Navigatie werkt niet goed

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Plaats reactie
squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door squareware »

Wat ons nu weer overkomt...

De laatste tijd (paar maanden) veel vervoerders van diverse winkels die op het verkeerde adres staan, hiervoor nooit problemen.

De bcc, de Cool blue, dhl, gls, om even een greep te noemen. We hebben bij diverse winkels keuken aparaten besteld voor de nieuwe keuken,en diverse keren staan de vervoerders zo'n 300 meter verderop i de verkeerde straat...

Ik neem aan dat de navigatie niet juist werkt of niet juist is ingesteld, maar dan zou ik denkrn je kijkt toch even ol de straatnaam bordjes voordat je een pakket afgeeft...
Hierdoor is vaker een pakket van een webshop kwijtgeraakt.

Als ik google maps, bosch-maps en TomTom gebruik kom ik gewoon uit in m'n eigen straat...

Contact opgenomen met de dhl, maar die doen er niets.mee, zelfde.als.cool blue en bcc (beide eigen vervoerders).

Heeft iemand hier een betere verklaring of is dit jezelf ook overkomen? Ik ben benieuwd.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U moet hierover contact opnemen met de verstuurder. Hun kunnen uw klacht doorzetten naar de pakketdienst. U als ontvanger bent geen klant, dus het bezorgdienst heeft niks met u te maken.

Een webwinkel blijft verantwoordelijk voor de levering. Als u niet ontvangen hebt dan hebt u recht op geld terug of nieuwe levering.
www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/.

Neem na het indienen van een klacht hiervoor contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ (Indien webwinkel is aangesloten). Sommige betaaldiensten hebben ook aflevering garantie.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe lang bestaat uw straat al?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Vroeguh deed je een routekaart raadplegen, weet dat chauffeurs tegenwoordig zonder route/stratenkennis de weg op worden gestuurd al dan niet met een werkende TomTom :lol:
Overigens de verkopende partij is verantwoordelijk voor het op het juiste adres laten aanleveren van de goederen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door rwolters »

Morgan le Fay schreef:
28 jul 2023 17:15
Vroeguh deed je een routekaart raadplegen, weet dat chauffeurs tegenwoordig zonder route/stratenkennis de weg op worden gestuurd al dan niet met een werkende TomTom :lol:
Overigens de verkopende partij is verantwoordelijk voor het op het juiste adres laten aanleveren van de goederen.
Omdat we geen drol willen betalen voor bezorging worden bezorgers uitgeknepen en is er helemaal geen tijd meer om kaarten te bestuderen....

squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door squareware »

Seinhuis schreef:
28 jul 2023 16:47
U moet hierover contact opnemen met de verstuurder. Hun kunnen uw klacht doorzetten naar de pakketdienst. U als ontvanger bent geen klant, dus het bezorgdienst heeft niks met u te maken.

Een webwinkel blijft verantwoordelijk voor de levering. Als u niet ontvangen hebt dan hebt u recht op geld terug of nieuwe levering.
www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/.

Neem na het indienen van een klacht hiervoor contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ (Indien webwinkel is aangesloten). Sommige betaaldiensten hebben ook aflevering garantie.
Bcc en coolblue doen hen eigen bezorging van onderanderen witgoed. Maar ook de dhl en gls staan vaak verkeerd. Lijkt mij dus niet een probleem van een specifieke bezorgdienst maar van de manier waarop men navigeer(d/t?)
Nijogeth schreef:
28 jul 2023 16:56
Hoe lang bestaat uw straat al?
Mijn straat bestaat zo'n 70 jaar en is met google maps / tomton prima te vinden.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wellicht kan je eens vragen welke routeplanner ze gebruiken.

Wij hadden dit bv met Google Maps, en daar stond de speld inderdaad op een verkeerde plek als je ons adres opzocht. Zelf kunnen aanpassen, daarna ging het goed.

Uit uw bericht begrijp ik dat het in ieder geval geen Google Maps is maar goed....vraag ze eens.

squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door squareware »

StevieNL81 schreef:
01 aug 2023 14:54
Wellicht kan je eens vragen welke routeplanner ze gebruiken.

Wij hadden dit bv met Google Maps, en daar stond de speld inderdaad op een verkeerde plek als je ons adres opzocht. Zelf kunnen aanpassen, daarna ging het goed.

Uit uw bericht begrijp ik dat het in ieder geval geen Google Maps is maar goed....vraag ze eens.
Dank vandaag een monteur gehad en ie stond ook verkeerd. Ie gebruikte google maps.

Als ik zelf google maps gebruik dan gaat het goed, ik zal eens kijken of er iets aan te passen is.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door taxikemperman »

@sqareware. Ik heb je een pb gestuurdi

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door Dirkie »

taxikemperman schreef:
10 aug 2023 11:12
@sqareware. Ik heb je een pb gestuurdi
Dit is echt een bericht waar andere lezers iets aan hebben

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door PGros »

Nee, maar je weet de inhoud niet. Je hebt er misschien ook niets aan en het kan over iets privé gaan.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door Kokka1 »

PGros schreef:
10 aug 2023 14:52
Nee, maar je weet de inhoud niet. Je hebt er misschien ook niets aan en het kan over iets privé gaan.
Ik denk een persoonlijk aanbod om tegen een kleine vergoeding alle pakketjes per taxi te komen brengen, als hij even het adres doorgeeft haha

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

squareware schreef:
09 aug 2023 22:52


Dank vandaag een monteur gehad en ie stond ook verkeerd. Ie gebruikte google maps.

Als ik zelf google maps gebruik dan gaat het goed, ik zal eens kijken of er iets aan te passen is.
Hier kan je vinden hoe aan te passen:
https://support.google.com/maps/answer/ ... %3DAndroid

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Das een goeie. Uiteraard ook te gebruiken om nare deurwaarders die met iedereen ruzie maken op een dwaalspoor te zetten.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Googlemaps en veel andere navigatiesystemen maken gebruik van het GPS systeem en is vrij vertaalt een globaal positie systeem die van de exacte positie kan afwijken.
Daarbij pakt een navigatiesysteem het GPS signaal van in de ruimte geschoten satellieten op en daar zit om oorlog tactische redenen een marge op.
Ik heb zelf een navigatie met GPS in mijn auto maar die raakt in zij straten of lanen ook wel eens van slag en pas ik als weer op een hoofdweg rij wordt de gereden richting bij benadering weer juist weergegeven.
Blindelings op een navigatiesysteem vertrouwen is uiteraard niet slim want het is in het verleden vaker voor gekomen dat autobestuurders de stem van het navigatiesysteem zo letterlijk namen en 'hier rechtsaf' resulteerde in eindigen op een onbegaanbaar bospaadje of tot een onverhoopte les in het verlaten van een te water geraakte auto.
De bezorgers em onderhoudsmonteurs varen zeker niet blind op de navigatiesystemen en als ze uw adres weten vinden ze die ook.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door PGros »

Ron5300 schreef:
11 aug 2023 15:03
De bezorgers em onderhoudsmonteurs varen zeker niet blind op de navigatiesystemen en als ze uw adres weten vinden ze die ook.
Nee dat doen ze nu juist hier niet.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

LOL nee wisten ze het maar. Toen het mij overkwam heb ik zó vaak thuisbezorgd of taxichauffeur moeten navigeren naar de juiste plaats...wat erg frusterend is.

(los van koud eten of een taxi 15 min eerder moeten bestellen om het tijdverlies te compenseren....waardoor je soms als de chauffeur wél een juiste navigatie gebruikt heeft 15 min te vroeg bent...)

squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Re: Navigatie werkt niet goed

Ongelezen bericht door squareware »

Ondertussen ben ik er achter wat er gebeurd.

Als mijn straat en huisnummer in googlemaps word ingetypt dan word er automatisch een verkeerde postcode bij gezet van zo' n 300 meter verder.

Ik heb met diverse mensen een verzoek gedaan om dit aan te passen in google maps en dit lijkt gelukt te zijn... komende tijd hoop ik dat de pizza en de pakketjes weet goed bezorgt worden.

Wat mij betreft kan het topic op slot.

Plaats reactie