IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 11:17
Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening

Maar dat is uw zure mening.
Je bevestigt hier perfect het punt. Want zo gek is die inschatting niet...

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 09:59
Ik denk dat het ook hiermee te maken heeft.


De Inspectie SZW hanteert sinds jaar en dag als maximaal tilgewicht een grenswaarde van 23 kg per persoon. Dit betekent dat er naar gestreefd wordt niet meer dan 23 kg per persoon en 46 kg met twee personen te tillen. De omstandigheden bepalen mede hoe zwaar er getild kan worden
Dat geldt voor tillen zonder hulpmiddelen. Bezorgdiensten kunnen gebruik maken van bijvoorbeeld een traploper. Dan is het pakket een stuk lichter.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een Wiskunde Student schreef:
01 feb 2024 12:30
whooha, een dagvaarding uitbrengen voor 34 euro, en dat wordt door Mr Tinus tot een zinvol advies bestempelt. Het moet niet gekker worden.

En ja, het is een consumentenforum , maar wel voor echte problemen, en niet voor principiële zaken die dat niet zijn , en waar het alleen om een flut bedrag gaat
Er worden hier topics geopend voor flutbedragen van 1 of 2 euro, daar geef je ook niet een dergelijk antwoord op, want oh jee, dat is een vaste forum ganger. Een flauwekul topic over de maat van een laken voor een dekbed van 140x200cm vind ik ook bepaald niet een echt probleem.

En qua (niet) bezorging heeft TS zeker een punt. Als Ikea zonder lift geen pakketten boven een bepaald gewicht bezorgd, hoort dat gewoon duidelijk te worden aangegeven.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In mijn ogen hebt u gelijk. De bezorging naar de 2de etage is een onderdeel van de verkoopovereenkomst.
Indien IKEA (welke aan de Arbowet moet houden) deze bank niet kan bezorgen op de 2de etage dan moeten hun de service niet aanbieden bij deze bank.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Een advocaat inhuren kost meer dan de schade.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima (je standaard) advies Seinhuis, ga jij voor Euro 30,- een jurist inhuren of een middagje langs bij het Juridisch Loket ?

Voor die ongeveer Euro 30,- welke nu door je betaald is wel een dienst geleverd. Maar schijnbaar vind je de compensatie van Euro 20,- niet voldoende. Een aantal forumleden wijzen duidelijk op de tekortkoming van Ikea, maar kunnen zich wel vinden in de compensatie.
Dat de topicstarter er een principiële zaak van wil maken via een juridische traject is prima, maar daar kunnen vele zich niet in vinden.
Om het Radarforum en haar leden, ieder met een eigen inkijk en mening dan maar af te kraken, gaat wat ver.....

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maak je niet druk, Ikea gaat je gewoon dat verschil terug betalen, als er een echt mens naar dat geschil gaat kijken.
Die hebben echt geen zin in dat gezeik, en gaan echt de voorwaarden niet veranderen. Jij krijgt je 34 euro, en verder niks.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
01 feb 2024 12:30
whooha, een dagvaarding uitbrengen voor 34 euro, en dat wordt door Mr Tinus tot een zinvol advies bestempelt. Het moet niet gekker worden.
Toch maar even beter lezen voordat je losgaat. Want wat jij er van maakt, is niet wat er geschreven werd.
Een Wiskunde Student schreef:
01 feb 2024 12:30
En ja, het is een consumentenforum , maar wel voor echte problemen, en niet voor principiële zaken die dat niet zijn , en waar het alleen om een flut bedrag gaat
Totaal zinloze persoonlijke mening.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een Wiskunde Student schreef:
01 feb 2024 12:30
whooha, een dagvaarding uitbrengen voor 34 euro, en dat wordt door Mr Tinus tot een zinvol advies bestempelt. Het moet niet gekker worden.
Dat is economisch niet rendabel, maar daarmee is nog niet zinloos. Voor zinloosheid moet het geen nut hebben. Als er een reële kans is dat je krijgt toegewezen waar je op uit bent, dan is het zinvol.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door rwolters »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:54

Uit eigen (werk)ervaring weet ik dat een vriendelijk verzoek aan grote bedrijven niet werkt
Jij werkt bij een groot bedrijf en reageert niet op vriendelijke verzoeken? Overigens klopt jouw conclusie niet. Ik heb bij diverse grote bedrijven gewerkt (>40.000 medewerkers) en vaak genoeg meegemaakt dat een vriendelijk verzoek gewoon gehonoreerd wordt. Mits mogelijk natuurlijk.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
01 feb 2024 09:56
Ik zou vanuit principe geen ikea-waardebon accepteren, immers je hebt ook niet met ikea-waardebonnen het transport betaald neem ik aan.
Waardebonnen geven is natuurlijk lucratief voor een bedrijf, immers je moet ze ook bij ikea weer uitgeven, waarbij het interresant is te weten dat de winstopslag op een product ongeveer de helft of vaak meer is.
Als je cash wilt hebben dan zal je moeten onderbouwen welke financiele schade je hebt geleden. Maar er is geen financiele schade, dus is een waardebon gewoon een tegemoedkoming.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

MrTinus schreef:
01 feb 2024 11:08
Volgens mij zou het doel van dit forum moeten zijn om binnen de kaders van het consumentenrecht te onderzoeken wat je rechten - en de plichten van het desbetreffende bedrijf - zijn. Als ik op zoek ben naar een mening loop ik wel naar de buren.
Je kunt in beide gevallen prima rechten en plichten gebruiken. Ook een consument heeft plichten en een bedrijf heeft ook rechten.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door witte angora »

Arizonakid schreef:
01 feb 2024 14:21
Maak je niet druk, Ikea gaat je gewoon dat verschil terug betalen, als er een echt mens naar dat geschil gaat kijken.
Die hebben echt geen zin in dat gezeik, en gaan echt de voorwaarden niet veranderen. Jij krijgt je 34 euro, en verder niks.
Dit dus. Je krijgt geen gelijk, ze hebben enkel geen zin in gedoe. Dus met je principes schiet je er niets mee op. Je krijgt enkel die 34 euro, en daar ging het niet om. Of mis ik ineens iets?

witte angora schreef:
01 feb 2024 09:41
MrTinus schreef:
01 feb 2024 09:27
Het gaat mij in deze om het principe, niet om 34 euro extra.
Uiteraard. Je kunt er principieel ook voor kiezen om het zo te laten.
Overigens: ik vind 20 euro compensatie voor 10 minuutjes met 2 man sjouwen best wel riant.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
01 feb 2024 15:29

Ik heb bij diverse grote bedrijven gewerkt (>40.000 medewerkers) en vaak genoeg meegemaakt dat een vriendelijk verzoek gewoon gehonoreerd wordt. Mits mogelijk natuurlijk.
U was vakkenvuller bij Appie en heeft wel eens voor een oud vrouwtje iets van een bovenste plank gepakt...
Mooi.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
01 feb 2024 16:53
Je krijgt enkel die 34 euro, en daar ging het niet om. Of mis ik ineens iets?
Ja. Het gaat TS om het principe dat Ikea gewoon duidelijk moet communiceren. Ook best een logische eis, wat mij betreft. Overigens ook een eis die prima als nevenvordering náást de financiële vordering kan worden ingesteld, als TS toch gaat dagvaarden.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
01 feb 2024 16:57
rwolters schreef:
01 feb 2024 15:29

Ik heb bij diverse grote bedrijven gewerkt (>40.000 medewerkers) en vaak genoeg meegemaakt dat een vriendelijk verzoek gewoon gehonoreerd wordt. Mits mogelijk natuurlijk.
U was vakkenvuller bij Appie en heeft wel eens voor een oud vrouwtje iets van een bovenste plank gepakt...
Mooi.
En het gevecht om de bokaal voor grootste pisvlek is weer begonnen?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
01 feb 2024 17:25
witte angora schreef:
01 feb 2024 16:53
Je krijgt enkel die 34 euro, en daar ging het niet om. Of mis ik ineens iets?
Ja. Het gaat TS om het principe dat Ikea gewoon duidelijk moet communiceren. Ook best een logische eis, wat mij betreft. Overigens ook een eis die prima als nevenvordering náást de financiële vordering kan worden ingesteld, als TS toch gaat dagvaarden.
Dat is een optie. Of je accepteert dat wat er gebeurd is, neemt de bon aan en geeft als advies aan Ikea mee dat ze beter moeten gaan communiceren.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik hoop dat wellicht iemand van Ikea de OP leest en, ongeacht een reactie richting TS, het zich aantrekt en de info op de site laat aanpassen. Zelf heb ik bij mijn vorige werkgever een keer of 2 a 3 zoiets kunnen doen nav posts op dit forum dus wie weet .... maar wellicht kan het doorlopen van de klacht dit ook kan bewerkstelligen.

Het gaat immers niet enkel over het bedrag, maar ook de klantverwachting. TS heeft zich goed laten voorlichten door de info op de site goed te lezen en desondanks bleek de werkelijkheid anders. Ts kon dit zelf oplossen maar als iemand geen hulp heeft? Terugsturen en dus voor nop transportkosten moeten betalen of voortaan in de hal op de bank plaatsnemen ?
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 01 feb 2024 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
01 feb 2024 16:53
Overigens: ik vind 20 euro compensatie voor 10 minuutjes met 2 man sjouwen best wel riant.
Dat is een fooi die ook nog een met omzetgarantie komt. Bezorging van een willekeurige IKEA bank naar de voordeur kost mij € 60 en bezorging naar een kamer van keuze kost mij € 75. En dan willen ze het eerst tot € 10,- beperken en daar ook nog een omzetgarantie aan verbinden. Als wij de dienst niet uitvoeren zoals we dat het hebben afgesproken, dan kunt u (een deel van) het verschil met de dienst die we wel hebben uitvoert, alleen terugkrijgen als u bij ons nog eens komt kopen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tot 100 kg kost het € 39,99, waarop je nog 10% korting kunt krijgen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: IKEA bankstel niet met trap naar boven gebracht vanwege gewicht, misleidende informatie website?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 feb 2024 18:13
Tot 100 kg kost het € 39,99, waarop je nog 10% korting kunt krijgen.
Totaal niet relevant. TS had immers een zwaarder pakket.

Plaats reactie