IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik heb je bericht niet helemaal gelezen, wat een enorme lap tekst om een bedrag van 34 euro ook nog terug te krijgen.
Anderzijds heb je wel gelijk dat Ikea de bank gewoon in zijn geheel naar boven had moeten brengen, als daar geen voorwaarde over te vinden is. Zeker als het jullie wel gelukt is. Anderzijds hebben ze een groot deel van de bezorging wel uitgevoerd en jullie een korting ontvangen.
Resumé, slechte service van Ikea, maar ga genieten van de bank........

MrTinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2024 07:34

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door MrTinus »

Het gaat mij in deze om het principe, niet om 34 euro extra. IKEA is geen klein of nieuw bedrijf. Ze weten dat hun bezorgers dit niet naar boven brengen. Het is niet zo moeilijk om één regel toe te voegen aan het informatiebolletje.

'Als er geen lift is bezorgen we t/m de vierde verdieping. Items zwaarder dan X en groter dan X kunnen alleen met een (externe) lift.'

Ik was sterk genoeg om het naar boven te tillen. Niet iedereen kan dat, dus de uitkomst zal voor een alleenstaande moeder of ouder persoon iets anders zijn geweest.

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:27
Het gaat mij in deze om het principe, niet om 34 euro extra. IKEA is geen klein of nieuw bedrijf. Ze weten dat hun bezorgers dit niet naar boven brengen. Het is niet zo moeilijk om één regel toe te voegen aan het informatiebolletje.

'Als er geen lift is bezorgen we t/m de vierde verdieping. Items zwaarder dan X en groter dan X kunnen alleen met een (externe) lift.'

Ik was sterk genoeg om het naar boven te tillen. Niet iedereen kan dat, dus de uitkomst zal voor een alleenstaande moeder of ouder persoon iets anders zijn geweest.
Als het je om het principe gaat vraag Ikea dan om de bezorgingsvoorwaarden aan te passen voor de nieuwe klanten en zeur niet over die extra 34 euro bovenop je reeds ontvangen tegemoetkoming van 20 euro

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door witte angora »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:27
Het gaat mij in deze om het principe, niet om 34 euro extra.
Uiteraard. Je kunt er principieel ook voor kiezen om het zo te laten.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 08:19
Mijn verdediging was dat een service zoals bezorging een totaalpakket is dat je volledig moet leveren, omdat de service anders volledig zijn waarde verliest.
Ik vind dat onzin. Een groot deel is volledig geleverd, slechts één deel niet. Er is dus geen sprake van "volledig verloren waarde".
MrTinus schreef:
01 feb 2024 08:19
Immers, stel je voor dat PostNL je pakket niet aan de deur levert maar ergens aan het eind van de straat neerzet en je vervolgens geen 6,95 maar 5,95 vraagt omdat het grootste deel van de service verleend is. En zo zijn er volgens mij nog wel meer voorbeelden van services die geen waarde hebben als ze niet volledig verleend worden.
Kromme vergelijking. Dat pakket is immers helemaal niet bezorgd, terwijl een groot deel van jouw spullen wél volledig is bezorgd.

Ergo: ik onderschrijf volledig de reactie van BL2.
BL2 schreef:
01 feb 2024 09:22
Resumé, slechte service van Ikea, maar ga genieten van de bank........

MrTinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2024 07:34

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door MrTinus »

Een Wiskunde Student schreef:
01 feb 2024 09:32
MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:27
Het gaat mij in deze om het principe, niet om 34 euro extra. IKEA is geen klein of nieuw bedrijf. Ze weten dat hun bezorgers dit niet naar boven brengen. Het is niet zo moeilijk om één regel toe te voegen aan het informatiebolletje.

'Als er geen lift is bezorgen we t/m de vierde verdieping. Items zwaarder dan X en groter dan X kunnen alleen met een (externe) lift.'

Ik was sterk genoeg om het naar boven te tillen. Niet iedereen kan dat, dus de uitkomst zal voor een alleenstaande moeder of ouder persoon iets anders zijn geweest.
Als het je om het principe gaat vraag Ikea dan om de bezorgingsvoorwaarden aan te passen voor de nieuwe klanten en zeur niet over die extra 34 euro bovenop je reeds ontvangen tegemoetkoming van 20 euro
Uit eigen (werk)ervaring weet ik dat een vriendelijk verzoek aan grote bedrijven niet werkt omdat de interne urgentie laag is. De reden dat ik niet afgewimpeld wil worden met een tegoedbon voor 20 euro, is omdat de afspraak niet is nagekomen.

Het lijkt erop dat mensen op dit forum liever stil blijven omdat de moeite om ruggengraat te tonen niet in verhouding staat tot de het geldbedrag wat ermee gemoeid is.

Ik hoop dat er in IKEA iemand akkoord moet geven voor een hogere compensatie dan normaal en zich vervolgens afvraagt waarom.

Als ze vervolgens wel de urgentie zien om het aan te passen op de website, heb ik dat doel bereikt heb ik tegelijkertijd de kosten terug voor een service die niet verleend is.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zou vanuit principe geen ikea-waardebon accepteren, immers je hebt ook niet met ikea-waardebonnen het transport betaald neem ik aan.
Waardebonnen geven is natuurlijk lucratief voor een bedrijf, immers je moet ze ook bij ikea weer uitgeven, waarbij het interresant is te weten dat de winstopslag op een product ongeveer de helft of vaak meer is.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:54
Ik hoop dat er in IKEA iemand akkoord moet geven voor een hogere compensatie dan normaal en zich vervolgens afvraagt waarom.

Als ze vervolgens wel de urgentie zien om het aan te passen op de website, heb ik dat doel bereikt heb ik tegelijkertijd de kosten terug voor een service die niet verleend is.
Nou, als je urgentie aan wilt brengen zou ik ze gewoon een ingebrekestelling sturen en daarna dagvaarden. Dan maak je een punt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat het ook hiermee te maken heeft.


De Inspectie SZW hanteert sinds jaar en dag als maximaal tilgewicht een grenswaarde van 23 kg per persoon. Dit betekent dat er naar gestreefd wordt niet meer dan 23 kg per persoon en 46 kg met twee personen te tillen. De omstandigheden bepalen mede hoe zwaar er getild kan worden

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door alfatrion »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 08:19
Naar mijn mening moet IKEA tenminste de bezorgkosten terugbetalen omdat ik uiteindelijk zelf het moeilijkste deel zelf heb moeten doen.
IKEA heeft de bank bezorgt, maar tot de hal. Dat maakt dat IKEA - op basis van de verstrekte informatie - tekortgeschoten is in de overeenkomst. Je kan dan eisen dat IKEA de overeenkomst alsnog volledig uitvoert. Je hebt hier niet voor gekozen. Een andere oplossing is een gedeeltelijke ontbinding. De vraag is dan waarom dit het volledige bedrag moet doen. Je geeft aan dat de bezorging niet helemaal heeft gedaan, maar met die redenering kun je ook beargumenteren dat IKEA het volledige aankoopbedrag moet terugbetalen. Immers, de bank is niet naar de overeengekomen bestemming gebracht. Dat wordt het niet. Wat is het verschil in bedrag tussen bezorging tot over de drempel en bezorging naar je voordeur?

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door BL2 »

Verder kan het zo zijn dat Ikea juist wel de service wil verlenen zoals duidelijk omschreven in hun voorwaarden, dus in jullie geval alles bezorgen tot over de drempel. Maar dat het (externe?) transportbedrijf zo haar eigen regeltjes en/of werkwijze heeft (bedacht).......

MrTinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2024 07:34

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door MrTinus »

BL2 schreef:
01 feb 2024 10:05
Verder kan het zo zijn dat Ikea juist wel de service wil verlenen zoals duidelijk omschreven in hun voorwaarden, dus in jullie geval alles bezorgen tot over de drempel. Maar dat het (externe?) transportbedrijf zo haar eigen regeltjes en/of werkwijze heeft (bedacht).......
Dat zou kunnen. Maar als ondernemer ben ik zelf ook eindverantwoordelijk voor het eindresultaat van een project, ook als ik een ZZP'er inhuur om een deel van het project voor mij uit te voeren.

Als het eindresultaat dan niet conform afspraak is, kan ik niet wijzen naar die ZZP'er als schuldige. Ik moet ervoor zorgen dat de mensen die ik inhuur zich houden aan de voorwaarden die ik afspreek met een klant.

MrTinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2024 07:34

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door MrTinus »

Moneyman schreef:
01 feb 2024 09:57
MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:54
Ik hoop dat er in IKEA iemand akkoord moet geven voor een hogere compensatie dan normaal en zich vervolgens afvraagt waarom.

Als ze vervolgens wel de urgentie zien om het aan te passen op de website, heb ik dat doel bereikt heb ik tegelijkertijd de kosten terug voor een service die niet verleend is.
Nou, als je urgentie aan wilt brengen zou ik ze gewoon een ingebrekestelling sturen en daarna dagvaarden. Dan maak je een punt.
Goede tip, dank. Dat zijn de reacties waarom ik deze post heb geplaatst. Ga me hier eens in verdiepen.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door BL2 »

Er worden hier vaak prima juridische adviezen gegeven welke dan door topicstarter hopelijk worden opgepakt.
Jammer genoeg lezen we nooit meer de resultaten van deze juridische stappen.
Ga jij met deze principe zaak de uitzondering maken, MrTinus ?

MrTinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2024 07:34

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door MrTinus »

BL2 schreef:
01 feb 2024 10:44
Er worden hier vaak prima juridische adviezen gegeven welke dan door topicstarter hopelijk worden opgepakt.
Jammer genoeg lezen we nooit meer de resultaten van deze juridische stappen.
Ga jij met deze principe zaak de uitzondering maken, MrTinus ?
Er is een dossier aangemaakt door IKEA, als het goed is worden we over twee weken door hen benaderd. Als de afhandeling niet volgens onze tevredenheid verloopt, gaan we IKEA waarschijnlijk in gebreke stellen zoals hier geadviseerd.

Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening.

Volgens mij zou het doel van dit forum moeten zijn om binnen de kaders van het consumentenrecht te onderzoeken wat je rechten - en de plichten van het desbetreffende bedrijf - zijn. Als ik op zoek ben naar een mening loop ik wel naar de buren.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening


Maar dat is uw zure mening.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 11:08
Volgens mij zou het doel van dit forum moeten zijn om binnen de kaders van het consumentenrecht te onderzoeken wat je rechten - en de plichten van het desbetreffende bedrijf - zijn. Als ik op zoek ben naar een mening loop ik wel naar de buren.
Oftewel in gebreke stellen, vorderen dat ze alsnog langskomen om de bank naar boven te brengen wat ze niet gaan doen vanwege het gewicht. Nadeel voor u is dat de koop volgens uw recht kan ontbinden, u het zware onderdeel weer naar beneden mag brengen en de bank weer opgehaald word. U hebt uw recht afgedwongen, u krijgt het aankoopbedrag weer terug met de bezorgkosten en kan vervolgens op de grond zitten.

Zoals al gevraagd, wat is het prijsverschil tussen bezorgen tot de eerste drempel en tot boven? Is dat minder dan de aangeboden €20? Dan gaat u er dus al op vooruit.
Mijn mening wilt u niet weten, maar ik zou het wel weten.

MrTinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2024 07:34

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door MrTinus »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 11:17
Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening


Maar dat is uw zure mening.
Dat zou kunnen. Maar dan heb ik de missie van het Radar Forum, namelijk 'inzichten delen met anderen', verkeerd begrepen en heb ik op een forum waar een klaarblijkelijk gebrek aan inzicht wordt verbloemd met grotendeels zinloze reacties ook niets te zoeken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 11:29
Maar dan heb ik de missie van het Radar Forum, namelijk 'inzichten delen met anderen', verkeerd begrepen en heb ik op een forum waar een klaarblijkelijk gebrek aan inzicht wordt verbloemd met grotendeels zinloze reacties ook niets te zoeken.
Op een consumentenforum zitten consumenten. Reacties kunnen zowel van juridische aard zijn, maar ook van logischer aard. Want niet altijd is de makkelijkste weg ook de juridische weg. En ook de beste uitkomst hoeft niet via de juridische weg te komen.
Wilt u enkel de juridische weg bewandelen en niet de praktische, dan kunt u het beste naar een rechtenforum gaan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 11:29
Lady1234 schreef:
01 feb 2024 11:17
Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening


Maar dat is uw zure mening.
Dat zou kunnen. Maar dan heb ik de missie van het Radar Forum, namelijk 'inzichten delen met anderen', verkeerd begrepen en heb ik op een forum waar een klaarblijkelijk gebrek aan inzicht wordt verbloemd met grotendeels zinloze reacties ook niets te zoeken.

Trek uw portemonnee en ga naar een advocaat voor uw rechten.

Plaats reactie