IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
01 feb 2024 20:03
Lady1234 schreef:
01 feb 2024 18:13
Tot 100 kg kost het € 39,99, waarop je nog 10% korting kunt krijgen.
Totaal niet relevant. TS had immers een zwaarder pakket.
Volgens TS.
"Uiteindelijk bleek het pakket 79 kilo te zijn"

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Har45 »

Wat als er een externe lift nodig is voor mijn bezorging?
Producten die je op een etage wil laten leveren en die heel groot en zwaar zijn kunnen soms niet via de trap naar boven. Dan is het nodig om een externe (verhuis)lift te gebruiken.

Dit gaat om:

Pakketten zwaarder dan 46 kg
Pakketten breder dan 150 cm en langer dan 200 cm
Denk bijvoorbeeld aan banken, grote matrassen en keukenwerkbladen
Externe lift huren
De externe lift regel je met een IKEA medewerker op de verkoopafdeling en die betaal je samen met je bestelling. Winkel je online? Bel dan onze klantenservice.

Link: https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... gcc43.html

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Dorfje »

StevieNL81 schreef:
01 feb 2024 17:56

Het gaat immers niet enkel over het bedrag, maar ook de klantverwachting. TS heeft zich goed laten voorlichten door de info op de site goed te lezen en desondanks bleek de werkelijkheid anders. Ts kon dit zelf oplossen maar als iemand geen hulp heeft? Terugsturen en dus voor nop transportkosten moeten betalen of voortaan in de hal op de bank plaatsnemen ?
Eens. Wat moet je met een halve bank boven en de rest beneden in de hal? Lijt mij non-conform.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
01 feb 2024 20:03
Lady1234 schreef:
01 feb 2024 18:13
Tot 100 kg kost het € 39,99, waarop je nog 10% korting kunt krijgen.
Totaal niet relevant. TS had immers een zwaarder pakket.
Volgens mij is 79 kilo lichter dan 100 kilo.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 20:47
Moneyman schreef:
01 feb 2024 20:03
Lady1234 schreef:
01 feb 2024 18:13
Tot 100 kg kost het € 39,99, waarop je nog 10% korting kunt krijgen.
Totaal niet relevant. TS had immers een zwaarder pakket.
Volgens mij is 79 kilo lichter dan 100 kilo.
Dat was slechts één van de pakketten. TS heeft 60 euro minus die 10% betaald.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 feb 2024 20:06
Moneyman schreef:
01 feb 2024 20:03
Lady1234 schreef:
01 feb 2024 18:13
Tot 100 kg kost het € 39,99, waarop je nog 10% korting kunt krijgen.
Totaal niet relevant. TS had immers een zwaarder pakket.
Volgens TS.
"Uiteindelijk bleek het pakket 79 kilo te zijn"
Lees je de rest van de OP ook even?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Je hebt gelijk dat het meer is dan 79 kilo, maar er is niks bekend over hoeveel.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Har45 schreef:
01 feb 2024 20:33
Wat als er een externe lift nodig is voor mijn bezorging?
Producten die je op een etage wil laten leveren en die heel groot en zwaar zijn kunnen soms niet via de trap naar boven. Dan is het nodig om een externe (verhuis)lift te gebruiken.

Dit gaat om:
Pakketten zwaarder dan 46 kg
Pakketten breder dan 150 cm en langer dan 200 cm
Denk bijvoorbeeld aan banken, grote matrassen en keukenwerkbladen
Externe lift huren
De externe lift regel je met een IKEA medewerker op de verkoopafdeling en die betaal je samen met je bestelling. Winkel je online? Bel dan onze klantenservice.

Link: https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... gcc43.html
Daar wordt je als klant tijdens het bestellen niet op gewezen.

Ophalen bij winkel of kluisje vlakbij <postcode>
[ ] Ophalen bij een IKEA winkel - € 3.99
Eerst mogelijke ophaalmoment Morgen 08:00 - 09:00

[ ] Ophalen bij een ophaalpunt - € 19.99
Alle producten zijn op dit moment niet verkrijgbaar in jouw dichtstbijzijnde vestiging. Controleer een andere vestiging.

Bezorging tot <postcode>
[ ] Bezorging begane grond - € 59.99
[ ] Eerst mogelijke levering 8.2.2024 08:00 - 20:00

[x] We bezorgen in een kamer naar keuze - € 74.98
Levering in één kamer naar keuze in je woning.

- Alle producten zijn verkrijgbaar

Bezorgdatum - Eerstvolgende optie
8.2.2024 08:00 - 20:00
[ Kies een andere datum ]

Bij het adrespagina staat nog dit:
(i) Zo weten we zeker dat de bezorgers genoeg tijd hebben om je bestelling te bezorgen. Als er geen lift aanwezig is bezorgen we t/m de 4e verdieping

Vervolgens moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden. Je moet drie keer klikken om deze te downloaden. Dit voldoet niet aan het één klik doctrine. En als ik deze dan lees, dan zie je niets over de zwaarte van het product. Nog daargelaten dat dit op de pagina met het bezorgen moet staan, omdat de doorsnede consument de voorwaarden niet leest en dit op die pagina relevant is.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 09:59
Ik denk dat het ook hiermee te maken heeft.


De Inspectie SZW hanteert sinds jaar en dag als maximaal tilgewicht een grenswaarde van 23 kg per persoon. Dit betekent dat er naar gestreefd wordt niet meer dan 23 kg per persoon en 46 kg met twee personen te tillen. De omstandigheden bepalen mede hoe zwaar er getild kan worden
En die 23 kg. (per persoon) staan op de website van IKEA wel vermeldt onder de bezorgvoorwaarden in de regel 0-100 kg.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu werd ik dus nieuwsgierig... Dit is de link: https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... /delivery/

- Pakketbezorging is tot 23 kilo, en dan is er een maximum aan de grootte van het pakket.
- Vrachtwagenlevering kan tot meer dan 2000 kilo. Daar komt TS dus niet aan, die zit in de tweede gewichtsklasse: 0-250 kilo. Levering is tot de eerste deur aan de straat. Voor 14,95 wordt de boel naar boven getild. Dat laatste is met één van de pakketen niet gebeurd, dus die 20 euro korting is eigenlijk al riant.
- Als je iets naar beneden scrolt zie je de knop: 'vrachtwegenlevering, goed om te weten'. Daar vind je onder andere de volgende tekst:
Let op: als je bestelling niet door het trapgat past, moet je een verhuislift regelen. Bekijk voor meer informatie deze veelgestelde vraag
Op deze link vind je ook wat summiere informatie: https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... 4800b.html
Bezorging op etage
Als je je bestelling op een etage wil laten bezorgen, geef je dit door tijdens het boeken van de transportservice. De transporteur zorgt ervoor dat er voldoende tijd is om het op jouw etage te leveren. Houd rekening met de volgende punten:

Heb je geen lift? Dan bezorgen we tot en met de 4e etage
Heb je geen lift en woon je hoger dan de 4e etage? Dan kan je de artikelen op de 4e etage van de transporteur overnemen
Is het trapgat vrij en breed genoeg voor de artikelen?
Een maximumgewicht wordt daarentegen niet genoemd.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 feb 2024 21:32
Je hebt gelijk dat het meer is dan 79 kilo, maar er is niks bekend over hoeveel.
Zucht... ik heb het nota bene al uitgelegd... Je ziet toch wat TS heeft betaald? Dat is het tarief van >100 kg. Moeilijker is het niet.
witte angora schreef:
01 feb 2024 23:03
Een maximumgewicht wordt daarentegen niet genoemd.
Exact. En dat is precies het punt wat TS maakt. Wat mij betreft terecht (al zou ik die strijd niet voeren, maar da's een persoonlijke afweging).

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik toch doen wat eerder al is aangegeven: geen juridische strijd voeren, maar de 20 euro accepteren en het ontbreken van de essentiële informatie benoemen. Met een beetje goede wil wordt de site dan in no time aangepast. En dát is uiteindelijk het principe waar het om ging.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zou ook mijn route zijn (en als ze dan nog niets doen zou ik mijn schouders ophalen en doorgaan met leven).

Herman V
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2019 16:52

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Herman V »

Ik wens u succes. Zelf zou ik de €20,- wel accepteren.
Maar de transporteur is hier mijns inziens verantwoordelijk. Zij weten het gewicht van het pakket en waar het naartoe moet.
In dit geval, te zwaar voor twee man, hadden zij passende hulpmiddelen mee moeten nemen zoals een steekwagentje wat geschikt is om ook een trap op te gaan. (Drie wielen aan iedere zijde)
Kosten: Wanneer u het geheel weer mee terug had laten gaan had u mijns inziens recht gehad op de gehele vergoeding plus de extra retour kosten omdat Ikea daar dan verantwoordelijk voor is en u heeft voldaan aan de gestelde vragen.

rdvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2024 10:20

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door rdvj »

U heeft 100% gelijk. En iedereen die hier zeurt dat u zeurt moet gewoon niet reageren. Ik heb vorige maand exact hetzelfde gehad met een cv ketel. De ene ploeg vond m te zwaae, de volgende van dezelfde firma nam m gewoon mee. Zolang er geen max gewichten zijn aangegeven heeft Ikea geen poot om op te staan. U klaagt fus terecht principieel. Misschien dat het reageren van tekstkopiëen van hun eigen alg voorwaarden nog helpen? Of hun branche organisatie inschakelen voor een klacht? Want dit is geen klein dingetje. Succes.

AirbusA320
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2023 19:29

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door AirbusA320 »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 11:17
Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening


Maar dat is uw zure mening.
Maar hij heeft wel gelijk. Waar ik ook aan het meelezen was om na te gaan wat er allemaal mogelijk was kreeg ik ook een beetje het idee dat TS meer door sommigen belachelijk werd gemaakt voor die €34 dan dat er daadwerkelijk (door sommigen) een wat subtielere oplossing werd aangedragen; en vooral..: waar is Ikea toe verplicht??

Voor mijn zus (die op de 3e verdieping woont en zo snel mogelijk begane grond wil vanwege haar fysieke toestand) is dit namelijk ook een enorm pijnpunt bij verschillende bezorgdiensten van bedrijven. Vaak moet ze dan enorm graven in voorwaarden, bellen of het nou wel of niet kan worden bezorgd op de derde verdieping, en bij toezeggingen blijkt soms achteraf dan toch weer dat de bezorger het niet wil of mag brengen. En dan mag ik weer komen met wat vrienden, terwijl het item dan (soms dagen) in de hal staat.

Ik zou ook graag willen weten of die €20 nu een genoedoening is, of dat IKEA zich gewoon niet aan haar eigen voorwaarden houdt? Wat bijvoorbeeld als iemand anders het item had gepikt of beschadigd, of dat ik niet kon komen omdat ik een maand weg was?

Plaats reactie