LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVD wil budget postzegel een goed idee?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Zie: http://deliefde.vvd.nl/actueel_13896/73667/

Kan de postzegel hiermee goedkoper worden? Eerder heeft PostNL een proef gehouden waarbij de postbode met 2 bundels post moest gaan lopen. Een bundel met 24 uur post en een bundel met minder prioriteit post. Dat was niet echt een succes om met 2 verschillende bundels met adressen te gaan lopen. Er zijn 2 landelijke postaanbieders actief te weten Sandd en PostNL. Daarbij heb je vaak nog de WSW postbedrijven zoals Business Post maar ook regionale spelers. Bij de regionale aanbieders wordt je post ook niet meteen binnen 24 uur bezorgd maar later. Net zoals bij Sandd maar die is niet toegankelijk voor de consumenten maar meer voor de zakelijke markt. Is het een goed idee van de VVD om de budgetpostzegel in te voeren? Nu al hebben we de kerstpostzegels die een paar cent goedkoper is, doch alleen in de maand december en begin januari geldig is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

De keuze snel of goedkoop. Tegenwoordig ben ik al blij dat een brief/pakket ueberhaupt afgeleverd wordt. Deze week kreeg ik ook weer een pakketje terug waarbij de postbode bij het verkeerde huis heeft staan kijken (en ja de adressering was correct).
@Gezondheid, van jou had ik eigenlijk meer een topic verwacht over een inkomensafhankelijke postzegel ;-)

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door 16again »

gezondheid schreef:Eerder heeft PostNL een proef gehouden waarbij de postbode met 2 bundels post moest gaan lopen. Een bundel met 24 uur post en een bundel met minder prioriteit post.
Ik zou de postbode alleen maar op pad sturen met post welke die dag bezorgd moet worden.
Lage prioriteit post verzamel je volgens mij op bijvoorbeeld een sorteercentrum.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door kweenie »

Op zich kan ik mij wel voorstellen dat er een goedkopere postbezorging komt waarbij er bijvoorbeeld maar één keer per week wordt bezorgd. Dan kan de post deze 'goedkope' post voor een week verzamelen en dan in één keer bezorgen. De normale eendagspost zou daarnaast nog gewoon worden bezorgd, maar dat zal dan natuurlijk veel minder zijn, zodat de postbodes daar veel minder tijd mee bezig zijn.

De weekpost kan dan natuurlijk ook op verschillende dagen van de week in verschillende wijken worden bezorgd. Dat die week-bezorging ook een beetje over de week verspreid is.
Maar ik vraag mij daarbij wel af of het niet veel meer moeite zou zijn om die goedkope post te scheiden van de dure post dan om alles gewoon op een hoop te gooien.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door olaf79 »

gezondheid schreef:Zie: http://deliefde.vvd.nl/actueel_13896/73667/

Kan de postzegel hiermee goedkoper worden? Eerder heeft PostNL een proef gehouden waarbij de postbode met 2 bundels post moest gaan lopen. Een bundel met 24 uur post en een bundel met minder prioriteit post. Dat was niet echt een succes om met 2 verschillende bundels met adressen te gaan lopen. Er zijn 2 landelijke postaanbieders actief te weten Sandd en PostNL. Daarbij heb je vaak nog de WSW postbedrijven zoals Business Post maar ook regionale spelers. Bij de regionale aanbieders wordt je post ook niet meteen binnen 24 uur bezorgd maar later. Net zoals bij Sandd maar die is niet toegankelijk voor de consumenten maar meer voor de zakelijke markt. Is het een goed idee van de VVD om de budgetpostzegel in te voeren? Nu al hebben we de kerstpostzegels die een paar cent goedkoper is, doch alleen in de maand december en begin januari geldig is.
Tsja als ik post.nl was zou ik goedkope post dumpen op een centrale plaats in een gemeente en dan mag de ontvanger dat daar lekker zelf gaan ophalen. Dus voor goedkope post, zelf ophalen ergens in je gemeente (of bijvoorbeeld tot maximaal 5 km vanaf je adres), en voor duurder post komt de postbode gezellig bij je thuis de brief in het gleufje schuiven.

Post is trouwens iets wat in de toekomst steeds minder gaat worden. Het is gewoon veel te inefficient.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met de gewone "dure" post wordt ook al niet goed omgegaan. Krijgen we dan volgens het VVD-plan een keuze tussen "duur en slecht" en "goedkoop en nóg slechter"?

Lost allemaal niets op. Het postvolume neemt jaarlijks af en dat wordt alleen maar erger. De Overheid is de volgende. Al die brieven van de Belastingdienst etc. gaan nu nog per post. Over een paar jaar is daar ook bijna niets meer van over. Dan moet je een euro plakken om een kaartje te versturen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef: Post is trouwens iets wat in de toekomst steeds minder gaat worden. Het is gewoon veel te inefficient.
Niet in de toekomst hoor. Dat is al een flink aantal jaren bezig. En zeg nou zelf, hoeveel post krijg je de laatste jaren nog?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: VVD wil budget postzegel een goed idee?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kreeg vandaag maar liefst 3 enveloppen. Na anderhalve week lang alleen maar reclame uit de bus te hebben gehaald.

Gesloten