen particulieren.
En hoe precies past het hotel in je definitie van "particulieren"? Mijn vader had iets vergelijkbaars een jaar of 2 geleden, maar dan bij een hotel in Libanon, en dat is prima via UPS gegaan.
Ik had UPS opdracht gegeven het pakje op te halen, maar ze doen het niet "omdat ik een particulier ben". Dus geen idee hoe je vader dat heeft opgelost.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Als u even het bedrag opstuurt, kan het hotel het pakketje bij hun om de hoek op de post doen, en krijgt u het vanzelf thuis, waarom een "ophaalservice" en UPC.
En het kost wel wat meer dan een "postzegel"
Anders een universeel ladertje kopen, Nieuw Ladertje-Verzendkosten= blijven er weinig kosten over.

Suc6

Jakbosen
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:39

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door Jakbosen »

F.van Holten schreef:Als u even het bedrag opstuurt, kan het hotel het pakketje bij hun om de hoek op de post doen, en krijgt u het vanzelf thuis, waarom een "ophaalservice" en UPC.
En het kost wel wat meer dan een "postzegel"
Anders een universeel ladertje kopen, Nieuw Ladertje-Verzendkosten=Weinig kosten over.

Suc6

Bedankt voor Suc6.
Het pakje is ondertussen met postzegel erop onderweg. Maar mijn stelling is dat een remboursdienst ook in heel Europa zou moeten bestaan. Ook voor particulieren. Het is me duidelijk dat het er niet is en ook dat velen dat kennelijk accepteren. Ik vind het niet van deze tijd. Heren directeuren van het Europese Post-overleg aan de slag.
Bedankt voor alle reacties.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: UPS en Post.nl niet van deze tijd

Ongelezen bericht door newmikey »

Jakbosen schreef: Het pakje is ondertussen met postzegel erop onderweg. Maar mijn stelling is dat een remboursdienst ook in heel Europa zou moeten bestaan. Ook voor particulieren. Het is me duidelijk dat het er niet is en ook dat velen dat kennelijk accepteren. Ik vind het niet van deze tijd. Heren directeuren van het Europese Post-overleg aan de slag.
Bedankt voor alle reacties.
Misschien is het u toch niet zo duidelijk, een remboursdienst bestaat in heel Europa èn daarbuiten. U kunt met elk postbedrijf, inclusief PostNL, rembourspakketjes versturen waarbij u de opdrachtgever bent maar de ontvanger z'n pakketje pas krijgt als hij aan de deur betaalt.

Wat u bedoelt heet in goed Nederglish "reverse logistics" en dat bestaat inderdaad alleen voor bedrijven en met zéér goede redenen. De ellende zou niet te overzien zijn als dit opengesteld zou moeten worden voor particulieren. Zeker niet iets wat ook maar iemand zou moeten willen.

Gesloten