LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
pien1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2017 09:09

Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door pien1967 »

Sinds vorige week hebben wij een andere bezorger van de krant. Wij hebben een tuinpad dat langer is dan 10 meter dus moet je voor de post een buitenbrievenbus hebben. Altijd werd onze krant in de huisdeur bezorgd (tuinpad is ong. 12 meter) Nu al aantal dagen klacht doorgegeven dat de krant in de buitenbrievenbus is bezorgd en werd de klacht opgenomen en doorgegeven. Vandaag kreeg ik te horen dat als de deur verder is dan 10 meter ze dan de krant in de de buitenbrievenbus mogen bezorgen en dat de klacht dus niet werd genoteerd. Dit is de 1e keer dat ik dit hoorde. Ik was altijd van mening dat die groene bus die wij aan het begin van het pad hebben staan alleen maar verplicht is voor de post maar alle andere diensten niet (zoals krant).
Wie weet hoe dit zit?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2017 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pien1967 schreef:Sinds vorige week hebben wij een andere bezorger van de krant. Wij hebben een tuinpad dat langer is dan 10 meter dus moet je voor de post een buitenbrievenbus hebben. Altijd werd onze krant in de huisdeur bezorgd (tuinpad is ong. 12 meter) Nu al aantal dagen klacht doorgegeven dat de krant in de buitenbrievenbus is bezorgd en werd de klacht opgenomen en doorgegeven. Vandaag kreeg ik te horen dat als de deur verder is dan 10 meter ze dan de krant in de de buitenbrievenbus mogen bezorgen en dat de klacht dus niet werd genoteerd. Dit is de 1e keer dat ik dit hoorde. Ik was altijd van mening dat die groene bus die wij aan het begin van het pad hebben staan alleen maar verplicht is voor de post maar alle andere diensten niet (zoals krant).
Wie weet hoe dit zit?
Waarom zou een krantenbezorger een andere brievenbus moeten gebruiken dan de postbode doet? Dat de oude bezorger coulanter was wil niet zeggen dat de nieuwe dat ook moet zijn. Tijd is geld, dus elke meter die extra afgelegd moet worden is verlies,

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Van de bezorger wordt door het bedrijf maar één ding gevraagd: de krant te bezorgen bij de bewoners. Door het ding in de buitenbrievenbus te stoppen is hij in zijn missie geslaagd.

Dat je hem liever in de bus in de deur hebt snap ik, hoef je niet zelf in je ochtendjas op een koude winterochtend die 12 meter heen en weer te lopen. Maar als het zo mag, dan mag het, behalve vriendelijk aan de bezorger vragen kun je er niets aan veranderen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door sjohie »

pien1967 schreef:Sinds vorige week hebben wij een andere bezorger van de krant. Wij hebben een tuinpad dat langer is dan 10 meter dus moet je voor de post een buitenbrievenbus hebben. Altijd werd onze krant in de huisdeur bezorgd (tuinpad is ong. 12 meter) Nu al aantal dagen klacht doorgegeven dat de krant in de buitenbrievenbus is bezorgd en werd de klacht opgenomen en doorgegeven. Vandaag kreeg ik te horen dat als de deur verder is dan 10 meter ze dan de krant in de de buitenbrievenbus mogen bezorgen en dat de klacht dus niet werd genoteerd. Dit is de 1e keer dat ik dit hoorde. Ik was altijd van mening dat die groene bus die wij aan het begin van het pad hebben staan alleen maar verplicht is voor de post maar alle andere diensten niet (zoals krant).
Wie weet hoe dit zit?
PostNL bezorgt conform de postwet, waar eea instaat, zoals die 10m, de reden waarom jullie ook die buitenbus hebben. Wat jullie afsluiten/afspreken met een krant over de bezorging is iets tussen jullie beiden, daar is geen wettekst over, dagbladen vallen niet onder de postwet. Als in de voorwaarden ook die 10m staat, dan hebben jullie tot nu toe mazzel gehad, maar nu geen poot om op te staan lijkt me.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Mijn brievenbus in de voordeur is afgekeurd , ca 40 cm van de grond , en terecht . heb een nieuwe brievenbus geplaatst op ca 90 cm hoogte . Postbode etc heeft geen rugpijn meer .

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Heb je de voorwaarde van je krantje erbij gepakt? of gevraagd of ze die kunnen sturen? dan kan je na kijken of het daarin vermeld staat
en ja je kan ook altijd even vragen aan de bezorger of hij/zij de krant in de bus aan de deur wil doen

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door 16again »

Nieuwe bezorger? Gewoon even aanspreken dat de vorige jaarlijks 20 euro met de kerstronde kreeg.....voor het in huisdeur brievenbus stoppen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door scontra »

@pien1967,

Welke reactie gaf de krantenbezorger toen u die hierover aansprak, alvorens over zijn/haar handelen een klacht in te dienen ? :shock:
Waarschijnlijk heeft u hier niet naar gevraagd en gelijk maar een klacht ingediend en dat zal de bezorging door de krantenbezorger er niet beter op maken.

U krijgt de krant aan huis bezorgd in een daarvoor beschikbare brievenbus.
In uw geval en niet alleen bij u overigens, staat er een brievenbus op enkele meters van de woning.
In deze brievenbus kunnen zowel de post als de krant en de folders worden bezorgd.
Zolang u de krant netjes op tijd bezorgd krijgt in uw brievenbus heeft u niets te klagen, maar een "vriendelijk" verzoek aan de krantenbezorger kan wonderen doen.

"Vriendelijk vragen is honderd maal effectiever dan klagen" :idea:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door renewouters »

Als ik kranten zou bezorgen en ik zie een brievenbus aan het begin van het tuinpad staan zou het geeneens in me opkomen om naar de voordeur te lopen. Sterker nog: toen ik lang geleden krantenbezorger was deed ik de krant altijd in de brievenbus aan de straatkant. Nooit klachten over gehad.

Maar goed: TS, wees blij dat u zo'n ontzettend mooi leven heeft als dit het soort ergernissen is waar je last van hebt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je had blijkbaar een sympathieke bezorger, maar de buitenbus is wel de gebruikelijke plek om de krant te bezorgen. Maar jullie wisten blijkbaar allebei niet van elkaars verwachtingen.

De suggestie van 16again lijkt mij in dit geval de beste.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door Brainless »

16again schreef:Nieuwe bezorger? Gewoon even aanspreken dat de vorige jaarlijks 20 euro met de kerstronde kreeg.....voor het in huisdeur brievenbus stoppen.
312 dagen de krant x (2x) 12 meter en dat voor maar 20 e per jaar.... 7,5 km extra afleggen.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door zombo »

Andersom komt ook voor: klachten vanwege een klepperende brievenbus. Mensen schrikken zich rot 5 uur 's ochtends en/of de hond gaat uit zijn dak, dat terwijl er speciaal daarvoor een buitenbus staat....

Heb een tijdje kranten bezorgd en aan vriendelijke verzoekjes, live of via een briefje op de brievenbus, heb ik altijd gehoor gegeven. Of dat ook een recht is, is de vraag; buitenbussen zijn in real life al lang niet meer 'alleen voor PTT'. En bezorgers kiezen uit zichzelf meestal niet voor de meest tijdrovende weg. Kortom: als het gaat om goodwill levert vragen vaak meer op dan (meteen) klagen. En als het gaat om recht.... ach, het zijn in deze periode ook vaak maar tijdelijke krachten.

stofzuigertje

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf heb ik dit probleem niet, de krant lees ik in bed en hoef niet naar brievenbus te lopen!

Nee, ik mis die bezorger niet want ik lees hem wel online.
Zelfs op vakantie elke nacht even om 3.40 op staan en lezen die hap.
Ja, elke bezorger begint pas 6.00 uur en dat is veel te laat.
En ik geef die bezorger gelijk, gezien de vergoeding per krant.......
Beloof die extra met de kerst en hij zal hem door de brievenbus rammen zodat hij niet op de mat maar tegen de kamer deur aan pleurde!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

wat u eigenlijk zegrt is dus dat u in de ochtend geen zin heeft die 12Meter te lopen en dat dus een ander dit maar voor u moet doen!!!

buiten dit, ja dit mag...

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door 16again »

Hawk-Eye schreef:wat u eigenlijk zegrt is dus dat u in de ochtend geen zin heeft die 12Meter te lopen ....
Het zijn niet alleen die 12 meter, maar ook omkleden.
De ouderen op het forum, waaronder ik, kunnen 's winters op de pantoffeltjes en in ochtendjas een koutje vatten op die 12 meter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

:)
16again schreef:
Hawk-Eye schreef:wat u eigenlijk zegrt is dus dat u in de ochtend geen zin heeft die 12Meter te lopen ....
Het zijn niet alleen die 12 meter, maar ook omkleden.
De ouderen op het forum, waaronder ik, kunnen 's winters op de pantoffeltjes en in ochtendjas een koutje vatten op die 12 meter.
Maar u was toch weer zestien?

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een koudje vatten doordat je de krant moet halen is natuurlijk logisch. Ziek worden doe je niet door kou, maar door verminderde weerstand en ziektekiemen. Het feit dat je een tochtige brievenbus in je voordeur hebt, geeft meer kans om ziekte te veroorzaken dan een tripje van een paar meter door de kou.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door bprosman »

De ouderen op het forum, waaronder ik, kunnen 's winters op de pantoffeltjes en in ochtendjas een koutje vatten op die 12 meter.
Een kou vatten doe je niet door kou maar door "andere mensen in de buurt" die ziektekiemen versprijden.
Als je moeder vroeger tegen je riep "jas aan anders vat je kou" , ze loog dus tegen je :wink:
//Edit Nijogeth was me net voor

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door gemist »

Digitale krant nemen. Hoef je nooit meer naar buiten.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Brievenbus aan de weg ook voor kranten?

Ongelezen bericht door henk51 »

Wil graag ruilen u van 4 hoog zonder lift naar beneden en weer naar boven en ik lekker 12 meter rechte weg. Ik neem aan dat u wel in de winter extra vroeg opstaat om het pad eventueel ijs en sneeuw vrij te maken voor de bezorger?


groeten Henk

Gesloten